• Naimis

Augustibebis 2012

Jag vill föda på Danderyd. Vi var supernöjda med eftervården och hotellet. Så jag hoppas vi får plats när de är dags.

På KS kommer jag säkert inte få eget rum om allt går bra eftersom de är andra barnet, och då får ju inte maken stanna över natten.

• Naimis

Ang eget rum på KS så var det så på KS Solna sist jag fick barn. Dom kunde inte garantera att man fick eget rum oavsett om man var förstföderska eller ej.
    Min vän fick de men de va efter ett planerat snitt.
    Med anledning av svininfluensan fick man heller inte ta emot besökare, vad jag förstod inte ens storasyskona, tror inte dom tagit bort den regeln, eller så är de under RS tider den gäller nu.

Blev dessutom rekomenderad DS av vänner somm jobbar som läkare och jobbad på alla sjukhus i Sthlm.

• Naimis

Tina- De var 2 år sedan, fast jag vet bara hur de fungerade på KS Solna då de va de som var aktuellt för oss.
    Man får ju eget rum i mån av plats, men det är ingen garanti.
    Vet att KS har en lägre snitt-siffra eller akut-snitt var det nog, och att dom har bättre beredskap för ev snitt och även neo-avdelning där.
    Men de att flera spricker vet jag inget om. Eftersom jag inte födde på sjukhus, men en av mina bästa vänner födde där och henne stoppade dom från att krysta så hon inte skulle spricka.

• Naimis

Tina- Jag födde hemma, hann inte längre.

Jag är nog ganska fräck och ber om en sittplats när jag känner att jag inte orkar stå.
    Tycker egentligen inte att man ska behöva de, men men.
    Fast de har inte hänt än men de kommer nog när jag blir större

• Naimis

Fransyskan- Jag varierar mellan att stå och sitta. Fast ja tycker mest de är obekvämt att sitta när jag äter.

Idag har de varit fullrulle i magen. Har även känt det utanpå magen. Mys!

• Naimis

Jag tror min mage är mindre än samma vecka med Neo, naveln tror jag däremot är grundare.
    Fick aldrig nån putnavel sist, nu väntar jag och ser om hormon-randen dyker upp denna gång med.

De med mindre mage, kan de bero på att jag har moderkakan i frammvägg denna gång? Eller beror de bara på hur livmodern ligger?

• Naimis

Har precis berättat för min chef, vilken lättnad att ha det gjort. Gick hur smidigt som helst, vilket jag iofs misstänkte. Men får alltid lite dåligt samvete.
    Så nu känns de som den lilla magen jag har inte behöver döljas längre..och snart kan vi outa de på Fejjan. För inget blir ju officiellt om de inte är med där ;)

• Naimis

20+0 idag, 50% avklarat halva tiden to go. Bara!
    Vart har tiden tagit vägen?

Svar på tråden Augustibebis 2012