• Naimis

Augustibebis 2012

Har man tillgång till egen tvättmaskin behöver man ju självklart inte lika mycket kläder som man behöver om man måste boka tid.
    Neo var ett kräkbarn och kräktes ganska mkt, dessutom är de ju inte bara de utan även blöjor som läcker etc.

Det är ju roligt med barnkläder och inte speciellt dyrt.

Ang hur mkt man har på en bebis i augusti så tror jag man lite för lätt klär sin bebis för varmt.
    Däremot nån bomullsoverall lite kyligare kvällar och filtar är ju hur bra som helst.
    Fleece låter lite väl varmt.

• Naimis

Lycka till alla som ska på RUL idag!

Här om dagen fick maken se när bebis sparkar. Det syns väldigt tydligt när han sparkar på sidorna, har också moderkakan i framvägg, men den här lilla killen är mer aktiv än Neo var.
    Hicka har han minst 1 gång om dagen, men de känns mest "där nere", kanske inte jätte behagligt.
    Det är mysigt när man känner den lilla där inne, men shit va de kan göra om om man får en riktig karatespark.

Igår kom en kollega fram och gratulerade. Och sa att han inte visste riktigt om han fick säga något än.
    Jag kan väl säga att jag hade super tajta kläder så magen var rätt oundviklig.

Lagt upp nya bilder i bloggen, sitter ju aldrig vid datorn.
    Http://naimisen.blogg.se/nyalivet

• Naimis

Ellenbmt- Tack! Ska försöka skriva oftare. Brukar passa på påväg till och från jobbet.

• Naimis

Jag hade ju ingen smärtlindring alls sist.
    Hoppas på att klara mig utan denna gång med, men jag tänker inte sätta nån större stolthet om jag inte fixar de utan.
    Däremot är jag lite nervös för att känna mig för hög av lustgasen.
    EDA hoppas jag verkligen att jag klarar mig utan

• Naimis

Sommaren- Jag har inte haft någon Sing själv. Men en kompis hade en och var otroligt missnöjd med suffletten på sittdelen. Den var för liten eller gick inte att fälla tillräckligt långt för att skydda när sitsen var i fullt liggläge.
    Däremot tror jag dom har ändrat det på de nyaste modellerna, men kolla det.

• Naimis

Emelie- Jag har nästan bestämt mig, vilket jag gjorde innan jag blev gravid. Nu ska jag bara få maken att provköra de 2 vagnar de står mellan.
    Men jag vet vilken de lutar åt.

• Naimis

Mamma070912- jag skrev "det är väl så att inget blir officiellt förrän det finns på Fejjan. Så nu gör vi det officiellt, vår familj utökas med en lillebror i sommar".
    De närmsta vännerna, familjen och kollegorna visste ju redan.

• Naimis

Råkade skriva i bildtråden såg jag nu.
    Jag är lite sugen på en Stokke Daybed som vagga att ha i början.
    Tycker den ser mysig och smidig ut, och snygg såklart. Någon som hört något om den?

• Naimis

Jag funderar på att köpa en skiphop, vet dock inte om jag behöver deras dubble för att den ska passa på en syskonvagn, den känns väldigt stor.
    Sen köpa en Bugaboo organizer när man inte behöver skötväska längre.

• Naimis

Den största skillnaden är nog att det är lite fler fack, och det brukar oftast vara iaf 1 som är fuktskyddat eller vad man ska säga för ev blöta kläder, även fack för flaskor. Sen har vissa krokar så dom hänger bättre på vagnen det går att köpa separat också.
    Och vissa får man extra saker som skötbädd etc till.
    Sen är väl alla dessa fack verkligen inte ett måste, utan det är väl upp till var och en hur mkt pengar man vill lägga.

Svar på tråden Augustibebis 2012