• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Härligt med vagnen foxy!

Jag är ju iprincip singelmorsa nu när sommarsäsongen dragit igång på Julita Wärdshus, där vi jobbar, just nu är "vi" bara min sambo eftersom jag fått hp. Så jag och dottern kämpar på från kl 0630 till 20.00 varje dag, sen säckar jag ihop i soffan till tio-elva när sambon dyker upp hemma för lite krubb och sömn... Jag börjar bli så in i helskotta trött på att vara ensam, och säsongen har ju bara börjat....

Denna helgen blev/blir såhär:
    Upp å leka inne, gå promenad till mina föräldrar på lunch, gå hem, leka ute, leka inne, åka handla, äta, leka mera och titta på film.
    Idag blev det guldsporrarna (hästtävling) sen jordbrukets dag på julitagård på em. Nu är vi helt slut... Ska trotts detta leka ute så dottern inte däckar för tidigt. Sen har hon beställt lax. Gott!!

Imorgon har vi ingen aning om vad vi ska hitta på.....

• Stövelkatten
    novaunique skrev 2012-06-30 10:59:07 följande:
    Vad är syftet med genomskinlig mascara? (som ni förstår är jag inte den som har stenkoll på smink, så det är en ärligt menad fråga ) Jag är en sån där som sminkar sig likadant oavsett fest eller vardag (ett lätt puder, lite rouge, eyeliner på ovanraden, mascara och läppglans). Skulle VILJA kunna mer om smink...

För egen del är det för att jag, i vanliga fall, har väldigt långa, mörka och böjda fransar, så en lätt mascara passar utmärkt. Nu är mina fransar dock korta och raka, men jag glömmer alltid att jag har mascara så jag gnuggar mig i ögonen osv. Då känns genomskinligt som ett bättre alternativ!

Jag älskar färgglatt smink men använder det mest till fest. som en accessoar, helt enkelt.

Hittade ingen genomskinlig mascara idag, isadora har eventuellt slutat med sin alt. Har bara Lindex slopat den ur sortimentet. Får beställa på nätet istället, orkar liksom inte gå runt i butiker och leta.
  • Ellenbmt

Nej nu tar jag snart och låser in mig på "mitt rum"... Fasen va hon tjatar. Jag har så ont och är så helvetes trött!! Ge mig en barnvakt eller en lekkamrat till stackars tjejen. Fy vad dålig jag känner mig...

• cupcakekiller

V.33 idag, woho! :) funderar på om jag kanske ska börja med bb-väskan snart, iallafall börja skriva en lista på vad som ska med. När ungefär bör man ha den färdigpackad?

• Ellenbmt

Cck- jag tycker man kan ha den påbörjad från v 30 utan att skämmas det minsta ;) sen får man ju ta det sista när man åker för hygiengrejerna använder man ju dagligen...
    Från v 37 kan man ju vara redo på att föda när som hellst...

• oxle bo

nu känner jag mig som värdens sämsta mamma,,
    la barnen nu kl 18, för att jag är så trött...
    gubben är inte hemma, iväg på fest.

tanken slog mig att jag ska ta upp dom igen :/
    fy nu vill jag att bebisen kommer, orkar inte vara så trött mer....

• sally12

Blev precis riktigt ledsen, upptäckte bristningar på magen :( har redan hela ryggen, rumpan och låren. Usch vill bara gråta...

• Ellenbmt

Tack stövelkatten :)
    Jag känner att situationen där min sambo jobbar två heltider hela sommaren är ohållbar. Hur gör alla singelmorsor?!