• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

Jordlukt???!! hahhaha XD det har jag aldrig hört nån säga förut gud vad roligt!!

• NiniMe
    Randiga Rut skrev 2012-07-12 13:52:08 följande:
    Å jag är galen i jordlukt! :D En påse med nyplockad färskpotatis förgyller min dag. Gick med näsan i potatispåsen genom hela Maxi, omöjligt att sluta! ;)
    HAHAHAH VAD SKÖÖÖÖÖNT o höra, jag är PRECIS likadan och jag har haft det i alla mina grav...
    Och när det regnar ute och man känner jordlukten som kommer efter regn, jag känner i hela kroppen hur "gott" det är... 
    Jag skalar mer än gärna nypotatis för hand just för att luuuuuukta så länge som möjligt... Puh skönt att jag inte är ensam om detta, trodde det var en störning... hahah
  • Gadget

Vad roliga ni är. Jag har inte haft något konstigt för mig under graviditeten vad jag vet. Men kanske ska fråga min man. Haha.

Och Olgaisback, vilken tuff sits. Kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas om min pappa skulle ha ihop det med någon av mina vänner.

• bez imena

Haha jordlukt... Men jag håller med om att bensin luktar gott.. Mmm!! Därför jag mer än gärna klipper gräset också ;)

Nu måste jag va äcklig.. Kan inte tänka mig att jag är ensam om detta piniga problem..
    Alltså jag är helt förstörd ang detta åh jag hoppas dom försvinner, hemorrojdäckel

• Sommaren12

Det är nog en kall röra av osten. Klart jag kan utesluta den, men var osäker på om jag får äta ädelost för isf hade det ju varit gott. Man kanske kan få aoli eller nåt annat trevligt ist.

• Sommaren12

Apropå ost kom jag precis på att jag råkade stoppa i mig lite brie på lunchen, var lite grann i salladen. Tänkte inte alls på det då. Jävla hjärnsläpp ibland. Vilken ångest jag får nu... :(

• NiniMe
    bez imena skrev 2012-07-12 14:17:03 följande:
    Haha jordlukt... Men jag håller med om att bensin luktar gott.. Mmm!! Därför jag mer än gärna klipper gräset också ;)

Nu måste jag va äcklig.. Kan inte tänka mig att jag är ensam om detta piniga problem..
    Alltså jag är helt förstörd ang detta åh jag hoppas dom försvinner, hemorrojdäckel
    Du är inte ensam... Jag har inte haft det innan i mina tidigare grav, det har buktat ut lite men inte så det kommit ut liksom, men denna gången har jag en som faktiskt gör jävligt ont, känns skitjobbigt då man vet vilka problem man kan ha med det sen Rynkar på näsan Men vi får hålla tummarna att det går tillbaka...
    Allt man får höra är att äta fiberrik kost, drick ordentligt och jaddajadda, ja men det inte lätt när man måst krysta ut varje gång man gör nr 2... Och då är jag inte ens hård i magen men måste ändå krysta...
  • NiniMe
    Nu blir jag helt OT här...
    i vilken ålder är det normalt att pojkar börjar utforska sexualitet? Porr, onani osv... Har ett barn i min vänkrets som börjat porrsurfa och jag tar lite allvarligt på det eftersom jag vet han har andra problem i hemmet (inte sexuellt) och han mår inte bra... Grejen e att han är bara 8 år men har redan börjat porrsurfa på mobilen, JAG upplever detta som väldigt tidigt, eller har jag fel?
    Jag minns inte att när jag var i den åldern hade någon i min vänkrets intresse för sexuella saker alls, det kom mer runt 12 årsåldern att man börja bli nyfiken på sådant, och då var det inte ens porr det handla om...
  • NiniMe
    Kampis skrev 2012-07-12 14:42:37 följande:

Jag har hemmisar, Xyloproct får du ta men var lite sparsam :)

Hur funkar det? Drar dom sig tillbaka eller dom lindrar det bara?