• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    LiJon skrev 2012-06-29 22:15:13 följande:
    Stövelkatten; Varför tror du inte det? Nä som nån annan skrev så är inte smink och sånt annat viktigt för mig heller att ta med, men just blåsa håret direkt efter dusch måste jag! :P Dels för att jag vantrivs i blött men mitt ser verkligen för jäkligt ut om det får självtorka... det är liksom en orubblig rutin för mig ;) Sen förstår jag att man kanske inte bryr sig om det när man är nyförlöst, vet ju inte alls hur man kommer må. Men jag tänker att man kanske blir kvar några dar så jag satsar nog på att ta med en ändå... ;)

Sommaren; Har heller inte packat alls, kommer nog inte göra förrän om ett par-tre veckor. Har bara börjat fila på listan på vad som ska med :)

Håller med er andra, spännande när det SNART kommer bebis efter bebis här i tråden   

Jag tänkte faktiskt lägga till det själv, att om du känner att det är något du vill ha med så packar du såklart med det!
  • eightythree

Sover någon med amningskudde? Hjälper det något? Vanlig kudde är inget vidare längre...

• natlup

Jag sover med en amnibgskudde med såna där kulor i. Tycker inte det hjälper jätte mycket men det hjälper lite. Annars älskar jag å sova med den. Sambon kan va rätt vild om natten så magen e skyddad. Om du Bill komma högre upp med benet så rekommenderar jag att använda sambons höfter. Jag brukar lägga ena benet på hans höfter när han ligger på sida. :)

Usch. Såg att vi prata om vattnet. Jag hade jätte skumma flyktingar idag. Kändes som om jag kissat på mig å när ja kolla på lakanet såg set ut som en snigel har varit där. Skojar inte. 20 cm slem. Sen så vart trosorna blöta. Å det lukta salt. Fatta noll. Ringde fl å de sa att ja skulle ta ett troskydd å ringa efter en timme. Å självklart så var trosskyddet tort. Så hon sa att ja skulle avvakta tills imorrn. Skulle de komma mer eller att ja får värkar skulle ja komma in...

• Hejåhå

Stövelkatten: jo, det kan komma tillbaka. Det är knepiga bakterier eftersom de finns naturligt i ändtarmen. Jag kommer få dropp när jag kommer in.

Natlup: flyktingar i trosan är inte att leka med ;) håll oss underrättade hur det går, kanske bebis är ute snart:)

En kompis födde barn precis och berättade att hon var helt säker på att hennes vatten gått. Hon satt och käkade och kände helt plötsligt som om hon kissade på sig. Hon ställde sig upp och det rann hur mycket som helst så att de var tvungna att hämta svabben. På FL blev hon ombedd att hosta och då säger BM att det inte var vatten, utan vattnigt slem. Hon var inte öppen. Kompisen åkte hem helt övertygad att BM haft fel "jag höll ju inne en fis när jag hostade". En timme senare fick hon värkar, klockade dem och de var 10 s för korta för att hon skulle få åka in. Hon blev ombedd att lägga sig i badet. Hon spydde och skrek och hade så jäkla ont. Några timmar senare sa mannen till FL "nu får jag inte på min fru kläder snart, vi åker in"! I bilen höll hon på och riva ner inredningen och skrek "det trycker på" och när hon kom in var hon öppen 10 cm och hade krystvärkar. Det var bara för FL att ta emot barnet i princip. Han var ute en timme senare. Senare fick de veta att FL hade platsbrist och att de antagligen blivit motade för att hon var förstföderska. Värkarna kom vid elva på kvällen och pojken var född vid fem. Tur att mannen fick iväg henne i tid, hade de lyssnat på FL hade de fått leverera honom i bilen :)

• Hejåhå

Gaaaah! Så trött att inte kunna sova på nätterna. Nu måste jag gå upp och käka också....

• novaunique

Sömnlöst även här i Västerås...

Trixigt, för imorrn (idag) kommer jag ha minimal möjlighet att sova på dagen (som jag kommit att bli så beroende av) eftersom maken ska hålla på med lösningsmedel i vår trappa (inomhus) för att bli av med limrester från heltäckningsmattan, så jag och dottern måste hålla oss hemifrån. Känns som att dotterns mormor och morfar får rycka ut och låna ut sin säng till mig och underhålla dotter medans jag sover ikapp. Tur att vi har dem i närheten! (hade vi ju inte när dottern var liten då vi bodde i Bremen)

• eightythree

Natlup: ja det vore kanske något få be honom att ligga still så jag kan testa sovställning, hehe!

Hejochhå: Fy vilket bemötande från fl. Litar de så på normen att de flesta förstföderskor tar längre tid att de inte kan de till verkligheten i specifikt fall? :-S Tur att allt gick så pass bra ändå!!!

Nej jag instämmer om att nätterna inte alls är kul nu. Dagtid ser jag fram emot nattsömn, men nät det är dags går det inte av olika anledningar... Hoppas det ordnar sig idag -novaunique-!

• Sommaren12

Såklart kan man väl inte få sova bra två nätter i sträck. Har kämpat med att få sova i över en timme nu. Får nästan panik så trött jag är så varför kan jag inte bara sova?!