• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • godisbit
    tjockisbullen skrev 2012-06-11 16:29:10 följande:
    Hej!

Jag handlar MASSOR på Tradera och har aldrig råkat ut för detta. Vanligtvis sätter man ett högre porto om man inte tar reda på porto innan och så får man tillbaka mellanskillnaden.
    Jag tycker inte det är rätt så som din säljare gått tillväga.
    Hur mkt kläder är det som ska skickas? Det måste ju va MASSOR om portot stämmer! 
    Mest råkar jag ut för sånna som tar för mkt i porto o försöker komma undan med det, vilket jag inte heller uppskattar! 
    Enligt beskrivningen i annonsen är det följande (jag har inte fått hem kläderna ännu så jag vet inte om säljaren har packat sakerna onödigt skrymmande eller tungt):

- 2 st mjukisdressar (en i fleece)

- 4 st  pyamaser med tryck

- 3 par taights

- 2 par mjukisbyxor

- 1 body

- 3 par strumpor

- 1 st tunn mössa

• godisbit
    mijja12 skrev 2012-06-11 16:20:16 följande:
    Godisbit: detta tycker jag du ska anmäla till tradera så får absolut inte en säljare bete sig. Har själv sålt jätte mycket på tradera där jag typ fått 1 kr för något eller att portot har kostat mig mer än vad jag beräknade så jag förlorade pengar men har aldrig bett dom som köpt varan att betala mellanskillnaden. Står det den fraktkostnaden som hon angivet så ska det vara den annars lurar hon dig ju.
    Ja jag tänker ju inte ge ett positivt omdöme hur fina sakerna än skulle visa sig vara.... Jag har varit med om att (andra) säljare har tagit kontakt om de i efterhand har sett att ngt i beskrivningen har blivit fel så att jag haft en chans att backa ur eller att vi har kommit överens om en bra lösning - det tycker jag är ett bra sätt att lösa saker som uppstår och då har jag inte låtit en miss påverka det omdöme jag lämnat. Men det här känns inte rätt liksom. 

Vet du hur man anmäler? Är det granska annonsen-länken eller ska man maila till tradera? 
  • NiniMe

Usch idag är jag trööött som ett as.... Har varit uppe sen 04,30, pinkade och kunde inte somna om, som vanligt... Upp med ungarna, på med kläder och iväg med dom skrikande till dagis (gråa håååår)Sen till bm för vanlig kontroll

v.33+4
    Sf-mått 32
    hjärtljud: 147
    Blodtryck: 119/74
    Vikt: Plus 25 kg Gråter

Annars var allt bra därinne i magen med lillan, pratade lite om allt möjligt idag, hon går på semester sen så det kändes bra o få ventilera sig lite.... Pratade lite om alla funderingar man har om att man ska bli trebarnsmamma osv..... Hon hinner tillbaka från semestern precis innan jag ska föda

Sen hem försöka vila men då ville vår kära inneboende prata så neeej ingen vila, iväg och hämta barnen på dagis och min 3-åring välkomnar TROTSEN... Han skulle inte gå själv han skulle bäras hem, han skulle inte hem sen när jag satte ner han utan han stack, jag fick försöka springa efter han, han skriker och vill INTE hem....
    Ja jag får dra han i armen hem för han sparkar och slår och beteer sig som en lite odräglig fis....
    In genom dörren sen står han där i 20 minuter och VRÅLAR för kung och fosterland..... WHY  WHY...... Varför finns trotsen VARFÖÖÖÖÖR.. Och varför NU!!!!!
    Så nu sitter jag nästan o somnar....

• godisbit
    mijja12 skrev 2012-06-11 16:20:16 följande:
    Godisbit: detta tycker jag du ska anmäla till tradera så får absolut inte en säljare bete sig. Har själv sålt jätte mycket på tradera där jag typ fått 1 kr för något eller att portot har kostat mig mer än vad jag beräknade så jag förlorade pengar men har aldrig bett dom som köpt varan att betala mellanskillnaden. Står det den fraktkostnaden som hon angivet så ska det vara den annars lurar hon dig ju.
    Hittade ett telefonnummer och ringde till tradera nyss. De menar att det är självklart säljarens ansvar att ange korrekt frakt och att jag inte har ngt annat betalningsåtagande än det som står i annonsen. De tyckte jag kunde svara säljaren det och möjligtvis hänvisa till att det var deras rekommendation. 

