• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • trossan

Ja varför får man inte sova? Förstår inte grejen, ska man inte vara utvilad inför FL!?
    Jag är dessutom nu helt beroende av att sova middag om dagarna, ibland tom 2 ggr, så hade det inte varit bättre att bara få sova på natten!?
    Det är inte det att jag är kissnödig el har ont heller , bara klarvaken, men ändå dödstrött.

Nä om man skulle gå upp då...

• isaochbel
    oxle bo skrev 2012-06-29 21:23:06 följande:
    30 dagar kvar, nu närmar det sig.. någon som vet vart man köper bomullsvantar? till bebisen, se den inte river sig? det var väldigt bra o ha när sonen föddes,då vi blev kvar 2 dygt o han rev sig helatin(då åkte vantarna på)

Såg att de hade på H&M förra veckan...
  • NiniMe

Ang att ta med sig smink jag är en sådan som inte kan visa mig ute, utan att ha sminkat mig så jo för min del tas sminket med, vill inte se ut som en dö sill bara för jag är nyförlöst hahaha...
    Jag är stööörd jag vet ochjag kan säga att barnmorskorna har blivit lika förvånade varje gång jag fött barn och dom kommer in för att säga tack och hej typ, så står jag där nyduschad och nysmnkad ett par timmar senare hahaha

• Ellenbmt

Hej åhå- flyktingar i trosan är inte att leka med! Hahahaha!!!! Hahaha!

Ninime- nej jag tar med sminket med. Sist när mitt vatten gick så duschade jag och rakade benen och mellan benen, sminkade mig och satte upp håret :) sjuk man är....
    Tilläggas bör att jag inte skämms att visa bb-korten för någon, för jag var fin :)

Sommaren, och alla andra sömnlösa- se det positiva i att ställa om lite, det blir inte lika tungt sen att gå upp för matning av bebisen, och nästan alla bebisar vaknar ju runt fem-sex i början... Men jag hajar frustrationen, samma här, ligger å vrider å vänder, dessutom med en satans sexlust?!?! Sambon ligger där bredvid å ser så mysig ut :) haha man är ju sjuk.

Sommaren- igen- hur?! Hur kände du huvet? Är du öppen något eller menar du att det var hårt i "botten"? Måste fan känna efter här med!

• Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-30 01:22:58 följande:
    Jag sover med en amnibgskudde med såna där kulor i. Tycker inte det hjälper jätte mycket men det hjälper lite. Annars älskar jag å sova med den. Sambon kan va rätt vild om natten så magen e skyddad. Om du Bill komma högre upp med benet så rekommenderar jag att använda sambons höfter. Jag brukar lägga ena benet på hans höfter när han ligger på sida. :)

Usch. Såg att vi prata om vattnet. Jag hade jätte skumma flyktingar idag. Kändes som om jag kissat på mig å när ja kolla på lakanet såg set ut som en snigel har varit där. Skojar inte. 20 cm slem. Sen så vart trosorna blöta. Å det lukta salt. Fatta noll. Ringde fl å de sa att ja skulle ta ett troskydd å ringa efter en timme. Å självklart så var trosskyddet tort. Så hon sa att ja skulle avvakta tills imorrn. Skulle de komma mer eller att ja får värkar skulle ja komma in...

Hahaha, snigelspår! Jag vet tyvärr precis hur du menar...

Har också jättevattniga flytningar, det kommer i "skurar" och då är det bara att byta trosor. Senast det var riktigt illa så läckte det igenom och blev blött på bilsätet. BLÄ...

Men, inget vatten som strilar alltså, det borde de ju sett på förlossningen, tänker jag.
  • Stövelkatten

Ninime och Ellenbmt- vad som än får en att känna sig bekväm, eller hur?

Förra gången tog jag inte med något sånt, inte ens duschkräm, eftersom jag önskade tidig hemgång. Nu kommer vi ju stanna ett tag på BB, så då kanske man inte vill gå runt och vara sunkig i tre dygn!

Någon som vet om det fortfarande säljs genomskinlig mascara i butikerna?

• Sommaren12

Jag tar med med mig smink. Om jag orkar använda det så kanske man känner sig lite mer på banan igen med smink. Känner mej alltid trött och sliten utan, det är nåt psykologiskt med att sminka sig! Och då använder jag väldigt lätt make-up.

Ellenbmt: ja visst kanske det är förberedelse men helvete vad drygt det är! Har haft det så sen väldigt tidigt i graviditeten.
    Alltså nej, jag är inte öppen!! :) som du säger känns det i "botten" och långt upp. Förut om jag kände efter livmodertappen så kunde jag inte hitta nåt, nu möts jag av en hård rund vägg kan man säga. Antar att det är huvudet iaf.

• isaochbel
    Stövelkatten skrev 2012-06-30 09:21:33 följande:
    Någon som vet om det fortfarande säljs genomskinlig mascara i butikerna?

Isadora har en genomskinlig som jag använder på sommaren då då jag färgat ögonfransarna.
  • Albasmamma

Jag fick för sovmorgon av maken, så skönt. Men idag har vi riktigt pissväder och sonen har 38 graders feber. Tänkte vi skulle passa på att baka lite men nu har vi fått strömavbrott, typiskt! Hoppas ni andra får en fin dag, trots brist på sömn. Kram!