• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • trossan

Sitter i Strängnäs och väntar på att gå till en helt ny bm i en helt ny stad, spännande!
    Vi är bortresta från Sthlm i tre veckor men "fick" inte gå utan kontroll så länge för min bm så jag fick boka tid här. Härligt att det funkade så lätt, ganska sjysst sjukvård ändå idet här landet!
    Lustigt nog drömde jag igår att det visade sig att det var en massa undersökningar som min vanliga bm missat att göra :) ska bli spännande att träffa någon annan faktiskt. Vem vet, hon kanske inte alls tycker att huvet ligger neråt tex! :)

35+0 idag och helt jävla färdig med det här! Det måste vara halsbränna som värker och isar i hela magen och bröstet och gör att jag inte kan sova på nätterna!?

Grattis till alla födelsedagar och bebisar!!

• babyhummingbird

Godförmiddag allihopa! Imorgon skall sambon på svensexa.. Jag ser INTE fram emot detta.. Det är nämligen bokat vip-rum på strippklubb i Helsingör :/ Tanken på att han sitter med en smal storbystad naken tjej framför sig.. medan jag ligger hemma rund som en boll.. (dock slår jag nog dem flesta i bystmått just nu..haha.. men å andra sidan så läcker väl inte deras bröstmjölk!) Sambon ber mig att inte vara orolig och han säger att han aldrig skulle röra någon annan.. speciellt inte nu när jag väntar vårt gemensamma barn.. men ÄNDÅ så har jag jordens klump i magen och vet att jag kommer ligga helt sömnlös tills han kommer hem.. Vilket ju kan bli 6-7 på morgonen liksom.. Åh hemska tanke.. Varför detta jäkla påhitt med att svensexor ska innehålla strippor!? Whiskyprovning och cigarrer hade räckt kan jag tycka..

• tjockisbullen
    NiniMe skrev 2012-07-13 06:17:03 följande:
    Ja då blir man hela 30 bast idag... Känns skumt då man känner sig fortfarande som 25 hahaha.. E det nu man ska bli vuxen och klok hahaha

Japp och så går jag in i vecka 39 idag... 13 dagar kvar till beräknad ankomst för lillan och det firar vi med den dagliga mensvärken och sammandragningar som kommer om vartannat, dock inte i förlossningssyfte... Trött på det nu och tycker gott att det kan öka på i smärta... VILL KÄNNA MEER... Men men hon goar väl till sig därinne i 4 veckor till
    Stort grattis! :)
  • lillakotten

Babyhummingbird: jag förstår hur du menar! Fy vilken ångest det där skulle ge mig. Man känner ju sig inte direkt som hetast i världen som gravid. Jag tror säkert inte att han skulle vilja ha någon annan än dig och er underbar bebis! Men det stoppar ju inte dina tankar på att han kollar andra tjejer. Har inget att säga för att trösta egentligen mer än att jag förstår precis vad du menar! Kram

• Stövelkatten

Bajsdag! Jag har så himla ont emellan benen, i ljumskarna och i ryggslutet. Känns som värsta sortens mensvärk. Fast utan regelbundna sammandragningar. Jag blir på så dåligt humör av denna smärta! Bebisens huvud har dessutom kommit ännu längre ner, så nu når jag inte ens in. Som att livmodertappen är fast bakom huvudet, liksom. Verkar ju inte vara någon förlossning i sikte, alltså. (tappen ska vara framåt och allt det där)

• anneh

Babyhummingbird: Håller med lillakotten, förstår exakt vad du menar, och kan nog inte säga nåt för att få dig på andra tankar, men jag förstår dig!

• olgaisback
    babyhummingbird skrev 2012-07-13 13:34:31 följande:
    Godförmiddag allihopa! Imorgon skall sambon på svensexa.. Jag ser INTE fram emot detta.. Det är nämligen bokat vip-rum på strippklubb i Helsingör :/ Tanken på att han sitter med en smal storbystad naken tjej framför sig.. medan jag ligger hemma rund som en boll.. (dock slår jag nog dem flesta i bystmått just nu..haha.. men å andra sidan så läcker väl inte deras bröstmjölk!) Sambon ber mig att inte vara orolig och han säger att han aldrig skulle röra någon annan.. speciellt inte nu när jag väntar vårt gemensamma barn.. men ÄNDÅ så har jag jordens klump i magen och vet att jag kommer ligga helt sömnlös tills han kommer hem.. Vilket ju kan bli 6-7 på morgonen liksom.. Åh hemska tanke.. Varför detta jäkla påhitt med att svensexor ska innehålla strippor!? Whiskyprovning och cigarrer hade räckt kan jag tycka..
    Håller med dig!! Man känner sig helt nervärderad på något sätt. Men lyssna på din sambo! att han aldrig skulle röra någon annan. Och det är väl tyvärr de som män tycker är kul. Att dom vet att deras sambo inte gillar det. Då blir det extra spännande då man inte får. 

Eller så får du låtsas bli jättesjuk och han MÅSTE vara hemma och ta hand om dig :P

Vilket som så kommer han tycka att det inte finns något vackrare än sitt barn i famnen på sin mamma. Då kan de storbystade smala tjejerna slänga sig i väggen! För det är allt de är! Strippor! Och du betyder så mycket mer för din sambo!

Hoppas det löser sig!

Sjukt jobbigt sånt!  
  • babyhummingbird

Ja ibland är det skönt att bara kunna få kräka av sig lite.. men hade ju inte tackat nej till att vattnet gick idag eller att värkarna började komma igång så att han "tyvärr" missar svensexan imorgon ;) Men bebis verkar ha det så bra där inne.. så hon kommer nog inte ut inom närmsta veckan i alla fall. Jag har i alla fall laddat kylen med mat så att imorgon kväll/natt kommer det bli storkok! Allt för att kunna fokusera på annat än de där lättklädda damerna med sina svanktatueringar ;) Så imorgon blir det biffar, piroger, köttfärssås, lasagne och köttbullar som får smaka på min vrede :D

• fransyskan
    olgaisback skrev 2012-07-13 13:51:00 följande:
    Och det är väl tyvärr de som män tycker är kul. Att dom vet att deras sambo inte gillar det.
    Detta stämmer säkert på vissa män/kvinnor och deras förhållanden... men tycker det är viktigt att komma ihåg att det inte gäller alla män. Dom kommer, tack och lov, i precis lika många olika modeller som oss kvinnor!
  • RockTheRebell

babyhummingbird: Tror nog inte det är någon fara =) Hormoner och annat som gör en mer sotis än vanligt om man är det då vill säga är nog inte att leka med ;) Ska på möhippa i början av bf månaden. Hoppas man orkar delta nåt för bruden. Annars är det kanske en bra igångsättare ^^ Sambon vet jag inte när de tar brudgummen. Men det är längre dit än till möhippan. Så jag är säkert sotis själv när det tar sig dit. Vilket säkert blir helgen innan BF och bf är på en tisdag så då är jag kanske inte så glad.... men deras framförhållning lutar kanske dit haha. Ska nog diskutera det sen så han får satt en fot i häcken på bestman.

BF 28 Aug 2012 <3