• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • oxle bo

föra veckan låg min bebis på tvären, då sa min BM att jag skulle lägga mig ner o ringa förlossningen om vattnet gick..

var inne för vändning idag, men nu låg den med huvudet neråt, men högt.
    vägde 3kg   v37+0  är de normalt? tjock om magen,o något kortare( första var 50 o andra 52)
    lite rädd för stort barn..
    föra blev snitt, men skulle sikta in os på vaginalförlossning tyckte läkaren, så får vi ta de som de kommer

fick ligga på fl o göra kurva med, såg fint ut..
    fick frukost på sängen med(då jag skulle fasat) lyx :)

20 dagar kvar, snart 19

• jguz

Är inte barnet fixerat när vattnet går så finns det risk att navelsträngen kläms åt mellan huvudet och livmoderöppningen.

Gör navelsträngen det så får bebis syrebrist...

• jguz

Och det är livsfarligt.

Därför ska man lägga sig ner om vattnet går och bebis inte är fixerad.

• Ellenbmt

Gud vad man lär sig här... Så mkt att tänka på.

I morgon ska jag packa bb och fl väska, känns som att fr.o.m. Igår kan det ske när som hellst, går säkerligen över tiden, men det känns så himla klart nu.

Godnatt.
    Hoppas alla kan sova inatt.
    Kram

• astro
    Albasmamma skrev 2012-07-09 21:46:21 följande:
    Jag kan bara instämma med er andra, tycker denna tråd är toppen!

Känner mig helkonstig ikväll. Har jätteont i huvudet (men har nog druckit för lite vatten idag), sen har jag världens tryck nedåt så det ilat till i hela bäckenet. Nu känns det som om mina fötter ska brinna upp. Visst var det nån här som tipsade om kylblock vid fötterna? Tusen tack för det iaf! Ska försöka somna nu.
    Du kanske skulle kolla att ditt blodtryck inte stigit för högt? Om du inte har en BT-mätare brukar man kunna få det mätt på Apoteket, oftast smidigare än att ta sig till sin vårdcentral.
  • Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-07-09 22:24:43 följande:
    I morgon ska jag packa bb och fl väska, känns som att fr.o.m. Igår kan det ske när som hellst, går säkerligen över tiden, men det känns så himla klart nu.
    Ska med packa väskan imorgon. Lite motvilligt. Men mamma tvingar mig bara för att jag ska åka bort några dagar. Jaja, det kanske är lika bra. Har bara inte allt hemma än som jag tänkte ta med, tex inneskor och blöjor.

Angående flytningar så har jag hört av ganska många kompisar som varit gravida att man kan få helt sjuka flytningar. Många verkar förväxla dom med vatten/slempropp.

• bez imena

FruMii; Tack, det lugnade mig faktiskt lite :)

• bez imena

ellenbmt; haha oops, se där ^^ Antar att det var en sån jag fick när jag satte mig i bilen tidigare, det bara rann till, squirtade ordentligt, haha. Så vattniga flytningar är normala. Gudars vad svårt och veta vad som är vad.

• Naimis

Nu har ni skrivit sådär mkt igen. Ska läsa ikapp allt.

Efter den usla sömnen inatt har denna dag varit mindre kul. Molvärk, illamående och ilande hela dagen. Att gå är ett rent helvetet, känns som hela muffen är uppbändt. Dessutom har jag känt mig bakis och ökad hunger. Kroppen kanske laddar upp nu?! Förvärkar/sammandragningarna har kommit tillbaka under kvällen, jag hoppas bara på mer sömn i natt. Varför kan jag bara inte ta de lugnt och vila när kroppen så tydligt behöver de???

Imorn blir de ett besök hos bm, spännande att se om lillskruttis är fixerade.

• Stövelkatten

Hua, dessa vattniga flytningar! Har också mycket och fått slopa trosskydd för att använda binda istället. Om jag inte gör det läcker det igenom både trosor och byxor/kjol. Mmmmmm....

Har också besök hos bm i morgon, jag hoppas det är det sista. men har inga känningar alls att vara nära, bara lite förvärkar dag till dag. Men fy satan vad tungt det är att gå med honungsmelon mellan benen!