• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • olgaisback

Och nu funkade inte länken!! Sorry för alla inlägg :/ men ville bara informera om den bakterien!

• Ellenbmt

Jag är kockutbildad och dörmed även utbildad i hygien osv och kan instämma i faran av att äta jord, det är många bakterier i jord som våra magar har svårt för så håll era craveande fingrar i styr! Man jan bli svårt magsjuk.

Sommaren- om bara några månader kommer di vara proffs på DIN bebis :) va så säker!

• Svipp

Alltså, jag väntar mitt tredje barn och har aldrig hört talas om gallerfilt! Var tvungen art googla det och då kände jag ju igen dem men har ingen, borde kanske skaffa en. Man lär så länge man lever...

• olgaisback

Tänk! Nästa månad är det augusti! Som många av oss gått och väntat på i nio månader! Är ni nervösa?? :) inte jag! Jag längtar så jag spricker!!! Wiiiiii undrar hur vår lille älskling ser ut:)

• Stövelkatten

För att förvirra oss ytterligare så lyckades jag generera en redig pöl under sex... Sambon bedyrar dock att det inte kom inifrån. Iaf... Någon annan som varit med om detta just under graviditet? Har varit blött förr, men nu fick vi bädda om lite för att det var så mycket.

• Stövelkatten

För att förvirra oss ytterligare så lyckades jag generera en redig pöl under sex... Sambon bedyrar dock att det inte kom inifrån. Iaf... Någon annan som varit med om detta just under graviditet? Har varit blött förr, men nu fick vi bädda om lite för att det var så mycket.

• tjockisbullen
    Stövelkatten skrev 2012-07-13 02:05:14 följande:
    starkt jobbat att orka sexa öht! 
    Här är det stopp, det gör endast ont så vad är poängen då?

• NiniMe

Ja då blir man hela 30 bast idag... Känns skumt då man känner sig fortfarande som 25 hahaha.. E det nu man ska bli vuxen och klok hahaha

Japp och så går jag in i vecka 39 idag... 13 dagar kvar till beräknad ankomst för lillan och det firar vi med den dagliga mensvärken och sammandragningar som kommer om vartannat, dock inte i förlossningssyfte... Trött på det nu och tycker gott att det kan öka på i smärta... VILL KÄNNA MEER... Men men hon goar väl till sig därinne i 4 veckor till