• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • novaunique

Vad är syftet med genomskinlig mascara? (som ni förstår är jag inte den som har stenkoll på smink, så det är en ärligt menad fråga ) Jag är en sån där som sminkar sig likadant oavsett fest eller vardag (ett lätt puder, lite rouge, eyeliner på ovanraden, mascara och läppglans). Skulle VILJA kunna mer om smink...

• Ellenbmt

Genomskinlig mascara finns olika sorter, men det fixerar dem, kanske böjer dem, men ger ändå ett naturligt osminkat i tryck. Som hårspray typ...

• Maaya

Hej allihop im går jag in i vecka 36 :D om några veckor har jag en bebis, förstår inte att det är sant... Det är inte långt kvar till vi alla på tråden har en ny kläckt beeeeeebis :D Min mage har varit rätt liten under hela graviditeten så jag har klarat mig fint ifrån bristningar men så förra veckan upptäckte jag en :/ Jag har nämligen haft hål i naveln tidigare o nu har jag fått en bristning (på typ 1cm) i mellan förre detta percing hålen!!! Jag kan leva med den lilla bristningen men min rädsla är att den ska typ spricka upp o bli jätte stor... Min lilla bebis har dessutom börjat trycka sin fot precis där också. Vet ni om man kan göra nått som motverkar att bristningen blir större? Jag smörjer med olja oså men tänkte om det finns nått annat knep?

• fru Elle
    Ellenbmt skrev 2012-06-30 07:14:55 följande:
    Hej åhå- flyktingar i trosan är inte att leka med! Hahahaha!!!! Hahaha!

Ninime- nej jag tar med sminket med. Sist när mitt vatten gick så duschade jag och rakade benen och mellan benen, sminkade mig och satte upp håret :) sjuk man är....
    Tilläggas bör att jag inte skämms att visa bb-korten för någon, för jag var fin :)

Sommaren, och alla andra sömnlösa- se det positiva i att ställa om lite, det blir inte lika tungt sen att gå upp för matning av bebisen, och nästan alla bebisar vaknar ju runt fem-sex i början... Men jag hajar frustrationen, samma här, ligger å vrider å vänder, dessutom med en satans sexlust?!?! Sambon ligger där bredvid å ser så mysig ut :) haha man är ju sjuk.

Sommaren- igen- hur?! Hur kände du huvet? Är du öppen något eller menar du att det var hårt i "botten"? Måste fan känna efter här med!
    Jag förstod vad du menade men ibland så blir det lite fel med orden i telefonen, flyktingar i trosan

Alla använder säkert lite olika saker, men jag hade med mig shampo, balsam, dushcreme, deo. Sen hårborste och hårsnodd. Liten sminkväska med ansiktscreme, läppglans, eyeliner, mascara, ögonfransböjare, någon ögonskugga. Använder sällan foundation och puder på sommaren. Sen vill jag inte glömma tandborste och tandkräm (på min första förlossning så kräktes jag och det var ganska skönt att kunna borsta tänderna och slippa kräkslukt.

Sist så duschade jag redan 1 timme efter sonen var född och vi fortfarande var kvar på förlossningen. Var pigg och var rätt skönt att ta en dusch efter träningspasset "föda barn". Tvättade aldrig håret för det hade jag gjort när jag duschade innan vi åkte in till sjukhuset. Men var rätt skönt att skölja av de nedre regionerna och tvätta av sig. Av det jag hade med mig använde jag duschcreme, deo, hårborste, ansiktscreme och läppglans. Låg bara ner under tiden som jag krystade och efter sonen var född, men jag lyckades ändå få ett skatbo till hår så hårborste var väldigt välbehövligt . Resten i sminkväskan struntade jag i. Sen tog jag på mig ett amningslinne och en bekväm kjol. Satsar på att ha med mig samma typ av ombyte till förlossningen denna gången. Sen sandaler eller tofflor, något som är lätt att ta på sig, gillar inte att gå barfota på sjukhusgolvet. När man bär på bebisen så vill jag inte krångla med några skor.

Sen till förlossningen ska jag ha med mig några ombyten till bebis och någon liten bebismössa. Mina tidigare barn har använt storlek 50, men kommer ha med både kläder i 50 och 56. Filtar att ha om bebisen. 

Sen ska självklart en laddad kamera och objektiv med, min telefon och laddare till dessa, plånbok, journal från MVC (planerar att föda på sjukhus som inte kan se min journal elektroniskt), förlossningsbrev, blodgruppering.

Sen får maken fixa lite fler saker till vistelsen på BB, fler ombyten till mig och bebis och iPad. Samt annat jag känner behövs, men tänker inte släpa med mig massor till förlossningen.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • NiniMe
    Stövelkatten skrev 2012-06-30 09:21:33 följande:
    Ninime och Ellenbmt- vad som än får en att känna sig bekväm, eller hur?

Förra gången tog jag inte med något sånt, inte ens duschkräm, eftersom jag önskade tidig hemgång. Nu kommer vi ju stanna ett tag på BB, så då kanske man inte vill gå runt och vara sunkig i tre dygn!

Någon som vet om det fortfarande säljs genomskinlig mascara i butikerna?
    Ja för tusan Jag tycker faktiskt det är lite jobbigt att man inte kan vara riktigt nöjd med sin naturliga skönhet hahah, avundas alla som känner att dom kan vara utan smink
  • Naimis

Gud va mkt ni skriver!

Min kille ligger väldigt långt ner vad jag kan känna. Känns som jag har en boll upptryckt mellan bena.

Semestern hade kunnat börja bättre för min del. Började med lättare förvärkar under kvällen igår. Då det är 1,5 timme till närmsta förlossning så vore de inge kul om något startade här. Det fortsätter med att svärföräldrarna åker mot sjukhus så fort vi vaknat nu på morgonen. Svärmor har fått en hjärtinfarkt och dom möts upp av ambulans på vägen, då det som sagt är 1,5 timme till sjukhuset.

Där är vi nu, mitt i skogarna, svärföräldrarna på akuten och jag med lättare förvärkar nu(ytterst sällan men ändå)

• fru Elle

Naimis; låter inget vidare. Hoppas att allt går bra med svärmor, jobbigt att ha långt till sjukhuset när något sådant händer. Sen så hoppas jag att förvärkarna lugnar ner sig.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • oxle bo

okej tack får ta mig till stan o titta,
    hade önskat en sida på nätet.( så man slapp lägga ut 70 kr på buss)

det närmar sig, 29 dagar kvar :) snart så...
    sonen kom 42+3
    men nu hade dom ändrat till 42+0 sen igångsättning så 3 dagar mindre blir det i alla fall

• FruFoxy

Äntligen är vagnen hääär! Som vi har väntat (skulle egentligen kommit för en månad sen, tur vi var ute i god tid!). Nu står den så fin i vardagsrummet med ståbrädan påmonterad dessutom. Vi är redo, nu får bebis komma
    Köpte även två fina sommarfiltar på babyproffsen och barnen fick välja ut nappar som ska med till BB, blev såklart två rosa -en med katt och en uggla på  
    Vagnen är ju en ren dröm och jag kan se mig själv gå milslånga promenader i höst! Åh, vad jag längtaaaar! 
    Och inte nog med det så hämtade jag ut en drös med paket på posten med massor med kläder så äntligen har jag sånt att ta på mig också Det är en riktig kanondag idag! Hoppas det blir det imorgon också då vi är ett gäng som ska besöka Skansen.  

Vad har ni inplanerat i helgen?