• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LiJon
    Something01 skrev 2012-06-12 14:30:21 följande:
    'Till mig ringde fk idag om inkomsten, å ändå ha ja skickat in de 29 maj. graviditetspenningen fick ja beviljad förra veckan.
    Prova ringa till dom?! De ska väl bara ta högst 30 dagar.?

Ja jag har ringt flera gånger, det är som jag förstår det ändå tre personer som håller på med mina uppgifter nu (sjukpenning, gravpenning och föräldrapenning) så jag förstår inte hur det kan ta sån tid. Fick hem ett papper för någon vecka sen om att det förmodligen tar längre än de 30 dagarna, just för att jag har två inkomster och att det då tar längre tid att räkna ut... Men såhär lång tid känns ju galet, jag har ju min fasta inkomst sen är det väl bara att räkna ut medelvärdet på vad jag tjänat på mitt extrajobb.
  • bez imena

Japp ska fråga nästa gång, om man får en syl i vädret, haha. Hon gillar att prata på om sitt liv o alla barnbarn :/

• Roos26

Stövelkatten: ingen aning , till mig så sa de att strängt sängliggande plus brikanyl troligtvis skulle få värkarna att stanna av men att det är väldigt olika å i många fall hjälper de inte när de väl kommit igång. Jag var ju inte öppen utan livmodertappen hade gått från ca 5 cm till ca 16 mm . För mig hjälpte det bra å under spannet utav 3 v gick livmodertappen tillbaka till 4 cm och idag är jag fortfarande sjukskriven då jag har ett väldigt stressigt jobb. Kanske beror på hur långt det har gått? Detta var på östra .

• tjockisbullen

BM även för mig idag!

+3 kg sedan sist (då jag hade gått ner 3 så jag ligger fortfarande -2 sedan inskrivningen).
    HB 107 så måste äta dubbel dos av mina vitaminer.
    Blodsocker låg högt idag på nästan 9 men jag hade faktiskt ätit godis (dumma mig) precis innan.

Hon ville skicka mig på ännu en sockerbelastning men jag kände bara nej tack, har ju redan varit på en som såg väldigt fin ut, lovade istället att om blodsocker ligger högt fortfarande om 2 veckor så skulle jag kunna gå då ist. 

• tjockisbullen

ANG glukosbelastningen så är det främst 2 anledningar varför jag helst inte ville göra det i onödan igen.

1. FICK OTROLIGT ONT av att sitta på min rumpa i en obekväm väntsal i 2 h.
    2. Skiten man får dricka fick min mage att vända sig dubbelt - lyckades dock att INTE kräkas.

Men som sagt ligger jag högt nästa kontroll så får jag snällt pallra iväg mig på ännu ett. 

• NiniMe
    bez imena skrev 2012-06-12 16:51:34 följande:
    Många som varit till bm idag! Jag oxå men jag får aldrig veta mått eller värden, förutom att allt ser såå bra ut :) hon snackar som bara den!
    Vikt är iaf + 18
    Vet inte hur jag ska få stopp på godissuget :-/
    Men hon skriver väl ner allt i din journal som ligger i din förlossningspärm? Den ska du hu ha med dig när du ska föda..
  • fru Elle

Här i Göteborg så har de elektroniska journaler så här behöver man inte få den utskriven om man ska föda i Göteborg. Men ska föda i Varberg så kommer att behöva få den utskriven.

Men det borde bara vara att fråga efter den. 

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Bellatrixx

Ett gnäll-inlägg skrivs nu då jag inte vet vem jag ska prata riktigt med. Jag jobbar 75% på en skola och jobbar extra som assistent hos en kille för att få en bättre inkomst, allt har gått bra under graviditeten osv men nu är jag så trött så att jag snart spyr. De har mycket aktiviteter nu och en promenad som vanligtvis tar 15min tog idag 50min då det gör så j*kla ont i bäcknet och att det känns som den ska komma ut, jag använder min pojkväns skor för att mina egna är för små nu när fötterna svullnat, byxorna sitter som ett par riktigt slimmade läderbraller så leggins osv är det som känns bäst men det känns ju inte allt för roligt att bo i ett par sånna. Är trött på att hela tiden behöva ursäkta mig för att jag är så långsam när jag går och "försvara" mig för att jag har ont. Nu är det skolavslutning på torsdag och därmed slutar min tjänst, toppen-skönt tyckte jag!

...Men det tycker inte min sambo, han tycker att jag ska ta varje extra pass som jag bara kan just för att vi ska få in så mycket pengar som möjligt, tjejer som varit gravida själva säger att jag borde ta det lugnt och även min barnmorska, men hur ska jag göra det när det känns som om han tycker att jag är världens latmask då?

Jag är även hundvakt mycket åt min lillasysters hund men jag orkar inte det då promenaderna blir en press för att det är en stor hund och hon går i ett betydligt fortare tempo än mitt snigeltempo och jag försöker säga att jag inte orkar gå direkt långt för att jag har ont. Hon är absolut jättesnäll och säger att jag inte behöver gå någon långis osv utan bara "kissa" henne så tar min syster det senare men hur ska jag ha hjärta till att låta hunden "bara" kissa en sväng..  

+ att man utöver det ska planera mat, städa, handla, tvätta, vara en rolig vän och sambo. Rent ut sagt, HUR FASEN ORKAR ALLA?! en stor hyllning till dessa kvinnor från mig verkligen då jag själv är så trött så jag hellre skulle kunna spy men jag vill inte klaga allt för mycket heller då det känns "som ingen förstår".

En jättekram till alla gravida tjejer som orkar, och till alla som faktiskt inte orkar och vågar stå för det. Ni är toppen. Önskar jag själv kunde stå på mig lite mer... Men samtidigt, ur något negativt kommer det alltid något positivt, och snart är ju bebisen här! Hjärta 

• bez imena

Ninime; den vet jag inget om, haha.. Får ni andra med den hem alltså?

• Ellenbmt

Bellatrix- det är bara att stå på dig! Det är viktigare att din kropp mår bra än att du kanske drar in några kronor extra! Tänk om du skulle få långvariga komplikationer efterråt. Eller orsaka din bebis något? Det är inte värt det! Hur många veckor har du till bf? Det är ju inte ovanligt att man inte kan jobba från 10-12 veckor innan bf... Be din sambo läsa på om han har invändningar!