• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • jguz

Ang. Bb-väskan.... Vad har ni för väska??

Tänkte plocka i lite i den nu men kom inte längre än till valet av väska? Mina vanliga "Bagar" är inte så stora... Kan man ta med en kabinväska... En sån där liten resväska på hjul som man får ha med i planet? Den är ju lite större men ändå inte för stor, eller kommer personalen tro man ska flytta dit?

Vad har ni köpt i "baby-apotek/hygien-väg"?
    Jag har köpt inotynyol (stavas?), schampo, lotion, två paket libero nr1 och ett paket libero nr2, och våtservetter... Vad mer? Alvedon och sånt ska man köpa det nu?
    Känner mig helt grön fast det är 4 barnet för mig.... 8 år sedan sist, kanske därför...

• Maaya

Hur många av er har fått mjölk i brösten? Jag är i v. 35 o i flera av mina gravid appar så står det att man brukar läcka mjölk nu? Även om brösten är större så ser jag ingen mjölk :/ inte för jag vill ha läckande bröst men lite mjölk vore kul att se så man vet att det fungerar som det ska när bebis kommer

• jguz

Jag läcker inte.... Men gjorde när jag precis plussat.
    Jag har inte haft någon mjölk i mina boobs förens efter mina förlossningar och jag har kunnat amma utan problem varje gång

• FruFoxy

stövelkatten:
    Ja, det sorliga är ju att jag gör det! Usch, borde bättra mig men jag avskyr konflikter och bråk och undviker det så långt som möjligt. Dessutom kommer man ju på de där bra och smarta sakerna att säga när det ändå är försent..

• FruFoxy

Maaya:
    I mina tidigare graviditeter så har jag inte läckt nån bröstmjölk förrän efter förlossningen, och amningen har gått väldigt bra och kommit igång på en gång.
    Imorse såg jag dock att det hade läckt lite faktiskt, blev rätt förvånad! Går in i v. 34 imorgon (hjälp vad tiden går fort nu!)

• Novixi

Jguz: ang hygiensaker till bebisen så är det bästa vi någonsin haft - vanligt vitt vaselin. Apoteket har på tub, en röd vit tub. Perfekt att ha när man ska ta tempen på bebis och att smörja rumpan med i början då det första bajset (barnbecket) kommer. Fick tipset av en BM på bb när sonen föddes.
    Vi smörjde honom med ett ganska rikligt lager vaselin varje gång vi bytt blöja och det var aldrig några problem att få bort barnbecket. Gick jättesmidigt :)
    Sen har sonen aldrig haft problem med blöjutslag eller röd rumpa efter det, vet inte om det har något samband ;) inbillar mig det.

Ang att läcka mjölk. Med sonen började jag läcka ordentligt i v.17, vilket var jättejobbigt! Fick tom sova med bh :(
    Denna gången har jag bara läckt lite, sen v.30 ungefär. Och då bara så att det kan anas en liten torkad fläck i bh:n på kvällen. Förutom en gång då sonen skulle resa sig från sängen och satte handen på bröstet och tryckte ifrån :P då blev det en ganska ordentligt fläck i bh:n haha!

• Naimis

Påväg hem från en super middag med pappa och bror på Raw Sushi & Grill. Helt fantastiska maki rullar med friterad kyckling och ruccola i. Rekommenderas! All mat såg jätte god ut, ser framemot ett besök där som icke-preggo.

jguz skrev 2012-06-28 18:25:54 följande:
    Ang. Bb-väskan.... Vad har ni för väska??

Tänkte plocka i lite i den nu men kom inte längre än till valet av väska? Mina vanliga "Bagar" är inte så stora... Kan man ta med en kabinväska... En sån där liten resväska på hjul som man får ha med i planet? Den är ju lite större men ändå inte för stor, eller kommer personalen tro man ska flytta dit?

Vad har ni köpt i "baby-apotek/hygien-väg"?

Jag har köpt inotynyol (stavas?), schampo, lotion, två paket libero nr1 och ett paket libero nr2, och våtservetter... Vad mer? Alvedon och sånt ska man köpa det nu?

Känner mig helt grön fast det är 4 barnet för mig.... 8 år sedan sist, kanske därför...

Inte köpt något i hygien än. Blir nog bara nåt paket blöjor 1, och våtservetter. Inotynol har jag redan, shampoo och lotion var inget vi använt förän senare. Lotion har jag aldrig använt, babyolja om han varit torr. Alvedon får dom inte. Kanske en näsfrida, nagelsax och termometer är bra.
    Maaya skrev 2012-06-28 18:36:42 följande:
    Hur många av er har fått mjölk i brösten? Jag är i v. 35 o i flera av mina gravid appar så står det att man brukar läcka mjölk nu? Även om brösten är större så ser jag ingen mjölk :/ inte för jag vill ha läckande bröst men lite mjölk vore kul att se så man vet att det fungerar som det ska när bebis kommer

Läcker inget. Kan inte komma ihåg när jag började göra de sist.
  • eightythree

Hygienartiklar: Babyolja, liberoblöjor stl 1, inotyol, våtservetter, amningskupor, tops till naveln, rumptermometer, nattbindor, vaselin,... Nu minns jag inte mer

• anneh

Ang babyhygien så har jag köpt inotynol, våtservetter, tvättlappar, blöjor (både pampers och libero för att testa båda), nagelvårdpaket (klippare, sax och fil), schampo, lotion och olja. Ska köpa snorsug, termometer och alvedon kan vara bra att ha hemma även om det är från 5kg.

Jag läcker inte mjölk ännu, hoppas det funkar och kommer igång sen..