• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 7eHimlen

GAAAAAAAAAH!!! Nu är jag ARG!!!! 

Jag och min fru var o kollade på en lägenhet igår, den var verkligen heeeeeeelt perfekt. Jag frågade mäklaren om han redan haft nån visning på den, men han sa nej. Det skulle däremot vara en till visning som ikväll, men då ringer han, runt 15 till min fru, och säger att säljaren har fått ett bud som han har accepterat och väljer att gå vidare med det. Trots att vi säger att "jaha, men vi är villiga att lägga mer". Mäklaren säger att "jo, men säljaren känner sig moraliskt skyldig att sälja till just detta sällskap". Så vi fick inte ens chansen att lägga nåt högre bud! *morr*
    Till saken hör att de här lägenheterna nästan aldrig är till salu, utan det är mest större lägenheter i det området, så nu kan vi ju få vänta hur länge som helst till nästa gång!
    Usch han förstörde liksom hela min fredag, nu är jag på pissdåligt humör! Bäddade sängen, vek tvätt och plockade in saker i skåp av ren ilska och nu har jag inte så trevliga sammandragningar! :/ 

Nu ska jag "bara" plockan in och ut ur diskmaskinen, fixa te och bre mackor, sen blir det slappartid i soffan med en bra bok! Har egentid ikväll då frugan är hos en kompis och inte kommer hem förrän sent. Jag borde njuta men är bara arg just nu. Morr.

Sorry, var bara tvungen att avreagera mig!! :/ 

• Gadget

Är det bara jag som fått tillbaka en enorm aptit? Har inte ätit så mycket sista tiden tycker jag även om en del onyttigheter slunkit ner. Men sista dagarna känner jag mig hungrig hela tiden, lite som det var i början av graviditeten.

Tänker på det här med förvärvar och sammandragningar också. Jag har haft lite mensvärk till och från sista veckan både i mage och rygg, men inte så kraftigt och inte så att jag kan klocka det när det börjar och slutar. Räknas det ändå som förvärkar?

• Sommaren12
    7eHimlen skrev 2012-06-29 17:41:08 följande:
    GAAAAAAAAAH!!! Nu är jag ARG!!!! 

Jag och min fru var o kollade på en lägenhet igår, den var verkligen heeeeeeelt perfekt. Jag frågade mäklaren om han redan haft nån visning på den, men han sa nej. Det skulle däremot vara en till visning som ikväll, men då ringer han, runt 15 till min fru, och säger att säljaren har fått ett bud som han har accepterat och väljer att gå vidare med det. Trots att vi säger att "jaha, men vi är villiga att lägga mer". Mäklaren säger att "jo, men säljaren känner sig moraliskt skyldig att sälja till just detta sällskap". Så vi fick inte ens chansen att lägga nåt högre bud! *morr*
    Till saken hör att de här lägenheterna nästan aldrig är till salu, utan det är mest större lägenheter i det området, så nu kan vi ju få vänta hur länge som helst till nästa gång!
    Usch han förstörde liksom hela min fredag, nu är jag på pissdåligt humör! Bäddade sängen, vek tvätt och plockade in saker i skåp av ren ilska och nu har jag inte så trevliga sammandragningar! :/ 

Nu ska jag "bara" plockan in och ut ur diskmaskinen, fixa te och bre mackor, sen blir det slappartid i soffan med en bra bok! Har egentid ikväll då frugan är hos en kompis och inte kommer hem förrän sent. Jag borde njuta men är bara arg just nu. Morr.

Sorry, var bara tvungen att avreagera mig!! :/ 
    Näää fyyyy vad trist!! :( Undrar vad det var för konstiga moraliska skäl... Tyvärr är det ju säljaren som bestämmer så det är väl inte mycket att göra, men trist och lustigt. Hade med varit skitförbannad! Det är inte det lättaste att hitta en lägenhet man tycker är sådär perfekt, men hoppas att det finns nån annan mening på nåt sätt. Blä! Slappa du med din bok! Kram!
    Ellenbmt skrev 2012-06-29 17:31:04 följande:
    Sommaren- det låter som på mig. Kan vara nära nu då :)
    Mjaaa hon får hålla sig ett par veckor till. Är bara v 34 nu. Även om JAG känner mig redo så borde hon växa på sig lite till innan det är dags. Ska bli spännande med nästa ul och besök hos bm för att se hur långt ner hon ligger. 
    Naimis skrev 2012-06-29 16:40:19 följande:
    36+0 idag. Så nu börjar de närma sig.
    Så konstigt det känns. Jag tänker "Oj hon har så lite tid kvar!" och inser samtidigt att jag bara ligger två veckor efter dig. 

