• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mijja12

Sommaren12: på reklamen till cansten säger dom att den är den ända man kan använda under hela graviditeten samt under amningen. Jag hade dock ringt sjukrådsupplysningen om du är osäker eller fl.

• Helenaa

Hej allihopa!
    Har inte varit inne här på fleeeera veckor, har helt enkelt inte haft tiden :)
    Har 27 dagar kvar och fattar ni hur nära de är?????
    Jag är smått nervös för förlossningen...har ju varit me 2 ggr förut och vet ju hur de känns :/
    Karln min förstår ju inte riktigt då de är första barnet för han...men ut ska den ju.
    Blir så spännande att få veta vem som är därinne, kille eller tjej, utseende osv :)
    ja alltså, som sagt...27 dagar. Vars försvann tiden? 

• LiJon

Sommaren; Det är nog ingen fara! Vore det uppenbart farligt så borde det gå att hitta på vilket sätt, nu verkar det ju rätt luddigt och det är väl kanske att man inte VET att det är helt ofarligt som man avråder? Fast jag förstår dig, man blir orolig av sånt där men det är säkert helt lugnt när det är en engångsgrej :) 

Är det någon mer som har hjärtklappning och svårt för att stå upp länge? Står jag still en längre stund får jag världens hjärtrusning och sviminigskänslor, det är väl blodtrycksfall antar jag? Igår hade jag sett fram emot att se Rihanna här på P&L såå mycket, vilat och ätit innan så jag skulle orka stå - men så var hon 45 minuter sen ut på scenen och då hade jag så ont i bäcken och svimningskänslor av allt stående så det var bara att gå hem :( 
    Det märks att blodmängden ökat rätt rejält, mina ådror på händerna & armarna har blivit typ dubbelt så tjocka. Ser ut som riktiga karlhänder, haha.     

• tjockisbullen

Min BM sade att jag kan använda mig av dactakort istället för pevaryl lr canesten men jag brukar just inte få svamp inne i underlivet utan oftare ute och tex ibland under mina bröst då de är ganska stora:( Den funkar bra för mig.....! 

• Sommaren12

Nu försöker jag släppa det här svampeländet! Gjort är gjort och förhoppningsvis är det helt borta nu.

Lijon: jag upplever samma som du. Hjärtat rusar iväg när jag ska stå rakt upp och ner en stund. Ibland blir jag varm och flimrig och måste sätta mig ner. Jag är lång också så det kanske spelar in lite hos mig. Blodtryck å allt sånt brukar se fint ut hos bm iaf.

• bez imena

Japp lijon; samma här oxå! Kan inte stå länge alls, blir både yr och andfådd. Sen känns det som att jag glömmer att andas ibland och börjar hyperventilera..?

• Ellenbmt

Varit på akuten efter att ha ringt 1177 för en muskelinflamation. Fick ingen hjälp alls. Det läkaren sa var exakt samma som 1177-tanten. Att antiinflamatoriskt är farligt och att citodon inte bör tas.... Så jävla hjälplöst. Arg blir jag med när jag löste barnvakt osv för att ta mig in till sjukan... Suck.

Känns så hjälplöst att inte kunna röra armen nämnvärt och dottern vill ha hjälp med massor av saker som gör ont. Sorry för OT!

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-07-01 14:27:10 följande:
    Varit på akuten efter att ha ringt 1177 för en muskelinflamation. Fick ingen hjälp alls. Det läkaren sa var exakt samma som 1177-tanten. Att antiinflamatoriskt är farligt och att citodon inte bör tas.... Så jävla hjälplöst. Arg blir jag med när jag löste barnvakt osv för att ta mig in till sjukan... Suck.

Känns så hjälplöst att inte kunna röra armen nämnvärt och dottern vill ha hjälp med massor av saker som gör ont. Sorry för OT!

Jaha, tack för inget, liksom! Min fotbollstränare till sambo föreslår varmt omslag om det är muskeln, kallt om det är leden.
  • Albasmamma

Fick nåt konstigt ryck. Först höll jag nästan på att somna i badet för jag kände mig så trött. Sen fick jag en väldans energi och började städa. Nu har jag dammtorkat hela övervåningen, dammsugit och moppat golven i hela huset. Men nu är jag helt slut. Blir rester till middag och sen ska jag försöka vila.

Ellenbmt: trist att inte få hjälp, hoppas det släpper.

• anneh

Ellenbmt: Varför åkte du till akuten med en muskelinflamation..? Ursäkta, men var tvungen att fråga, eftersom dom på 1177 inte verkade råda dig att åka dit?