Augustibebis 2012
Sommaren- Jag har mitt nästa om 1 månad.
Är de efter vecka 30 man brukar gå oftare?
Sommaren- Jag har mitt nästa om 1 månad.
Är de efter vecka 30 man brukar gå oftare?
Känns de väldigt jobbigt att dom betalar hela kanske ni kan dela på den?
Hade inte tackat nej helt iaf
Igår fick maken känna några riktiga sparkar, supermysigt.
Ni som inte känner kommer säkert få känna snart!
Pixel- Skulle inte ens önska min värsta fiende att stå inför de ni gör. Massa styrkekramar!
Anneh- Fick en sist, då va de ju en kille. Har inte fått någon denna gång än (kanske kommer) och de är ju en kille denna gång med.
Idag är de verkligen min gravidhjärna som talar, packade upp plånboken ur ena handväskan men glömde lägga ner den i den jag har.
Denna helg har vi börjat rensa och fixa inför en försäljning av lägenheten. Packade ner alla urvuxna barnkläder och rensade ur de som inte längre är så fräscha.
2 flyttkartonger med de som sparas och en stor pappkasse med de som ska bort.
Gud va mkt kläder man samlar på sig.
Sen några dagar tillbaka har jag känt bebis hicka. Mysigt!
Har lagt upp ny magbild i bloggen. Har ingen fungerande dator just nu.
Http://naimisen.blogg.se/nyalivet
Oj 3 veckor? De låter ju jätte mkt.
Grattis till alla lyckade RUL!
Aprilia- Det finns ingen direkt bevisning på att ul skulle vara skadligt för bebis.
Däremot vill man ju inte göra fler än nödvändigt för det kan störa bebisen, och vad jag förstått så kan bebisens temperatur påverkas.
Men hade man vetat att de var skadligt hade man ju varit väldigt restriktiv.
Ellenbmt- Hoppas det löser sig med jobb för hans del!
Igår eftermiddag åkte jag på yrsel, liksom ganska många eftermiddagar under denna graviditet.
Det är otroligt jobbig för de känns som jag ska svimma när som helst, och jag känner mig nästan lite full när synen inte riktigt vill hänga med.
De känns som man inte har kontroll över sin egen kropp.
Lågt blodsocker tror jag inte att de är då jag tryckte i mig både äpple, banan och choklad och inget hjälpte.
Däremot har ju blodtrycket legat på 111/70 och 106/70, vilket jag anser är lite väl lågt (framförallt eftersom jag just nu är i en ganska stressig period både hemma och på jobbet).
Kan de hänga ihop?
Med Neo låg jag iaf över 120/70.
Finns de något jag kan göra för att höja mitt blodtryck något? Eller ska jag behöva leva med detta resten av denna graviditet?
Usch känner mig verkligen gnällig. Tycker synd om maken när jag kommer hem och bara gråter för att det både är läskigt och oerhört jobbigt att må så.
Tack för svaren! Messade min kompis som pluggar till usk, och hon tipsade om att fetma höjer blodtrycket. Då fick jag mig ett gott skratt.
Ninime- Kanske därför jag är så sugen på lakrits?! De låter trevligare än fetma iaf.
De med att jag har ett lågt "bra" blodtyck och att de är bättre än åt andra hållet har jag också fått höra. Hjälper inte så mkt
Fransyskan- De låter väldigt dyrt. Jag som våndas lite över att vi skulle ha råd med ett fint hus på "landet" eller bara i en mindre stad, och istället förmodligen får en boendekostnad på 10000 i en sthlmsförort, men då i en nyproducerad 4a.
Dock skulle jag inte vilja flytta från sthlm.
Är så oerhört glad över att vi i Sverige kan vara hemma så länge som vi kan.