Snart tror jag det blir en babyexplosion i tråden!! Glad

• LiJon

7e himlen; Åh förstår frustrationen! Men vaddå moraliska skäl, kan det vara att de typ kände de andra då? Man tycker ju att de borde vara intresserade av att få ut så mycket som möjligt för den... Hoppas det rinner av dig fort och att ni hittar en ny snart som känns rätt!

Åh härhemma är vi segare än segast idag och har bestämt oss för att inte gå in på festivalen idag, sköönt! Inget höjdarväder och tydligen ska det spöregna under kvällen och natten. Mannen som kom med förslaget och jag var inte sen att nappa, det blir jordgubbar och vattenmelon och hyra någon film istället   Var det hit till Borlänge du skulle föresten Naimis? Välkommen isf! ;)

Har suttit och skrivit to do-listor idag, för vad som ska göras innan bebisen kommer, vad som är kvar att handlas och vad som ska packas i BB-väskan. Inte för att det är superakut att veta nu, haha, men behöver man ha med typ hårfön eller finns det att låna där? Duschcreme/schampo? Kan tänka mig att de kanske har vanlig sjukhustvål så det kanske är skönare att ta med sig eget. Blöjor lär man väl få där, men har för mig att jag läst eller hört att på vissa BB:n får man bara typ 4 st och stå för resten själv?

• bez imena

LiJon; på bb i falun får man allt, sa en vän. Typ bindor o blöjor o nåt till bebben men jag tar med lite extra ändå

Jordgubbar blir det här med, i stoora lass! :)

Köpte inga foppa idag! Däremot den tjockare amnings bh:n. 80 e!!! Från hm. Minns mkt väl nu om någon som sa att dom hade obehagliga skenor på sidorna. Ush!!! Jag ska plocka ut dom!!
    Sen två förp a 30/ask amningskupor. Mjuk pennkjol på rean, smycken på rea o sköna trekvarts från hm mama. Plus leggings! Tror jag ska packa väskan så min hjärna kan varva ner o sluta tänka....

O som gadget; enorm aptit jaaaa!!! Hungrig hela tiden! :)

• Stövelkatten
    LiJon skrev 2012-06-29 18:39:02 följande:
    7e himlen; Åh förstår frustrationen! Men vaddå moraliska skäl, kan det vara att de typ kände de andra då? Man tycker ju att de borde vara intresserade av att få ut så mycket som möjligt för den... Hoppas det rinner av dig fort och att ni hittar en ny snart som känns rätt!

Åh härhemma är vi segare än segast idag och har bestämt oss för att inte gå in på festivalen idag, sköönt! Inget höjdarväder och tydligen ska det spöregna under kvällen och natten. Mannen som kom med förslaget och jag var inte sen att nappa, det blir jordgubbar och vattenmelon och hyra någon film istället   Var det hit till Borlänge du skulle föresten Naimis? Välkommen isf! ;)

Har suttit och skrivit to do-listor idag, för vad som ska göras innan bebisen kommer, vad som är kvar att handlas och vad som ska packas i BB-väskan. Inte för att det är superakut att veta nu, haha, men behöver man ha med typ hårfön eller finns det att låna där? Duschcreme/schampo? Kan tänka mig att de kanske har vanlig sjukhustvål så det kanske är skönare att ta med sig eget. Blöjor lär man väl få där, men har för mig att jag läst eller hört att på vissa BB:n får man bara typ 4 st och stå för resten själv?

Duschgrejer absolut, vad jag Har erfarit finns bara sjukhustvål. Lotion och sånt kan ju vara skönt. Hårfön har jag ingen aning om, känner mer instinktivt att du nog inte kommer föna håret?
  • 7eHimlen
    Sommaren12 skrev 2012-06-29 17:54:35 följande:
    Näää fyyyy vad trist!! :( Undrar vad det var för konstiga moraliska skäl... Tyvärr är det ju säljaren som bestämmer så det är väl inte mycket att göra, men trist och lustigt. Hade med varit skitförbannad! Det är inte det lättaste att hitta en lägenhet man tycker är sådär perfekt, men hoppas att det finns nån annan mening på nåt sätt. Blä! Slappa du med din bok! Kram!

Mjaaa hon får hålla sig ett par veckor till. Är bara v 34 nu. Även om JAG känner mig redo så borde hon växa på sig lite till innan det är dags. Ska bli spännande med nästa ul och besök hos bm för att se hur långt ner hon ligger. 

Så konstigt det känns. Jag tänker "Oj hon har så lite tid kvar!" och inser samtidigt att jag bara ligger två veckor efter dig. 

