• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • bez imena

Härligt naimis :)

Stövelkatten; låter inte bra det där stackarn! fy tusan för o va sjuk nu, hoppas du har ngn som tar hand om dig idag. Krya på dig!!

Idag blir det liie shopping! Wohoo. Undrar bara i vilka skor... Känns som att mina ömma fötter fått ett par rediga trampdynor? Äcklig känsla. Få se om man sjunker så lågt att man köper sig ett par foppisar (blä)

• eightythree

Bez: om du skulle få för dig att välja Foppa så vill jag bara säga att det blir väldigt varmt i sådana - tycker jag kalla fall... men mjuka e de!

• godisbit

Foppa är varmt, men de har flera modeller och sandalvarianterna är inte lika jättevarma och har fortfarande samma sköna sula kommer inte ihåg vem (tjockisbullen?) som tipsade, men jag beställde ett par ballerinafoppa och ett par sandalfoppa för några veckor sen och de är väldigt sköna och så slipper jag knyta skor. Blir man svettig är ju både fötterna och skorna enkla att skölja av dessutom.

• mammsen

URS! Mardrömmar inatt igen! Och jag som skröt över min bra sömn,, tji fick jag! Drömde att jag skulle resa mig ur sängen och ut flög 2 ungar! Jag har ju bara en pojke i magen men i drömmen var de två. De hade fin färg men andades/skrek inte och gav inga reaktioner, jag ringde 112 och de sa att "men om barnen är döda är det ju ingen ide att vi skickar en ambulans" så där satt jag med 2 fullväxta döda bebisar och visste inte vad jag skulle göra,, Skrubbade med handukar och försökte få luftvägarna fria osv, navelsträngarna var intakta så jag ville ju inte ge upp heller eftersom jag viste att barnen fick syre och så.. Urs, skitobehagligt.. 

Lijon - Jag minns när du skrev om detta för längesedan och du redan då tyckte det kändes lite svårt att ta emot en sån dyr gåva lixom.. Hur mycket är det kvar att betala på vagnen? Man brukar kunna dela upp det eller betala när man vill och hämta vagnen när den är betald, oftast brukar man kunna hämta vagnen om man har en avbetalningsplan med även om vagnen inte är färdigbetald. Tycker det var lite dålig stil av sambons föräldrar, men jag tycker det var rätt gjort av sambon att ställa dem lite på pottkanten, nu kanske de har lärt sig att inte lova saker de inte håller.. 

Tror att jag ska resa mig ur soffan nu och röjja upp här hemma, jag och sambon (mest sambon) storstädade i söndags, men ni vet hur snabbt det blir stökigt om man inte håller efter,, :P Har lite tvätt som ska vikas, saker som ligger på fel plats, och kläder som ska till tvätten... och en underlig känsla av att vilja skrubba av alla handtag på dörrar och skåp och sånt. Kanske dagst att skrubba av dörrkarmar och fönsterkarmar och alla golv med när jag endå är i farten.. Det är bara så tråkigt att städa sånt som ingen ser att man gjort :P

Och angående foppatofflar köpte jag mitt första par för ca 1 månad sedan, jag skulle ABSOLUT BARA använda dem hemma i trädgården och sånt.. Men de har blivit standard nu haha Livsfarligt!

• Gadget

Idag är det svettigt här och jag som tänkt städa av hela lägenheten. Har redan börjat riva av lakan och då blir de så dammigt så nu har jag nog inget val annat än att fortsätta, men jag känner mig helt färdig. Mannen sa att han kunde städa imorgon, han förbannar mig om bebisen kommer ut innan den är ett Lejon. Haha. Men jag vill inte heller att han ska städa. Eftersom jag inte jobbat på snart ett år känns det som det minsta jag kan göra när han jobbar och drar in pengar.
    Nåväl, jag får väl ta en sak i taget med pauser emellan. Kanske skippar att våttorka golvet. Får vara glad att vi fortfarande bara bor i en tvåa.

Naimis: skön känsla att gå på semester/föräldraledighet. Nu får ni njuta som tre tills bebisen vill ut.

Stövelkatten: ang GBS, här har jag tolkat det som att de ger antibiotika i dropp om man har det. Men jag kanske har fattat fel. I alla fall ger de alla som inte testat sig (vilket de rekommenderar alla att göra, jag ska lämna prov nästa vecka) antibiotika i dropp utifall att. Har du inte fått någon info?

• capy

GRRR....
    Hade aldrig trott att det skulle vara så frustrerande att vara gravid. Har aldrig tidigare befunnit mig i nån situation där det ska vara så svårt att hitta vettig information.

Ett par exempel:

1. Min mage ger ifrån sig klickljud i princip dagligen (har skrivit om det tidigare här och såg att det var nån mer i tråden som upplevde samma sak) ingenstans finns en vettig förklaring till vad detta beror på, när jag Googlar hittar jag bara frågor från andra som upplever samma sak, men ingen har ett svar. Det enda som liknar en förklaring är att det skulle vara bebisens leder som knakar, men det finner jag osannolikt då man inte hör något annat inifrån livmodern och detta låter väldigt högt och tydligt och inte alls dämpat.

2. Min bebis rör sig olika mycket från dag till dag. Det kan vara full rulle i två dagar och sen jättelugnt i nån dag innan hon drar igång igen. Överallt läser jag information om att man ska känna lika mycket varje dag och om man inte känner nåt så kan det vara fara på taket. Hittar ingen info om huruvida det är normalt att barnet rör sig olika i perioder, dock hittar jag många andra som ställer samma fråga. Tex här på FL: www.familjeliv.se/Vantar_barn/1.1349740 Här har ju BM inte svarat på frågan över huvud taget utan börjar istället rabbla samma mantran man alltid hör men som verkar säga emot sig själva "Mot slutet ändras rörelserna för att det är trångt" och "Om rörelserna ändras så ska man kontakta förlossningen för då kan det vara något fel". SAY WHAT? Vad är det som gäller liksom?

Suck... verkar som de där omtalade gravidhormonerna har hunnit ikapp mig nu....Foten i munnen

• Sommaren12

Eightythree: jag lider med dig! Kan ju inte heller sova om nätterna. :( Men inatt har jag sovit gudomligt!! Har ett vagt minne av att jag var på toa en gång men sen måste jag somnat direkt igen och sov "enda till" 7! Jag brukar annars vakna vid halv fem...

LiJon: jobbigt med svärisarna. :( Min svärfar sa med nåt halvluddigt om att de ville köpa vagn till oss. Han hade sett nån i tidningen. Tror det var en Brio Happy. Men vi tackade nej för vi ville ju ha en icandy som är betydligt dyrare. Tycker nog dina svärisar kunde vatt lite tydligare. Det är mer pinsamt för dom än för er, men jag förstår vad du menar. Min man tänkte fråga dom nu om de ville hjälpa oss med en tvättmaskin ist, men jag har fått honom att lova att inte be om det. Tycker det vore pinsamt! Även om vi skaffar en för att vi ska ha barn så är det väl inte lika kul att köpa en tvättmaskin till nån som barnvagn.

• trossan

(Fortfarande inne och läser varje dag men är dålig på att skriva.
    Men nu måste jag bara tipsa er om en sak att göra innan bebisarna kommer- gå och se what to expect på bio! :)
    Helt underbar att se när man är gravid!
    Jag både skrattade och grät som en tok!

Att jag dessutom firade in första dagen på min mammaledighet med biobesöket gjorde det kanske extra roligt.

Nu är det sommarlov! :)

Kram på er!