• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • lillakotten

Anneh: jag snittar väl 3 ggr per dag med bajseriet typ morgon middag kväll :D. Fast idag är det ingen gång än så länge, nästan lite jobbigt! :). Var nöjd att magen är igång då minskar nog risken för hemmisar. Jag fick det min sista grav och det var hemskt!

• mijja12

Oh vad jag känner mig slut i kroppen och huvudet idag legat och vilat i sängen från kl 13 fram till nu så skönt det var att ta en lite tupplur. Jag ska på student på fredag och känner att jag absolut inte har något att ta på mig har ni några förslag?!

• bez imena

Vaknar av att mr hanky knackar o vill ut innan jag vaknat, varje morgon! Sen ett par ggr till :) är nog tack vare hemofer som jag äter!

• Stövelkatten
    mijja12 skrev 2012-06-11 15:40:26 följande:
    Oh vad jag känner mig slut i kroppen och huvudet idag legat och vilat i sängen från kl 13 fram till nu så skönt det var att ta en lite tupplur. Jag ska på student på fredag och känner att jag absolut inte har något att ta på mig har ni några förslag?!

Beroende på väder så är nog nr1 att vara bekväm. Speciellt om du ska ta emot på skolgården osv. Annars kanske en fin bas-klänning med tjusigare accessoarer är något? Istället för att köpa en blåsa du ändå kanske inte kommer använda igen.
  • mijja12

Stövelkatten: tack så mycket för tipset :)

• godisbit

En fråga...

Jag har handlat en del bebiskläder på tradera, dels blir det billigare och dels kan man hitta saker som är lite roligare än i vanliga butiker. Har aldrig haft problem med traderasäljare tidigare, men nu är det en säljare som gör mig lite fundersam. Jag vann en auktion på 50:- och satte in det och porto (40 till säljaren. Sen fick jag ett mail om att kläderna är postade, men att portot gick på mer än beräknat (84:- istf 40 och att säljaren har lagt ut detta och vill att jag ska sätta in mellanskillnaden. Jag tycker det känns knasigt lite hur jag än gör! När jag budade på auktionen la jag mitt maxbud på 60:- för jag tyckte att totalt 100:- var min absoluta  gräns för vad jag ville betala för auktionen. Nu var det bara jag som budade så auktionen gick för utropspriset 50:-... Så om jag nu ska betala in mer porto så kommer hela kalaset att gå på mer än jag varit beredd att ge och dessutom tycker jag det är konstigt att inte säljaren tar kontakt INNAN sakerna skickas så att jag kan svara om jag är beredd att betala mellanskillnaden! Det är ju trots allt nästan 50% mer som säljaren vill ha nu... Även om det inte är några jättebelopp så tycker jag rent principiellt inte att man gör så. På en loppis går ju bebiskläder för nästan ingenting (det är inga superpopulära märken det är tal om) och även om nypriset är högre så är det ju faktiskt begagnade kläder det handlar om.... Jag kan förstå att säljaren inte tycker det är kul att få 6:- för plaggen om personen själv ska täcka det dyrare portot, men det är väl ändå säljarens sak att kolla upp faktiska portot?

Hur hade ni resonerat? 

• Fyran2012

Varit hos BM idag, dock inte min "vanliga" för hon hade semester.
    Hon reagerade först på vid mätningen av sf att hon tyckte magen var liten..men sen när hon skulle fylla i kurvan såg hon att ja följer normalkurvan i mitten, vilket jag hamnade på sista mätningen med!

28+4 idag

SF -
    27
    Hb -
    113
    P-glukos -
    4,8
    Blodtryck -
    105/60
    Vikt -
    69
    Hjärta -
    150

Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • DetGodaLivet
    godisbit skrev 2012-06-11 16:10:41 följande:
    En fråga...

Jag har handlat en del bebiskläder på tradera, dels blir det billigare och dels kan man hitta saker som är lite roligare än i vanliga butiker. Har aldrig haft problem med traderasäljare tidigare, men nu är det en säljare som gör mig lite fundersam. Jag vann en auktion på 50:- och satte in det och porto (40 till säljaren. Sen fick jag ett mail om att kläderna är postade, men att portot gick på mer än beräknat (84:- istf 40 och att säljaren har lagt ut detta och vill att jag ska sätta in mellanskillnaden. Jag tycker det känns knasigt lite hur jag än gör! När jag budade på auktionen la jag mitt maxbud på 60:- för jag tyckte att totalt 100:- var min absoluta  gräns för vad jag ville betala för auktionen. Nu var det bara jag som budade så auktionen gick för utropspriset 50:-... Så om jag nu ska betala in mer porto så kommer hela kalaset att gå på mer än jag varit beredd att ge och dessutom tycker jag det är konstigt att inte säljaren tar kontakt INNAN sakerna skickas så att jag kan svara om jag är beredd att betala mellanskillnaden! Det är ju trots allt nästan 50% mer som säljaren vill ha nu... Även om det inte är några jättebelopp så tycker jag rent principiellt inte att man gör så. På en loppis går ju bebiskläder för nästan ingenting (det är inga superpopulära märken det är tal om) och även om nypriset är högre så är det ju faktiskt begagnade kläder det handlar om.... Jag kan förstå att säljaren inte tycker det är kul att få 6:- för plaggen om personen själv ska täcka det dyrare portot, men det är väl ändå säljarens sak att kolla upp faktiska portot?

Hur hade ni resonerat? 

Det tycker jag säljaren får stå för själv i så fall. Det finns ju billigare fraktalternativ tex. schenker som hon hade kunnat ta istället när hon insåg att hon felberäknat portot.
  • mijja12

Godisbit: detta tycker jag du ska anmäla till tradera så får absolut inte en säljare bete sig. Har själv sålt jätte mycket på tradera där jag typ fått 1 kr för något eller att portot har kostat mig mer än vad jag beräknade så jag förlorade pengar men har aldrig bett dom som köpt varan att betala mellanskillnaden. Står det den fraktkostnaden som hon angivet så ska det vara den annars lurar hon dig ju.

• tjockisbullen
    godisbit skrev 2012-06-11 16:10:41 följande:
    En fråga...

Hur hade ni resonerat? 
    Hej!

Jag handlar MASSOR på Tradera och har aldrig råkat ut för detta. Vanligtvis sätter man ett högre porto om man inte tar reda på porto innan och så får man tillbaka mellanskillnaden.
    Jag tycker inte det är rätt så som din säljare gått tillväga.
    Hur mkt kläder är det som ska skickas? Det måste ju va MASSOR om portot stämmer! 
    Mest råkar jag ut för sånna som tar för mkt i porto o försöker komma undan med det, vilket jag inte heller uppskattar!