Snart tror jag det blir en babyexplosion i tråden!! Glad

Ja det var så himla skumt! Mina kompisar försöker peppa mig med att det snart kommer ut nåt ännu mer perfekt, men med min tur så kommer det säkert vara alldeles för dyrt då! :/ usch vad jag känner mig negativ nu, det är väl bara att hålla tummarna antar jag, o hoppas på det bästa.. Tack för kramen, den behövdes! :D

Hoppas din lilla håller sig inne ett tag till! Även om man längtar! Jag kom i vecka 35 och vägde "bara" 1998 gr men var fullt växt på längden iaf, ca 53 :) men min mamma fick ju havandeskapsförgiftning så jag borde ju egentligen vägt mer. Jag låg i kuvös i ca en vecka men sen fick jag komma hem :)

Jag är övertygad om att vår son kommer tidigare än BF, men förhoppningsvis blir det iaf tidigast i vecka 37. Det kan jag leva med :D Shit, på söndag går jag in i vecka 33, tänk att han kan vara här om drygt en månad :P 

Jaa snart blir det babyboom här!!! *längtar*
  • Albasmamma

7eHimlen; Trist att det blev så när ni fastnade för lägenheten. Det är alltid så att det i slutändan är säljen som i slutändan avgör till vem och till vilket pris de vill sälja, s.k. fri prövningsrätt. Men tycker att mäklaren hade kunnat sköta det snyggare. Han hade iaf kunnat framföra ert bud i så fall till säljaren och sen lämnat ett besked till er. Håller tummarna för att det snart kommer ut en lägenhet till försäljning i samma område som ni vill och får köpa!

Idag har jag fyndat en babysitter, i går babyskydd så nu känns det som att det mesta är klart. Ska bara inhandla nåt paket blöjor. Ang. amnings-BH som det tidigare diskuterades i tråden. Jag har köpt 2-pack från Lindex, visserligen inte väldens snyggaste men väldigt sköna. Kan vamt rekommenderas.

Naimis: SKönt med semester, jag är redan avverkat en vecka och det är verkligen skönt att slippa stressen på morgnarna och sittandet hela dagar. Lite avis dock, jag hade också önskat mig en sån chef och såna arbetskollegor. :)

Jag har blivit tokförkyld och sonen har 39,4 i feber nu i kväll. Usch, hoppas det ger med sig snabbt.

• 7eHimlen
    LiJon skrev 2012-06-29 18:39:02 följande:

Jaaa så himla knäppt! Jag tror de kände varann, det lät så på mäklaren. Just här i sthlm känns det ju lite knasigt, man är ju så van vid budgivningar som går all världens väg - så det måste ju vara nåt sånt! 
    Verkligen trist eftersom just de lägenheterna är ute så himla sällan, vi har ju ändå hållt utkik just i det området i över ett år. Suck. Men ny tag, ska deppa ikväll o sen letar vi vidare :)

Roligt med P&L, var där för två år sen, men skööönt med hemmakväll oxå! Hoppas ni får en toppenkväll!

Hårfön har jag ingen aning om, men det borde ju finnas? Duschcreme o shampo tänker jag ta med mig oavsett, känns alltid fräschast att ha egna grejer så man luktar som man är van vid :P O sen hörde jag nån säga att man ska ta med sig typ lambi eller nåt riktigt mjukt toapapper, bb har nåt prassligt hårt bara. O ja, det där med blöjor verkar variera från ställe till ställe.. 
  • 7eHimlen
    Albasmamma skrev 2012-06-29 19:08:50 följande:
    7eHimlen; Trist att det blev så när ni fastnade för lägenheten. Det är alltid så att det i slutändan är säljen som i slutändan avgör till vem och till vilket pris de vill sälja, s.k. fri prövningsrätt. Men tycker att mäklaren hade kunnat sköta det snyggare. Han hade iaf kunnat framföra ert bud i så fall till säljaren och sen lämnat ett besked till er. Håller tummarna för att det snart kommer ut en lägenhet till försäljning i samma område som ni vill och får köpa!

Idag har jag fyndat en babysitter, i går babyskydd så nu känns det som att det mesta är klart. Ska bara inhandla nåt paket blöjor. Ang. amnings-BH som det tidigare diskuterades i tråden. Jag har köpt 2-pack från Lindex, visserligen inte väldens snyggaste men väldigt sköna. Kan vamt rekommenderas.

Naimis: SKönt med semester, jag är redan avverkat en vecka och det är verkligen skönt att slippa stressen på morgnarna och sittandet hela dagar. Lite avis dock, jag hade också önskat mig en sån chef och såna arbetskollegor. :)

Jag har blivit tokförkyld och sonen har 39,4 i feber nu i kväll. Usch, hoppas det ger med sig snabbt.
    Ja jag vet, o jag förstår väl säljaren oxå, det är ju mitt i sommaren och inte världens rusch efter lägenheter. Men ja de borde ju iaf varit intresserade av vårt bud.. Tack, skönt med fler som håller tummarna, vi kanske lyckas snart då!! :D 

Skönt att nästan vara färdig med alla inköp! :) det är samma här, behöver köpa lite t babyapoteket bara sen är allt klart! :D Ska bli så spännande att få se allas bebisar snart!! :D