• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • natlup

E det bara jag som känner mig enormt svullen. Mina ben ser ut som uppblåsta ballonger.

Blodtrycket låg på 134/94. Så det e väl inte jätte högt? Brukar dock ligga på 125/62.

Har ni nå bra tips på att inte svälla upp :P

• Sommaren12

Funderar på filtar. Känns ju väldigt användbart. Hur många kan va bra att ha? Mamma håller på att sticka en, i övrigt har vi ingen alls.

Jag känner ingen panik alls med bb-väska. Tänker skriva en lista på vad den ska innehålla men packningen tänker jag tidigadt ta tag i två veckor före bf. Vanligast är väl ändå att man hinner slänga ihop den när man känner att det drar igång och skulle det bli akut så får väl min man helt enkelt köra hem å hämta grejer när tillfälle finns, det viktigaste finns ju trots allt på sjukhuset förutom blodgruppering och fl-brev. Fast vi har iofs bara tio min till sjukhuset så därför känner jag mig rätt lugn. Men som sagt, ska skriva listan så man inte behöver tänka så mycket när man plockar ner.

• Millas

Angående BB väska så är det väll lite vad man själv känner för
    Jag har precis börjat tänka tanken att jag ska packa den. Ska åka iväg till min mamma nästa fredag, ska stanna där 1 vecka så då åker den nog med. Skönt att ha med sig alla grejer om det blir till att föda långt hemifrån, går ju ändå in i vecka 37 (36+0) nästa söndag när jag är där.

• Ellenbmt

Sommaren- vi har en gallerfilt till tex vagnen/bilskyddet, mest att hänga över för skydd/mörker/avskärmning.
    Sedan en typ flanellfilt att ha som täcke, egentligen helt onödig :) sedan två "riktiga" i vad heter det?..... Sånt lite dyrare mjukt men ändå lite som tovad ull... Måste googla en länk så du fattar ;) dessa två är bra att ha som varmare filt, eller att rulla ihop till sängstöd, eller att lägga ut på soffan som "kräkskydd" eller you name it....

• bez imena

Ligger i badet o har gråtit en skvätt.. Läste en artikel i AB om en liten nyfödd som blivit dumpad i ett dike i turkiet, som ett danskt par hittade, och hon ammade henne, räddade hennes liv och lämnade in tösen hos polisen där..

• bez imena

Idag åkte vi till falun o kikade vart förlossningen ligger! Känns sjukt overkligt att man är där om ca en månad...så nu hittar vi :)

• Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-30 19:42:11 följande:
    E det bara jag som känner mig enormt svullen. Mina ben ser ut som uppblåsta ballonger.

Blodtrycket låg på 134/94. Så det e väl inte jätte högt? Brukar dock ligga på 125/62.

Har ni nå bra tips på att inte svälla upp :P

Jag kan inte detta med blodtryck, men sist vi var på förlossningen sa sköterskan att de tittar på undertrycket och att det borde ligga under 90. Kanske du borde ringa igen? Eller tog du BT hos mvc och de sa inget?

Mycket knussel med dig och hur du mår, jag hoppas du tar hand om dig!
  • Ellenbmt

Nej sommaren jag hittar ingen länk. Men det jag menar är lite filt-liknande mjukt tyg... Även de på typ hm är ju bra, kanske lite för gosiga för min del, fluffet blir så kladdigt fort.

• eightythree

Ja inte känner man sig som
    Någon supermorsa heller. Gnäller och har inte energi att aktivera barnen efter deras behov vilket startar en ond cirkel.

Jag började packa bb väskan idag. Inte klar men på väg. Behöver mynt till parkering, necessär, kläder till sambo och kamera. ( räcker iphone kamera eller ska man ta systemkameran?) Kanske ngt annat jag glömt men vill kunna gå och plocka och känna efter lite. Om det går lika fort som tidigare förlossningar så skulle jag inte hinna packa när det är på gång i och med att vi har en timmes bilfärd till förlossningen...

Jag funderar vad jag ska göra för att kunna sova inatt. Trots dryga 3h nattsömn är sambon förvånad över hur mycket jag ändå orkar med dagtid. Måste väl vara kroppens sätt att ställa om inför vad som komma skall, men inte roligt. vad har ni för sömntips?

• Sommaren12

Ellenbmt: Tack! Gallerfilt kan nog va bra ja. Förstår inte riktigt vilken typ av filt du menar sen men får titta runt. Jag köpte en rutig lexington-filt till mitt gudbarn när han föddes. Min svägerska sa att den filten har varit guld värd, väldigt användbar. Funderar på att köpa en jag med fastän de är överdrivet dyra...

bez imena: läste också det idag. Herregud! inte allt för ovanligt heller antar jag. :( Att de dumpar barn sådär alltså. Fick med en sån där overklighetskänsla när de la in mig på bb för ett par veckor sedan. Fick va i förlossningssalen först och de satte ctg över magen och sa helt kolugnt "Då får vi se om hon har tänkt att komma redan idag" haha. DET va en aha-upplevelse om man säger så! ;)

Här är det jobbigt. Varmt som helsike och så har jag åkt på svamp. Babyproffsen mailade innan idag att de har skickat en ny liggdel. Håll nu för tusan tummarna för oss att det inte är nåt mer fel på eländet!!