• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

Min blev både mindre och ömmade  mindre, har dock inte försvunnit men jag vågar inte smörja flera gånger om dagen sm det står att man ska - väntar tills efter fl att ta itu ordentligt med den jävelen!

• 7eHimlen
    Sommaren12 skrev 2012-07-12 14:24:58 följande:
    Apropå ost kom jag precis på att jag råkade stoppa i mig lite brie på lunchen, var lite grann i salladen. Tänkte inte alls på det då. Jävla hjärnsläpp ibland. Vilken ångest jag får nu... :(

De flesta brie-ostarna kan du äta iaf, bara de är pastöristerade. Vilka de flesta som säljs i sverige är! O risken att drabbas av några bakterier är så himla liten i sverige så sluta nojja! Det är till 99% ingen fara alls!! :D
  • Kampis

Det värsta tycker jag är med hemmisen att man aldrig blir "färdigtorkad", har ni likadant? (ursäkta den närgångna frågan)

• Stövelkatten
    NiniMe skrev 2012-07-12 14:42:39 följande:
    Nu blir jag helt OT här...

i vilken ålder är det normalt att pojkar börjar utforska sexualitet? Porr, onani osv... Har ett barn i min vänkrets som börjat porrsurfa och jag tar lite allvarligt på det eftersom jag vet han har andra problem i hemmet (inte sexuellt) och han mår inte bra... Grejen e att han är bara 8 år men har redan börjat porrsurfa på mobilen, JAG upplever detta som väldigt tidigt, eller har jag fel?

Jag minns inte att när jag var i den åldern hade någon i min vänkrets intresse för sexuella saker alls, det kom mer runt 12 årsåldern att man börja bli nyfiken på sådant, och då var det inte ens porr det handla om...

Varför har en åtta-åring ens möjlighet till detta? Tycker det låter riktigt illa, som så liten har man ju verkligen ingen koll på sexualitet mm och att då ha porr som faktakälla känns ju sådär. :-S att vara nyfiken där emot är ju en annan sak.
  • Tesdy
    Kampis skrev 2012-07-12 14:52:07 följande:
    Det värsta tycker jag är med hemmisen att man aldrig blir "färdigtorkad", har ni likadant? (ursäkta den närgångna frågan)
    Jag har exakt likadant och kan sitta i "timmar" känns det som och torkar mig. Förra besöket så kom det även blod så nu har en av mina gått sönder Är jätte öm i rumpan nu efter detta.
    NiniMe skrev 2012-07-12 14:42:39 följande:
    Nu blir jag helt OT här...
    i vilken ålder är det normalt att pojkar börjar utforska sexualitet? Porr, onani osv... Har ett barn i min vänkrets som börjat porrsurfa och jag tar lite allvarligt på det eftersom jag vet han har andra problem i hemmet (inte sexuellt) och han mår inte bra... Grejen e att han är bara 8 år men har redan börjat porrsurfa på mobilen, JAG upplever detta som väldigt tidigt, eller har jag fel?
    Jag minns inte att när jag var i den åldern hade någon i min vänkrets intresse för sexuella saker alls, det kom mer runt 12 årsåldern att man börja bli nyfiken på sådant, och då var det inte ens porr det handla om...
    Jag vet inte vad som är "normalt" men vet en 9-åring som gärna tittar på vuxenprogram så som Big Brother med en del hångel mm. Detta tycker jag inte är normalt då mina barn 9 och 8 inte ens vet exakt hur en bebis blir till.
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • jguz

Min 11-åring byter kanal när de pussas på tv och tycker det är skiiiiiiit pinsamt och äckligt.

Pussas jag och hans pappa så grimaserar han med hela ansiktet och ber oss sluta... Hehe...

Jag vet inte vad som är normalt... Men 8 år och kollar på porr känns ju inte helt okej, nej...!

• tjockisbullen

Själv gillar jag doften nere i tunnelbanerna (tex i Alby) alla är ju inte under jorden. 
    Och så gillar jag badhalls doften! haha

Ser att ni pratat lite om ifall ni kommer gå tiden ut eller över - jag vet ju nu att jag inte kommer gå tiden ut hur som helst då de tänker sätta igång mig i början på augusti om inget hänt till dess, annars hade jag nästan börjat tro att jag kanske skulle gå tiden ut denna gången.
    Dock måste jag säga så som det trycker på o ilar därnere så känns det kanske inte så troligt. 

• NiniMe

Ja jag känner också att det är väldigt tidigt o titta på porr, att en 8-åring ens kommit på ideen att titta på det och på mobilen?!... Och det känns ju verkligen som han kommer få en såå fel bild av vad sex är för ngt när han ser på det... Saken är att det finns många andra problem med i bilden som jag känner att jag måste ta upp med mamman, problem hon inte verkar se, men som alla andra gör....  Känns lite som detta var droppen...

• NiniMe

Jag födde ettan 40+6 och tvåan 40+0 och nu hoppas jag lillan följer mönstret och kommer lite innan bf hahaha, vill träffa vårt lilla liv, och hennes bröder pratar med henne varje dag om att hon ska komma ut nu och sluta gömma sig hahaha

• Blomsterfröna

Min pojk fyller 8 och han har inte ens mobiltelefon . Han såg någon naken tjej i min mobil men han bara fnittrade, han förstår inte riktigt de där, men 8 år låter sjukt tidigt, och varför ge barnen mobil så tidigt ???