• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Therese 445

Jo jag har nog gjort det men har inte "presenterat mig" , gick utav bara farten när man läser varje dag :)

• Bellatrixx
    bez imena skrev 2012-07-12 17:44:04 följande:
    Haha herregud, suga på stenar! Hört om folk som knaprar murbruk och en väns mamma sög på det rödbruna på tändstickor!! Knasigt :) kroppen säger ju vad den behöver! Men bensin lär den inte behöva!?! Tänk en ångande bensinmack i solsken, thats heaven ;)
    Hahah, så lustig man kan bli Knapra murbruk lät gott
  • olgaisback
    cupcakekiller skrev 2012-07-12 20:39:48 följande:
    Köpte nyss ett skötbord för bara 300 kr på blocket, ett sånt där som är en byrå med en skötbordsdel man kan sätta på och en hylla över det, ska sätta ihop den inorgon så ska väl ta kort då, nu är det bara babyskydd kvar :)
    Sån har jag med=) Men mina lådor är sega. känns som det är dålig kvalite på den. =/ Men annars är den bra o stabil =) 
  • ullis1990
    mijja12 skrev 2012-07-12 19:35:16 följande:
    Ursäkta frågan min vad ligger barnbidraget på?

1050:- va?
  • babyhummingbird

Sambon kom precis hem med sushi... Bad om extra mycket ingefära.. Så fick en hel burk till med inlagd ingefära. När jag ätit upp allt så säger sambon något med "är ingefära något man ska prova äta för att få igång det hela.. såsom curry eller ananas?" så svarade jag att "Nej, jag var bara så sugen". Sen googlade jag ändå "gravid+ingefära" och får upp överallt att det kan vara farligt! Jag åt alltså en rejäl portion.. Cirka 1dl inlagd ingefära.. ska jag vara orolig över detta nu..?

• Ellenbmt

Humming- tror inte det är någon fara? Jag äter massvis med? Aldrig hört!? Allt är farligt på Google....

• A R

Min mage klickade nyss, skumt!
    Jag vet att ni skrivit om detta tidigare men att det kan klicka från magen?!
    Det var i samband med att pyret rörde sig och jag hoppas det inte är obehaglig för lillen bara.

• 7eHimlen
    Sommaren12 skrev 2012-07-12 16:09:14 följande:
    Tack 7eH för trösten, känns bättre!
    Så lite så :)

-

Idag har vi varit hos BM igen: 

Vecka 34 (33+4)
    SF 33
    Tryck 120/70

Hon tog inte Järn eller socker då det sett så bra ut de senaste gångerna :D däremot fick jag göra ett urinprov, och det visade hur bra som helst, ingen äggvita :D 

Hon sa att hon precis hade skickat en remiss till spec mvc så jag kommer få en tid inom  nån vecka för genomgång av förlossning och bedövningar och hur det funkar eftersom jag tar sprutor med blodförtunnande. Jag är ju så himla övertygad om att han kommer tidigare än BF och har ju nojjat lite över att jag kanske inte kan få epidural om jag inte gått ner i dos ett visst antal veckor innan bebis vill ut. Men hon lugnade mig med att om jag inte gått på en lägre dos tillräckligt länge innan förlossningen så finns det sprutor de kan ge mig för att få mitt blod att koagulera bättre. Så det skulle inte vara nåt bekymmer :D Nu tänker jag ju ändå att jag vill försöka så länge som möjligt med bara lustgas, men det kändes skönt att få lite lugnande ord ändå :)

44 dagar kvar nu, det är ju helt galet!!! Frugan som tycker tiden gått så långsamt den senaste tiden har idag börjat förstå att det SNART är dags :P 

6 dagar kvar att jobba oxå, har svårt att fatta att jag sen inte kommer tillbaka förrän nästa år, så länge har jag inte varit borta från arbetet sen jag var arbetslös runt 20-års åldern :P Men det ska bli såå skönt att få liiite semester innan  grodan tittar ut :D 
  • DetGodaLivet
    cupcakekiller skrev 2012-07-12 20:39:48 följande:
    Köpte nyss ett skötbord för bara 300 kr på blocket, ett sånt där som är en byrå med en skötbordsdel man kan sätta på och en hylla över det, ska sätta ihop den inorgon så ska väl ta kort då, nu är det bara babyskydd kvar :)

Vilket fynd!
  • NiniMe

När jag luktar jorden så känner jag i kroppen att jag bara hade velat ta ett lerbad, jag känner mig på ngt konstigt vis tillfredsställd med lukten hahaha, det är verkligen helt sjukt att det kan bli så knäppt Dock har det aldrig gått så långt att jag har ätit det men jag hade nog kunnat göra det med om det inte var för all skit som finns i jord hahaah
    Jag vet ju tack o lov att det försvinner helt efter grav haha