• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma

NiniMe: grattis på din 30 årsdag! Och Blomsterfröna, grattis i efterskott!

Jag går också in i v.38 idag. Här är det marknad denna helg. Hela lilla samhället lever upp och man träffar så mycket folk. Som tur är så bor vi nära så jag ka n gå hem och vila när jag behöver det.

• Noli

Grattis 30-åringarna! Ingen dålig present som väntar er snart

13 dagar kvar till snittet och helt plötsligt har jag blivit totalt oförmögen att tänka på något annat än bebis! Från att inte ha funderat så mycket (inte hunnit denna gång med tanke på livliga storebror som tar upp det mesta av tiden) är mina tankar nu helt upptagna av vagnbäddning, sjalknytning och val av kläder till BB. Skulle kunna sitta och surfa runt på söta babyfiltar en hel dag om jag tilläts t ex. Sambon försöker prata med mig om något som behöver göras med huset men jag hör honom knappt, haha, säkert ganska frustrerande men jag känner mig så frånvarande från allt "vardagligt" just nu!

Någon som känner igen sig? 

• fru Elle

Grattis på födelsedagen NiniMe! Då blir ni snart fler som fyller år på sommaren i er familj. i vår familj är vi två som fyller år i juli, sonen den 2:e och jag den 14:e. Sen fyller min man år den 31/8 och det kommer ju snart en ny familjemedlem.

Nu är jag less på allt regn, barnen brukar aldrig bråka men nu på morgonen så har det varit bråk om vem som ska ha barnens iPad. Tycker verkligen inte att en tvååring behöver en egen men kommer nog införskaffas en till. Vi har varit i sommarstugan, skulle varit där till på måndag men nu fick det räcka. Har varit mycket regn varje dag och vi har varit ute i regnet och aktiverat oss men nu när det blev kallare åkte vi från stugan. Vi har plockat kantareller, blåbär, badat i regnet, lekt på stranden. Kantarellplockning i skogen var ju inget jag ägnade mig åt med min foglossning. Var faktiskt mellan regnskurarna det inte gick att vara ute, var ju så blött i gräset och det torkade liksom aldrig upp. Så när det inte regnade så svärmade knotten runt oss , var nog den värsta veckan i stugan någonsin.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • fru Elle

Noli är nog inte helt ovanligt att som mamma börja tänka allt mer på bebisen när det börjar närma sig. Tycker många har beskrivit att de går mer in i sig själva och bara tänker på kommande bebisen. Jag har inte riktigt kommit dit än, har fullt upp med de små vi har. Men det börjar närma sig 31 dagar kvar till BF och 21 dagar kvar till igångsättningsbedömningen.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • DetGodaLivet
    Stövelkatten skrev 2012-07-13 09:25:30 följande:
    För att förtydliga så ejakulerade jag alltså, blev bara så förvånad över mängden, en riktig skur.

Man blir så uppiggad av att gå in i den här tråden!

Börjar bli lite småsur i humöret såhär mot slutwet av grav. o vankar runt os muttrar lite nyvaket halva förmiddagarna. Men sedan sätter mans ig här med en kopp the och då finns banne mig alltid något uppfriskande att läsa.

Särskilt när man liksom hoppar in i tråden såhär och liksom bara ser första bästa inlägg taget ur sitt sammanhang. Skål på dig Stövelkatten!SkålCool    
  • Sommaren12

Åh jag vill köpa min kompis säng! Har sovit gott i natt också. Idag är det 1 månad kvar till bf! :)

• ullis1990

Ni som dricker hallonbladste.... Om man har en sockerbit å lite mjölk i vanligt te, kan man ha de i hallonbladsteet också då? :P