• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis

Ang samsovning så sover sonen just nu i vår säng. Tanken var att vi skulle vänja honom av med de, men de har inte blivit av och vi vill att de ska vara på hans villkor oxå. Bebis får sova i vagga och blir de för jobbigt flyttar jag och bebis in i gästrummet tillfälligt. Vill inte att sonen ska känna sig utkörd.

• Novixi

LiJon: är i vecka 36+0 idag :) sambon förstörde alla chanser jag hade att få veta könet idag :( blev lite sur på honom. BM frågade om vi visste könet och jag svarade "nej, men jag blir ju inte ledsen om du skulle se vad det är nu" ;)
    Då kläcker sambon ur sig "nej, DU skulle ju inte bli det".... Blääää för honom!

BM skrattade lite och sen var det ju inte snack om könet mer :/ yttrade mig om att sambon var välkommen att lämna rummet då....

Vilken läkare du träffade! Han är ju inte klok! :O
    Att bara skratta åt dig när du berättar om det, och försöka få det till förlossningsskräck?! Han borde ju ha en spark i häcken :/
    Tur i alla fall att du fick remissen, men man ska ju inte behöva bryta ihop och gråta för att bli tagen på allvar. Dubbelkollade ni könet idag? Var det fortfarande en liten flicka därinne? ;) va skönt att allt såg bra ut för er också! :)

• Novixi

Babyhummingbird: läste faktiskt senast häromdagen i en gravidtidning om just ingefära. Att det används mot illamående, men förr användes det som "abort-hjälp" då det stimulerade sammandragningar eller nåt sånt. Så att det var farligt att äta i stora mängder, men jag fattade bara det som att det gällde i början av grav. Men jag hade varit försiktig med det.

Tror absolut inte det ska vara någon fara för att du ätit det idag, säkerligen måste man käka det varje dag för att det ska ha någon effekt. Hoppas inte jag gjorde dig orolig nu, det är absolut inte min avsikt att skrämma dig eller så

• Sommaren12

Babyhummingbird: jag har inte heller hört nåt om ingefära och har också ätit mycket. Kanske inte en hel burk men jag brukar be om extra och äter även mannens för han gillar det inte. Oroa dig inte skulle jag vilja säga. Snart kan man inte äta/göra nånting som gravid!

Lijon: vilken idiotläkare! Han insåg nog att han gick över gränsen ändå. Tycker ofta läkare har brist på empati!

En filtfråga till! Vad är det för bra med gallerfiltar? Funktion? Bra att hänga som solskydd på barnvagnen eller vad?

• lillakotten

Sommaren: gallerfilt är toppen på sommaren! Sval när det är varmt och värmer när det är kyligt.

• olgaisback

Haha okej!! Bara halva inlägget kom med :s skumr