Jag har ingen aning om de kommer kontakta säljaren eller inte, men det är ju inte mitt problem!

Tack allihop för era synpunkter! 
  • Ellenbmt

Godisbit- bra att du tog reda på fakta. Dum säljare.

• mijja12

Godisbit: har haft några köpare som inte betalat då har jag kontaktat dom med. Vet inte heller om du brukar ta kontakt med dom men som du sa det är ju inte dina bekymmer längre. Hoppas nu bara grejerna kommer till dig.

• Sommaren12

Godisbit: Nu verkar det redan vara löst men jag som är van Traderaanvändare är helt och hållet 100 % säker på att du INTE ska betala mer i frakt. Det är säljarens misstag att inte ha koll på fraktkostnaden.
    Jag har själv gjort det misstaget en gång. Sålde en dvd-film som gick för utropspriset 1 kr (haha!) och frakten kostade tio kr mer än jag tänkt mig så det hela slutade ju med att JAG betalde för att sälja min film haha men det var självklart ingenting som jag tog med köparen, det var ju mitt fel att inte ha kollat fraktkostnaden ordentligt.
    Nu läste jag inte resten så noga men jag skulle nog inte välja att anmäla personen för en sån sak dock. Det är något jag tycker man kan lösa sinsemellan. Dåligt omdöme är ju en metod. 

Anneh: jag har typ haft motsatt problem. Jag hade problem med magen INNAN jag blev gravid. Var ofta förstoppad, uppsvälld och gasig. IBS kallar dom det när de inte hittar nåt bättre namn... Men sen jag blev gravid har magen fungerat nästintill prima. För mig är det en befrielse att kunna baja ett par gånger om dagen, något jag kanske gjorde en max två gånger i veckan förr. 

• tjockisbullen
    godisbit skrev 2012-06-11 16:32:46 följande:
    Enligt beskrivningen i annonsen är det följande (jag har inte fått hem kläderna ännu så jag vet inte om säljaren har packat sakerna onödigt skrymmande eller tungt):

- 2 st mjukisdressar (en i fleece)

- 4 st  pyamaser med tryck

- 3 par taights

- 2 par mjukisbyxor

- 1 body

- 3 par strumpor

- 1 st tunn mössa

Okej det är ju en del men har ändå svårt att tro att det blir så mkt i frakt dessutom kunde hon ju skickat med schenker som vissa sade. Oavsett så måste hon ju skriva tydligt att hon meddelar frakt EFTER auktionsslut annars vilket hon ju inte gjort eftersom hon satte en annan fraktuppgift. 

För övrigt tycker jag det borde va så på Tradera att säljare måste sätta betyg på köpare FÖRST för annars får man oftast hämdomdömen när man ger negativt till en säljare:/ 
    För som köpare så har man ju gjort sin del när man betalat, som det är nu väntar sig nästan alla att köparen ska ge omdöme först! 
  • Tira

MVC idag...vecka 29+6

SF-mått kommer jag inte ihåg.
    Hjärtljud: 150
    Hb: 107, dags att börja äta tabletterna på allvar nu!
    Vikt 79!! Startvikt 67...12 kilo totalt då.      

Imon ska vi åka och kolla en ny större bil, hoppas hoppas den är något intressant!! Börjar känna oss lite stressade nu om vi inte hittar en som vi vill ha, måste ju få plats med två bilbarnstolar och just nu har vi en pytte liten skoda fabia. Sambon är ju lagom kräsen för den nya bilen ska ha typ alla möjliga fuktioner och utrustning men helst inte kosta för mycket!!  

• Albasmamma

Ninime: usch för en sån dag men skönt iaf att allt var bra hos BM och att ni fick prata. Hoppas att du får sova gott i natt och att barnen är mindre trotsiga imorgon :)

Själv har jag ovanligt med energi idag, jobbat till 16.30 sen hem och laga mat och så började jag baka småfrallor. Jag som brukar vara dödstrött på eftermiddagarna. Men gissar att tröttheten kommer snart, ska bara få barnen i säng först. Sen blir det nygräddat bröd, en kopp te och fotboll!