• Naimis

Augustibebis 2012

Något jag tycker är konstigt är att jag fram till jag blev gravid nu kunde klämma fram några droppar 1 år efter jag slutat amma sonen. Men när jag blev gravid tog de tvärstop.
    Får se när de börjar läcka igen men de var ganska sent sist.

• Naimis

Lycka till alla på RUL idag!

Idag ska vi till banken och förhoppningsvis får vi igenom de lånelöftet vi vill ha så vi kan köpa 4an jag drömmer om.
    Nyproduktion, med inflyttning i maj. Perfekt innan bebis kommer

• Naimis

Jag kommer amma, om de funkar. Tycker dock inte att det är såå mysigt utan mer något som hör till.
    Och en av anledningarna som gör att jag gör det är att graviditetskilona rasar.
    Alltså till viss del av egoistiska själ.

• Naimis

Jag kanske ska tillägga att jag använde amningsnapp pga sonen inte fick rätt grepp, och de gör att jag inte tyckte att de var super smidigt direkt.
    Men de gjorde inte ont, bara när mjölken rann till

• Naimis

Bankmötet gick bra idag, nu väntar vi på att få papper på lånelöfte hemskickade.
    Vilken lättnad! Fast jag vill inte ropa hej förrän vi köpt den nya lägenheten och vår ligger ute till försäljning.

• Naimis

Sommaren- Jag gjorde vul i v 9 och blev tillbaka flyttad 1 dag, men jag använde mig inte av de BF då de brukar vaa rul som är det officiella.
    På rul blev jag fram flyttad 5 dagar (6 om man utgår från vul)

• Naimis

Igår outade jag mig först för mitt team på jobbet, och sen på Fejjan på kvällen.
    Så idag är jag officiellt gravid, och alla på jobbet lär få reda på de under dagen..okej kanske inte alla 400 men alla de som jobbar på finace iaf. Känns skönt och lite nervöst.

Stort lycka till ni som ska på RUL idag!

• Naimis

Oj vilken blandad läsning så här på kvällen.
    Mina tankar är med er som inte fått så roliga besked idag. Kan inte föreställa mig hur ni mår just nu. Styrkekramar till er!

Grattis till er som fått fina besked och grattis till döttrarna och sonen!

Idag kom jag umderfund med att jag bara har 3,5 månad kvar att jobba. Känns lite stressande och tråkigt. Trivs så bra på jobbet.
    En lägenhet är iaf reserverad, vi ska dit nästa torsdag och kolla på den och se om de är något för oss.

• Naimis

Vi köper syskonvagn Neo kommer vara nästan 2 år och 4 månader.
    Då jag är ganska aktiv och hoppas på att kunna ha Neo hemma några dagar i veckan.
    Vill kunna ta promenader etc.

Har verkligen sovit dåligt i natt, vaknat och inte kunnat somna om. Bebis rör sig för fullt där inne, och den senaste veckan har jag fått mig ett par riktiga sparkar på urinblåsan mindre skönt, och värre lär de bli i takt med att han blir större.
    Någon som börjat känna av hicka än? De kanske är för tidigt?

Idag ska jag iaf till mvc och träffa min BM andra gången. Spännande!

• Naimis

Åh vad mkt ni hunnit skriva!
    Grattis till alla lyckade rul!

Ang vikten tycker jag det är jobbigt trots att jag inte gått upp massor eller haft ätstörningar tidigare.
    Enligt BM så är 5 kg helt normalt so far, jag ligger just nu på +3 i vecka 21+1, tycker trots de att de känns tufft.

När de gäller att bli flyttad på rul så blev vi ju flyttade 5 dagar från 1/8 till 27/7, vilket innebär att nedring Ingadagen borde va cykeldag 8. Känns något tidigt kanske.
    Fast å andra sidan stödjer ju de forskningen om att killspermier är snabbare.

Besöket hos BM i torsdags gick bra. Jag fick moderskapsintyg och papper på blodgrupp och provsvar.
    Vi tog blodtryck och lyssnade på bebis hjärtljud.

V 20+6
    blodtryck 106/70
    Bebis hjärta: 145 slag/min
    Vikt: +3 kg

Svar på tråden Augustibebis 2012