• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12
    LiJon skrev 2012-06-29 13:46:19 följande:
    Sommaren; Ja det är svårt det där! Vi hade ju redan kikat ut vilken vagn vi ville ha och ville ju inte ändra oss och ta någon som är mycket billigare för att de skulle betala. Så vi tänkte att tycker de att det är för dyrt så kanske de kan ge ett bidrag bara och vi betalar resten, men inte ens det har de sagt nånting om och skulle inte ens vetat att vi beställt en vagn om inte sambon sagt det nu i veckan... Haha så nu blir jag helt anti istället, kommer de om ett par veckor och erbjuder sig att betala så har vi redan gjort det, så slipper det kännas påtvingat liksom. Nu är vi klara med alla dyrare inköp också så vill de bidra med något så är det väl typ babygym som är kvar att köpa och de kan de väl få göra ;) Förstår lite det där med tvättmaskinen, vi har ju också köpt en nyss just för att vi ska ha barn men det är ju inte samma sak som att låta någon köpa vagnen som är specifikt till bebisen liksom.
    Jamen precis så tänker jag med. Tvättmaskin känns ju lite lustigt att önska sig. Men jag har förbjudit honom. Hellre kan de få köpa en babysitter eller en babysele senare isf. Betydligt billigare men direkt för bebis.

Tror min tös har borrat ner sig riktigt ordentligt nu. Det känns typ konstigt mellan benen och jag måste sitta långt bak på rumpan annars känns det som jag sitter på henne och det ilar mellan benen. När jag går går jag bredbent och vet inte hur många gånger jag sprungit och bajat idag. Speciellt skönt är det inte. Får mycket mer flytningar nu också. Märks att det börjar närma sig slutet av graviditeten iaf. 
  • Naimis

Sitter nu på tåget mot Borlänge och min lilla familj. Som jag saknat dom! Checkat ut för sista gången på många månader. Fick både tårta och presenter till lillprinsen av kollegorna. Nu ska jag bara vila och ta vara på tiden innan jag är 2 tvåbarnsmamma, men jag kan tycka de räcker med 2 veckor till dess

• Jloow

Anneh: ja precis det är avtalet mellan facket och arbetsgivaren som dom vill veta om du inte förhandlat själv.

• Sommaren12
    Naimis skrev 2012-06-29 15:58:06 följande:
    Sitter nu på tåget mot Borlänge och min lilla familj. Som jag saknat dom! Checkat ut för sista gången på många månader. Fick både tårta och presenter till lillprinsen av kollegorna. Nu ska jag bara vila och ta vara på tiden innan jag är 2 tvåbarnsmamma, men jag kan tycka de räcker med 2 veckor till dess
    Så skönt med sista dagen! Vilken vecka är du i nu?
  • Stövelkatten
    Naimis skrev 2012-06-29 15:58:06 följande:

Bra jobbat, du är värd att vila nu! Och kul att du blev uppvaktad! Själv tycker jag det hör till, men varken min uppdragsgivare eller arbetsgivare verkade hålla med! Inte ens en liten blomma...
  • Naimis
    Sommaren12 skrev 2012-06-29 16:04:07 följande:

36+0 idag. Så nu börjar de närma sig.
    Stövelkatten skrev 2012-06-29 16:28:29 följande:
    Bra jobbat, du är värd att vila nu! Och kul att du blev uppvaktad! Själv tycker jag det hör till, men varken min uppdragsgivare eller arbetsgivare verkade hålla med! Inte ens en liten blomma...

Tack! Tycker jag egentligen med. Tur att man har så fina kollegor och chef (som oxå är gravid).
  • Naimis
    Sommaren12 skrev 2012-06-29 16:04:07 följande:

36+0 idag. Så nu börjar de närma sig.
    Stövelkatten skrev 2012-06-29 16:28:29 följande:

Tack! Tycker jag egentligen med. Tur att man har så fina kollegor och chef (som oxå är gravid).
  • eightythree

Både ris och ros i tråden idag. Här håller jag energi nivån uppe med onyttigheter idag. Så skönt att ligga och läsa om hur ni alla har det- känner sig inte så ensam i alla funderingar. Har plöjt igenom en tidning och läst på om förlossningsställningar mm nyss. Sen blir det fortsatt soffläge och mys med smågrabbarna ikväll - tidig kväll får det bli!
    Har ni väldigt ömma bröst nu på sluttampen?

• Ellenbmt

Sommaren- det låter som på mig. Kan vara nära nu då :)