• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Ninime-
    Här är en trots-drabbad till! Vet precis vad du går igenom! Min tjej gör en fight av allting! Verkligen varenda sak vi pratar om trotsar hon emot och skriker å vevar med armar å ben. Sen har hon börjat rymma med... Mormor var barnvakt igårkväll, då hade hon smitit ut ensam barfota och gått nästan 500m på en grusväg som det kan komma bilar på. Där gick hon för sigsjälv och pratade med någon påhittad vän "smilla" medan min stackars mamma sprang omkring helt livrädd när hon inte fick svar på sina rop! Som du sa "gråa hår"....

• Sommaren12

Tira: låter som min karl! Vi beställde ny bil i våras och den kommer nu på torsdag. Spännande! En skoda octavia blir det med massa konstig utrustning jag inte begriper mig på. Skulle egentligen köpa en bättre begagnad och han höll koll i ett halvår men det kom inte in nån på blocket som motsvarade förväntningarna och efter att prutat ut några bilförsäljare mot varandra så blev en ny "bara" 15 000 dyrare än vad de bättre begagnade på blocket kostade och då utan all utrustning som han ville ha.

• bez imena

Är sugen på att måla tavlor till barnrummet. Ideer på vad? Finns det nå söta tavlor på nätet, förutom ugglor? :) gillar ugglor men det ska syrran måla till mig

• Millas
    Naimis skrev 2012-06-11 11:18:29 följande:
    Dagens hiss och diss (eller gårdagens snarare).
    Diss: Att jag, trotts att jag älskar prinsen i magen, kan tycka att det är lite orättvist att alla mina vänner får döttrar. Den senaste kom igår och alla va säkra på att hon skulle få en kille till. Tabu jag vet, men eftersom jag inte har en biologisk mamma eller syster hade jag önskat att få någon som ser ut och är som jag. Dissen är då att jag inte vill känna så, missförstå mig rätt.
    Hiss; Min fantastiska man som kramar mig och säger att vi får skaffa ett barn till. Båda vill bara ha 2 barn så fler blir de inte. Men de kändes underbart att jag fick gråta en skvätt och han inte tycker jag är löjlig
    Tycker inte det är något konstigt alls att känna så. Tror de flesta har en önskan om vilket kön man vill ha men ingen vågar prata om det. Skönt att din man reagerade som han gjorde!
  • Ellenbmt

Bez- jag har målat figurerna i bokserien "vem" tycker de är helt underbara!!

• bez imena

Ok, tack! Är såå målarsugen! 2 h jobb kvar, sen så! Målar du mycket?

• novaunique

Sommaren12:
    Vi köpte en ny Skoda Octavia när dottern föddes (snart 6 år sedan) och den fungerar oklanderligt fortfarande!

• Grizabella
    godisbit skrev 2012-06-11 16:10:41 följande:
    En fråga...

Jag har handlat en del bebiskläder på tradera, dels blir det billigare och dels kan man hitta saker som är lite roligare än i vanliga butiker. Har aldrig haft problem med traderasäljare tidigare, men nu är det en säljare som gör mig lite fundersam. Jag vann en auktion på 50:- och satte in det och porto (40 till säljaren. Sen fick jag ett mail om att kläderna är postade, men att portot gick på mer än beräknat (84:- istf 40 och att säljaren har lagt ut detta och vill att jag ska sätta in mellanskillnaden. Jag tycker det känns knasigt lite hur jag än gör! När jag budade på auktionen la jag mitt maxbud på 60:- för jag tyckte att totalt 100:- var min absoluta  gräns för vad jag ville betala för auktionen. Nu var det bara jag som budade så auktionen gick för utropspriset 50:-... Så om jag nu ska betala in mer porto så kommer hela kalaset att gå på mer än jag varit beredd att ge och dessutom tycker jag det är konstigt att inte säljaren tar kontakt INNAN sakerna skickas så att jag kan svara om jag är beredd att betala mellanskillnaden! Det är ju trots allt nästan 50% mer som säljaren vill ha nu... Även om det inte är några jättebelopp så tycker jag rent principiellt inte att man gör så. På en loppis går ju bebiskläder för nästan ingenting (det är inga superpopulära märken det är tal om) och även om nypriset är högre så är det ju faktiskt begagnade kläder det handlar om.... Jag kan förstå att säljaren inte tycker det är kul att få 6:- för plaggen om personen själv ska täcka det dyrare portot, men det är väl ändå säljarens sak att kolla upp faktiska portot?

Hur hade ni resonerat? 
    Nej du behöver inte betala mera frakt, enligt tradera så är det den fraktkostnaden som gäller vid auktionens slut som gäller, har själv råkat ut för det och säljaren ville helt plötsligt precis som din säljare ha 84 kronor i frakt istället för 40 kronor, betalade inte mellanskillnaden, som säljare får man ha bättre koll, hon hade redan skickar sakerna hon med, hon bråkade inte alls om det utan accepterade att jag inte ville betala mera i frakt
  • eightythree

Så trött och oinspirerad! Vill inte jobba mer! Låt dessa två veckor gå fort nu!