• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Maaya

Lijon: ja jag är rädd att min arbetsgivare också ska vara seg med att skicka in intyget! Tycker det är så dåligt att fk inte tar tag i ärendet med ängång när man har läkar intyg på att vara hemma från jobbet en längre tid! Jag ringde till FK i dag o kvinnan jag prata med (vill tillägga att alla jag pratat med på fk varit jätte trevliga o hjälpsamma så det är inte dom jag är irriterad på utan deras dåliga system) försökte lugna mig genom att medela att utav av alla som ansöker om sjukskrivning med läkar intyg så är det hela 98% som blir beviljade (vet dock inte om det stämmer Lr om hon bara vill lugna mig). Grattis till skatten :)! Stövelkatten: det står: Graviditetskomplikation, sammandragningar, diagnoskod enligt ICD-10: 026.9p. Sen har hon skrivit lite mer ingående att jag får sammandragningar av minsta lilla, ibland smärtsamma. Två blödningar och ländryggsmärta. Läkaren har precis börjat jobba med gravida så hon har ju inte så mycket erfarenhet. Tycker du jag ska be henne skriva om intyget redan nu eller vänta till fk ger mig besked? Är det inte alltid risk för förtidsbörd när man har mycket sammandragningar? Tack för all hjälp!

• Maaya

Försökte dela på texten men min mobil förstår inte sånt hehe. Stövelkatten hälften av meddelandet är till dig :)

• jguz

Skrev det här smset till min man

"Skulle du kunna köpa "Cannesten" till mig på Apoteket? Visa mitt sms för dem så ger de dig vad jag behöver."

Min man har ingen aaaaning om vad det är eller vad det är till för.

Han gick till Apoteket och han visar smset för någon random apotekstant som säger "du vet att ni inte får ha sex när hon tar det här" högt och tydligt över hela Apoteket och min man som fortfarande är helt omedveten om vad det är ha köper blir såklart lite chockad... Vad i helvete är det min fru har bett mig köpa? Vad har hon för sjukdom och HUR har hon fått det... Hahahaha... Jag dog ju när han kom hem
    Och berättade det här för mig... Stackars sate trodde väl att preggo-frugan varit otrogen... Hahahaha.... OMG jag tror jag får värkar av att skratta så mycket....

Jag fick förklara att jag tror jag fått svamp... Hade det mycket när jag väntade tvillingarna. Men det är 8 år sedan och han har nog förträngt det.

• Stövelkatten
    Maaya skrev 2012-06-08 21:04:13 följande:
    Försökte dela på texten men min mobil förstår inte sånt hehe. Stövelkatten hälften av meddelandet är till dig :)

Okej, inte samma kod jag har iaf. Tänkte att det kunnat klargöra något. jloow kan säkert detta med koderna, kanske hon kan svara lite mer allmänt?

Och nej, till och med smärtsamma, dagliga sammandragningar behöver inte riskera förtidsbörd. Kruxet är väl att det kan man ju inte veta innan, rätt vad det är kan man ju börja öppna sig.
  • FruFoxy

Hej alla runda och goa, hoppas ni alla har det bra!
    Det slog mig idag att jag/vi inte har fixat en enda grej än inför bebisens ankomst. Iofs är vagnen beställd (redan i v. 19) och kommer om några veckor men annars så skulle man inte kunna tro att det bara är 2 månader kvar. Har inte köpt ett klädesplagg än heller, har inte ens kollat vad vi har kvar från de andra barnen. Känns lite olustigt på något vis eftersom jag alltid haft sånt här fixat långt innan v. 30 med de andra barnen. Har inga planer på att börja riva runt än heller då jag knappt kan röra mig visa dagar pga foglossning, men jag beställde faktiskt en sån där babybox idag. Alltid nått?
    Är det fler än jag som inte fått tummen ur än?

Det ska bli kul och se vem denna lilla krabat är, i magen är hon så lugn så lugn. Några sparkar om dagen, kanske att hon flyttar lite på sig men annars så gör hon inte mycket väsen av sig. Ibland glömmer jag till och med bort att jag är gravid trots att magen är rundare än vad jag minns att den kunde vara vid den här tiden. Får för mig att jag inte ser gravid ut heller och blir lika överraskad varje gång nån frågar hur långt det är kvar  
    Önskar bara att foglossningen kunde gå över så det blir lättare att röra sig igen. Att få sova igen utan att börja med två alvedon och en timme sittandes, sen några timmar blixstilla på ena sidan för att mot småtimmarna äntligen få ligga lite hur jag vill. Ja det vore himmelriket!
    Men snart är plågan över. Tänk så fort tiden gått ändå!

• Maaya

Stövelkatten: Har du blivit sjukskriven pga risk till förtidsbörd ? Tänkte eftersom du skrev att vi inte har samma kod. Jag får väl ringa läkaren o be henne komplettera mer i intyget. Men hur ska man veta om man har risk för förtidsbörd eller inte om det inte är något som kan visa det fören man är öppen? Haha tur att jag inte är läkare

• lillakotten

Usch jag har så stressigt på jobbet så jag har haft sammandragningar konstant sedan igår. De gör inte ont men de är inte trevliga heller. Jag orkar inte ens lyfta vår lilla tjej längre :( utan att det gör ont i magen. Det är även ett tryck nedåt emellanåt. Suck hur blir man fri från detta? 5 veckor kvar till semester och vila! Hur man nu vilar med en 2,5 åring ;)

• Stövelkatten
    Maaya skrev 2012-06-08 22:02:11 följande:
    Stövelkatten: Har du blivit sjukskriven pga risk till förtidsbörd ? Tänkte eftersom du skrev att vi inte har samma kod. Jag får väl ringa läkaren o be henne komplettera mer i intyget. Men hur ska man veta om man har risk för förtidsbörd eller inte om det inte är något som kan visa det fören man är öppen? Haha tur att jag inte är läkare

Ja, precis. Så trots att jag då inte såg ut att bli fysiskt påverkad av alla sammandragningar så sa läkaren just det att hon måste poängtera det i intyget, att det fanns risk alltså, annars kunde det bli svårt att få godkänt.

Och jag har inget bra svar på din fråga, om man vet att en viss intensivitet inte påverkat tappen får man lita till det, men ändras det, att det gör ondare eller så, får man kolla igen för att vara säker.