• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Alltså herregud. Tung kväll, bebis har borrat ner sig djupare och nyss fick jag "andas mig igenom" en nr2. Ursäkta Infon, men jag blev akut skitnödig och fick värsta värkarna av att gå på toa, och så var jag lös i magen, det har jag inte varit på flera månader? Oh... Nu blev jag nervös, hoppas det bara var maten.... :)

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-06-28 23:13:29 följande:
    Alltså herregud. Tung kväll, bebis har borrat ner sig djupare och nyss fick jag "andas mig igenom" en nr2. Ursäkta Infon, men jag blev akut skitnödig och fick värsta värkarna av att gå på toa, och så var jag lös i magen, det har jag inte varit på flera månader? Oh... Nu blev jag nervös, hoppas det bara var maten.... :)
    Haha fattade inte direkt vad du menade med "hoppas det bara var maten". Tänkte "Tror hon att hon har spolat ner bebisen i toan?". :D
    Men ojdå, hoppas du slipper det där igen. Låter jobbigt! 
  • astro

Dagens rekommendation: Shiratakinudlar. Särskilt för den som vill se upp lite med socker/kolhydrater.

Med en god sås smakar nudlarna fenomenalt gott, och de innehåller ingenting. Det är nästan läskigt, en portion innehåller ungefär fem kalorier, alltså ungefär lika mycket som ett par bitar sockerfritt tuggummi. Önskar att shirataki hade funnits på den tiden jag bantade, svalt och led, då hade jag sluppit lida av en tom mage i alla fall.

De suger åt sig smaken av såsen helt och hållet. Nudlarna har i princip ingen egen smak. Möjligen en liiiiten sötma som påminner om lotusrot. 

Vi har testat två gånger nu och alla i hela familjen tycker det är dundermums, från ettåringen till de vuxna. Eller nja, dotter nr tre äter inte detta men det beror på att hon avskyr all "kladdig" mat inklusive all sås. 

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-06-28 23:13:29 följande:

Kan det inte vara så att man blir rätt kass i kistan när de håller på där nere även om det inte riktigt är dags? Jag har också haft samma situation, men min mage är dock knäpp sen ungefär 8 månader tillbaka.

Men... Du har ju haft känningar ett bra tag nu?
  • Ellenbmt

Haha ja sommaren- menade att vi åt lite spicy :) framgick inte så tydligt !!

Jo katten- mkt känningar men inget som gör att jag får "det är dax att ringa" feelings... Men jo jag kan tro att tarmarna sätter igång lite när bebisen rör om i magen... Låter ju logiskt.

Om det är en kvick bebis, som dottern så är det ju 3veckor kvar... Hoppas inte det blir för mkt längre än så, men minst två får den lov att stanna så jag hinner bygga tvättstugan och fixa babyrummet ;)

• natlup

Såg att många av er har köpt eller ska köpa vaselin på tub. Vart får man tag på det aldrig sätt det nämligen.

• sally12

Skrattar ihjäl mig åt sommaren! :'D
    "Tror hon att hon har spolat ner bebisen i toan?". :D"

• Novixi

Natlup: Apoteket har på tub. Tror det är ACO "vitt vaselin" heter det, är en vit/röd tub. Bara fråga på Apoteket så kan de visa dig :)

• LiJon

Oj vad mycket att läsa, skummat igenom lite bara! Här är peace&love-festivalen i full gång och jag har fullt upp att hålla lite tempo, blir helt slut av att gå omkring därinne och att behöva stå länge eller sitta på hårt underlag är liksom pest eller kolera... Hade jag vetat hur jag mått när jag fick biljetten hade jag nog hoppat över i år, även om det är lite kul också och "hör till" när man bor här. Har blivit tidiga kvällar dock, skulle aldrig orka vara där till 02:00 som man gjort innan.

Ang mjölk så läcker jag, har gjort sen vecka 25 nånting. Ingenting så länge jag har BH men så fort jag tar av mig börjar det droppa, som att det rinner till när de får hänga fritt, haha. Men man behöver nog inte vara orolig om det inte börjat komma, det har nog ingen betydelse alls för hur det kommer gå med amningen.

Måste höra om en annan grej; det här med barnvagnen. Har lagt handpenningen på den men tror ni man kan gå dit och betala hela fast man inte tar hem vagnen än? Tänkte vänta tills ett par veckor innan BF med att hämta.

Skrev ju förut om att sambons pappa ringde och sa att han och hans fru ville betala vagnen ( i mars) och det blev väl liksom bestämt så. Sen har vi inte hört nånting mer om det alls, de har inte frågat om vi ens tittat på vagn och nu är det ju bara 1,5 månad kvar. Så jag har sagt till sambon att vi får väl kanske betala själva ändå om vi inte hör nånting. Vi har ju beställt och betalat handpenningen på 2500:-.

Så var sambons pappa hit för ett par dar sen och sambon frågar om de fortfarande ville hjälpa till med vagnen (jag höll på att döö, det fick han ju inte fråga!). Men pappan kom bara med nåt svävande svar och bara " ja får vi inte se då, vi får väl kika på det där". Så nu känner jag att jag absolut INTE vill att de betalar vagnen, det kommer ju kännas som att vi har bett om det typ nu när det lät så motviligt. Samtidigt tycker jag det är dåligt av dom att först ringa och erbjuda sig och sen tydligen inte alls tänkt göra det? Förstå mig rätt, jag betalar gärna vagnen själv men man har liksom gått med en lite falsk förhoppning. Så jag vill bara betala den illa kvickt innan de kanske erbjuder sig för att "de måste", kommer inte kännas bra isf.