• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Ang bb väska- vi packar två olika. En som får ligga kvar i bilen, den lägger jag kläder, hygien, bebiskläder osv. Det är som en strandbag typ 40*40 med bra fack.
    Till förlossningen har vi en rymlig ryggsäck. I den kommer finnas lite käk till sambon, tidningar, kamera ,musik, vetekudde, skön stor tshirt/nattlinne ist. För förlossningens asfula rock. (pedant med sånt), kanske en massageolja med.... Godis. Telefonladdare.
    Sen måste man fylla i mer mynt i bilen så då får sambon ta med klädväskan till bb. Så behöver de inte tro att jag flyttar in när vi kravlar oss in på fl :)

• novaunique

Jag blir alldeles nervös när ni pratar om att packa väska! Jag har inte ens tänkt tanken! Men det kanske börjar bli dags.. (även fast vi har ett datum för snitt så KAN det ju sätta igång spontant inser jag nu)

• Sommaren12

Jag läcker mjölk och det känns hemskt eftersom jag inte ska amma. Känns som en ond påminnelse om att jag är en sämre morsa. Rynkar på näsan

Har köpt näsfrida och rumptermometer. Blev även pålurad nån mjuk borste till att borsta av skorv med (kanske totalt onödigt?! Nåväl...) Ska köpa babyolja, Inotyol, vaselin, våtservetter och tvättlappar. I blöjväg tänker jag nog satsa fullt ut på Libero i början, har hört så många säga att Pampers läcker?!

• mammsen
    Challelotten skrev 2012-06-28 17:17:36 följande:
    Mammsen då får jag vänta tills de får in mer för de hade bara D80 kvar :0)
    Aha,, vad trist :( fanns dewt ingen annan modell du gillade då?

Maaya skrev 2012-06-28 18:00:44 följande:
    Angående vägning vid förlossning: min kompis behövde inte heller väga sig som födde för någon vecka sen i samma sjukhus som jag ska föda i men igår när jag fick åka in till förlossningen så var det det första barnmorskan bad mig göra?! Även om jag "peppar peppar" inte blivit jätte stor o jämfört med många andra gravida så är jag ganska "smal" (haha om man nu kan kalla sig smal som gravid men ni förstår vad jag menar) så hatar jag att väga mig! Varför ska man ens väga sig?! Det borde väl räcka med att kolla att bebis osv mår bra sen spelar det väl ingen roll om jag väger 50 eller 100 kg, eller har jag fel? O vågen ger ju endå ingen rättvis vikt när man står helt på klädd med skor osv... Helt oviktigt ämne egentligen men kände att jag var endå tvungen att ta upp det :)
    Jag vägde mig alltid i början men inte förra gången och idag sa min BM att mitt blodtryck var så bra och jag har ju inte haft någon protein i urinen någon gång att jag inte behövde väga mig denna gången heller.. Så jag antar att det har med mer än bara viktuppgång att göra.. FGråga din bm nästa gång, eller kanske någon ska till sin bm snart och kan fråga :)

• anneh

Sommaren: Du är INTE en sämre mamma bara för att du inte ska amma!!!

• Sommaren12
    anneh skrev 2012-06-28 20:23:38 följande:
    Sommaren: Du är INTE en sämre mamma bara för att du inte ska amma!!!
    Nä jag vet men det är nog bara jag själv som känner så. Eller så är det besvikelsen över att inte kunna få prova det.
  • eightythree

Sommaren: ja jag har ingen bra erfarenhet av pampers. Minns att deras första blöjor hade som ett nätliknande skikt som gjorde att sonen såg ut som en kassler om rumpan :-s vet inte om de ändrats med åren men kör med libero som ett säkert kort, speciellt till späd åldern.

Känn inte så om amning! Alla är vi olika!!! Huvudsaken att h*n får mat.

• jguz

Har inte heller gillat pampers.
    Tycker de luktar illa :-/ och klumpar sig...

Libero är min favorit

• Ellenbmt

Oxå libero-fan. Dottern har alltid kissat genom pampers på nätterna

• Novixi

Har testat pampers till sonen vid lite olika tillfällen men aldrig varit nöjd. Läcker, luktar och sen att det är lotion i känns inte bra :/
    Har alltid varit jättenöjd med Libero och kommer använda dem denna gången också