• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novixi

Hej alla fina! Jag har försökt läsa ikapp nu men ni är flitiga på att skriva! ;)
    Började mitt sommarvik i torsdags och trivs superbra! :D Har även varit på Sweden rock festival varenda minut jag inte jobbat i helgen så har inte varit inne så mycket.

Idag var det dags för BM besök igen (v.31+4) och jag insåg med en chock att det är ynka 59 dagar kvar tills lillbäsen är beräknad! :O Mindre än 2 månader!! När hände detta liksom?! Fick lite ångest över sånt vi inte skaffat än, att litens rum inte är helt klart, att jag inte ens ägnat en tanke åt bb-väskan etc... Får nog sätta lite fart så allt hinns med.

Dagens siffror såg i alla fall ut såhär:
    57,5 kg (+4,3 kg sedan inskrivning)
    Hjärtljud 147 slag/min
    SF 27 cm
    Bltr 110/50
    Hb 107

• astro
    Issan8 skrev 2012-06-11 22:04:35 följande:
    Nu fick jag dåligt samvete efter att ha läst i graviditetskalendern här på FL om v.33 som jag går in i på onsdag. Insåg att jag varit väldigt slarvig med maten sista månaden och inte ätet mycket fisk eller kött, linser å bönor äter jag typ aldrig...käkar mycke t frukt å grönt samt ägg, pasta å mjölkprodukter men alltså inte det andra. 

Hur noga är ni med att variera kosten å få i er alla näringsämnen? Omega 3 existerar väl knappt i min kropp då jag knappt äter fisk 1 gång i veckan...kanske dags för en förbättring sista 7 veckorna så stackars bebis får all näring den behöver. 
    Jag äter LCHF, lägger till extra järn, tar två ACO Gravid varje dag, en och annan extra D-vitamin (eftersom de svenska rekommendationerna är förfärligt låga jämfört med vad jag tror att man egentligen behöver) och en extra B-calm eller Magnesiumbrus om jag tycker att det känns som om en benkramp väntar runt hörnet.

Är ganska övertygad om att jag får i mig det jag behöver + det Sjuan behöver + en del extra. Men då har jag också stenkoll på detta med näringsämnen även i vanliga fall, jag är bara lite extra noggrann när jag är gravid. 
  • LiJon

Ang kosten är och har jag alltid varit mycket för sallad, äter nästan alltid helst t ex kött + sallad och hoppar pasta, potatis o s v. Första halvan av graviditeten så hade jag dock världens kolhydratsug så då har jag ätit rätt mycket sånt ändå, nu känner jag igen mig mer och skippar gärna pastan osv. Så i grunden äter jag bra mat även om det slinker ner onyttigheter emellanåt också. Sen har största cravingen varit frukt hela tiden, gröna äpplen, apelsiner, royal gala-äpplen och nu är det melon, äts varje dag ;) 

Idag ska jag jobba på extrajobbet, sköönt då tiden går så segt när man mest är hemma. Börjar bli otålig ang FK, har fortfarande inte fått besked ens om vad min SGI är fast det är långt över en månad sen jag skickade in inkomstuppgifter. Har heller inte fått hem besked om havandeskapspenningen är beviljad och isf inte hur mycket, antagligen halv eller tre fjärdedelar då jag har extrajobbet. Tycker inte om att inte veta och får lite ont i magen av att inte kunna planera nånting riktigt.

• NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-06-11 19:08:50 följande:
    Ninime-
    Här är en trots-drabbad till! Vet precis vad du går igenom! Min tjej gör en fight av allting! Verkligen varenda sak vi pratar om trotsar hon emot och skriker å vevar med armar å ben. Sen har hon börjat rymma med... Mormor var barnvakt igårkväll, då hade hon smitit ut ensam barfota och gått nästan 500m på en grusväg som det kan komma bilar på. Där gick hon för sigsjälv och pratade med någon påhittad vän "smilla" medan min stackars mamma sprang omkring helt livrädd när hon inte fick svar på sina rop! Som du sa "gråa hår"....
    Ja det är verkligen sjukt jobbigt.... Min foglossning hade gett med sig men efter gårdagens bravader kom den tillbaka, jaga barn och lyfta en trotsig under tvång är minsann inte det lättaste... Han blir tre i september så jag antar att det är trotsen som kommer smygande eller att han bara var mycket trött, jag hoppas att dagen idag blir BÄTTRE
  • Ellenbmt

Novixi- åh srf!! Vilka minnen! "bodde" på festivalen i fem år i rad innan jag fick dottern. Nu har vi runt 65 mil till Sölvesborg så det blir inte att man ens överväger det... Vad sa bebisen om allt ljud? Jag var på bio i förrgår, det var inte uppskattat :)

• Roos26

Natlup: Jag blir dålig i magen i samband med SD med värk . Har nog med att livmodern drar ihop sig och sätter tarmarna i gugning där inne. Och inte för att skrämmas men min livmodertapp vart ju påverkad de gångerna jag haft sådanna SD med värk....kolla upp de om de håller i sig ...

• natlup

Roos26 - detta ska jag kolla upp. Hellre en undersökning för mycket än en för lite.

Idag är det amnings-kurs. Ser fram emot det jätte mycket. Ska bli kul å få lite information å få svar på sina frågor.

• lovisen01

Näst sista dagen på jobbet! Har inget att göra, nu är det bara väntan på att få gå hem efter imorgon, ska bli så skönt! Var på MVC i förmiddags, är i v 33 + 5

SF 29
    HB 120 (från 117 för 3 v sen)
    Socker 4,6
    Blodtryck 121/71
    Bebbe hjärta 155
    Vikt 80 (73 vid inskrivning, samma som för 3 v sen)

Jag hade alltså inte gått upp något på 3v, det känns ju sådär. BM sa dock att det är helt ok, magen växer som den ska så det kanske är jag som inte går upp. Har börjat ätit nyttigt, eller, inget godis mm på vardagarna, så det kanske gör att jag inte går upp? Kändes lite olustigt iaf.         

• natlup

Roos26 - trycker du att jag ska ringa BM eller ska jag vänta tills den 19 då jag har tid hos henne. Eller ska man ringa förlossningen ?

• Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-12 10:15:42 följande:
    Roos26 - trycker du att jag ska ringa BM eller ska jag vänta tills den 19 då jag har tid hos henne. Eller ska man ringa förlossningen ?

Om du oroar dig för sammandragningar är det förlossningen du ska ringa.

Men har du sammandragningar? Jag förstod det som att du inte visste riktigt. lycka till!