• Naimis

Augustibebis 2012

Cupcakekiller- Fick en liknande kommentar från min mormors väninna strax efter Neo fötts. Fast då gällde de ett par jeans med slitningar och hål på knäna, hon sa att sånna kunde jag ju inte ha nu när jag är mamma, dessa jeans var köpta så och det var inte mer än 1 hål på varje ben.
    Gamlingar är så otroligt ohämmade i mkt och tycker sig oftast ha rätt att säga precis vad som helst.
    Det är bara att låta det gå in genom ena örat och ut genom andra har jag lärt mig.
    Ditt barn kommer inte skämmas utan du kommer ju vara största idolen (kanske inte i tonåren men de är ingen).

• Naimis

Jloow- Har haft bugaboos, skulle inte rekommendera den. Hade den iofs till min bugga och nästan inga skötväskor hänger bra på den men den var bara stor och otymplig enligt mig. Dock väldigt snygg

• Naimis

Mammsen- ....och för att inte tala om ombyteskläder, både till bebis och till sig (tröja om bebis kräks, eller brösten läcker).
    Skötväskan va totalt fullpackad jämt tyckte jag.

• Naimis

Började tänka på nappflaskor. Till sonen körde vi Mam (han åt nästan aldrig ur flaska förän vid 8 månaders ålder), så gick jag över till Nuks glasflaskor. Han yog ingen annan flaska efter de (med välling). Och det ska ju vara bättre både för barnet och för naturen med glas, dessutom så mkt lättare att diska. Skulle vilja köra de från början denna gång.
    Finns det någon glasflaska som har sån där anti-kolik system eller vad man ska säga?

• Naimis

Stövelkatten- Juste, ska kolla dom.

Fransyskan- Rostfrittstål? Har aldrig sett sånna nappflaskor. Dom funkar väl inte i en micro?

• Naimis

Novixi- Kände exakt som du innan RUL och det var en av anledningarna till att jag ville kolla.
    Jag ville inte gå 9 månader och önsketänka och inbilla mig att det va en liten tjej.
    Bli besviken över att det blev en kille och få dåligt samvete över att jag blev besviken.
    På RUL fick vi veta att det är en liten kille, och det var som en sten släppte från axlarna. Jag blev överlycklig, men de känns bra att veta de.
    Nu ska de tilläggas att vi inte ska skaffa några fler barn (som vi känner nu) och därför var de min chans att få en dotter

• Naimis

Novixi- Glömde tillägga att vi har en son på 2 år redan.
    De känns otroligt skönt att veta, och jag blev inte ett dugg besviken.
    Jag kommer ha 2 underbara små prinsar, som kommer ha så roligt ihop.
    Och jag slipper ha blommor och bin pratet med dom bara de är ju skönt, för de överlåter jag till deras pappa.

• Naimis

Kinesiska kalendern stämde denna gång men inte förra.

LiJon- Tittar på den. Tycker den är super mysig, framförallt eftersom Neo är född 2010

• Naimis

Båda mina killar har legat på ca 147 slag/min.

Eightythree- Jag har ätit Niferex sen v 13 och magen har verkligen varit upp och ner. Men nu känns de som jag fått lite stabilitet.
    Med mkt vatten, nyponsoppa, gröt med linfrön och torkad frukt.
    Tror magen har vant sig lite för de var verkligen katastrof de första veckorna.

Oxle bo- Mätte inte magen sist hos barnmorskan heller, fast då var jag i v 21.
    Nästa vecka ska jag dit och då ska vi mäta. I vecka 25.
    Vi kommer köpa en Bugaboo donkey

Svar på tråden Augustibebis 2012