• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Mmm är ju bara v 36+5 eller en vecka till beroende på om det är som jag tror med genetiskt små barn eller ej... ;)

Hur som så är jag färdig nu. Helt färdig, känner inte ens för att le längre. Alla runt om mig lär vara så in i helsickes trötta på gnället som aldrig upphör!!

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-07-12 19:36:25 följande:
    Mmm är ju bara v 36+5 eller en vecka till beroende på om det är som jag tror med genetiskt små barn eller ej... ;)

Hur som så är jag färdig nu. Helt färdig, känner inte ens för att le längre. Alla runt om mig lär vara så in i helsickes trötta på gnället som aldrig upphör!!

Hahaha, känner igen detta med att inte le! Blir mest en stel grimas för sakens skull...
  • lillakotten

Sitter på balkongen i solen och njuter. Längre ned på gården hör jag bebisgråt. Det är en familj i huset brevid som fått en bebis fö 3 veckor sedan. Tänk att man snart kommer att höra det där ynkliga gråtet från vår lägenhet! Fantastiskt!

• Therese 445

Hoppas det var okej att jag skrev in mig i BF-listan , har följt er länge men aldrig riktigt skrivit :)

Väntar första barnet och går in i v.36 imorgon ! 

• cupcakekiller

Köpte nyss ett skötbord för bara 300 kr på blocket, ett sånt där som är en byrå med en skötbordsdel man kan sätta på och en hylla över det, ska sätta ihop den inorgon så ska väl ta kort då, nu är det bara babyskydd kvar :)

• ullis1990
    Randiga Rut skrev 2012-07-12 13:52:08 följande:
    Å jag är galen i jordlukt! :D En påse med nyplockad färskpotatis förgyller min dag. Gick med näsan i potatispåsen genom hela Maxi, omöjligt att sluta! ;)

har en kompis som fick barn förra året... hon stoppade ner sina fingrar i sina nyvattnade blomkrukor och slickade sen av fingrarna! hon åt alltså jorden :P
  • Gadget

Självklart och välkommen Therese 445! Fast du har väl skrivit tidigare? Tycker jag känner igen din profilbild.

• irruz

tack för alla era svar ang byta sängplats för tidigare barn el inte. ... lillan får stanna kvar inne hos oss, jag kan inte skiljas från henne under nattetid ännu ;) blir hennes sömn totalt rubbad när bebis kommer så får vi se till att lösa det då!!