• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • anneh

Skulle också behöva börja med storkok, så man kan fylla frysen lite, så det inte blir värsta projektet att fixa middag när bebis är här.
    För när sambon ska laga mat blir det hämtpizza, men det är han iofs bra på :D

• RockTheRebell

Just det :D Beställt min efterlängtade köksassisten nu för examenspengarna så nu kan jag få dagarna och gå snart. Tnx god för Pricerunner höll på att lägga 2000 mer än jag behövde dessutom trots trygg e-handel och bra konsumentbetyg. Så nu fick jag 2000 kronor + de kronor jag skulle lagt till själv att spara för hunden jag vill köpa till våren om det går ihop med liten =) Wiiiie. Hoppas inget förstör skrockdagen nu. Har en förkylning som gör mig alldeles sträv i halsen och hoppas på allt annat är bihåler eller halsfluss :@ :)

BF 28 Aug 2012 <3
  • RockTheRebell

Hahaha Anneh =) Bra han ör bra på nåt ^^ Fördriver dagarna med att göra matlådor. Men av någon konstig anledning blir dessa färre och färre varje dag på morgonkvisten ;)

BF 28 Aug 2012 <3
  • Bellatrixx
    cupcakekiller skrev 2012-07-13 11:55:46 följande:
    Bellatrixx: Yes, hon ska ta de där första 10 dagarna betald ledighet med, men har ju ingen kontakt alls med bebis pappa så skönt med något stöd iallafall :)
    Vad skönt att du har en så snäll mamma! Det blir säkert toppen, "alla lösningar är bra utom dem dåliga" som min mamma brukar säga till mig.. Hihi.
  • bez imena

Jloow; bara en tripp över dagen, bor ca 10 mil norr om v-ås
    Det blev lite oplanerad shopping.. Sitter nu i baksätet med en fet bäddsoffa till höger om mig..
    Alltså vad folk kan glo!!! Shit i min låda. Satt och åt på ikea och varje gång jag tittade upp glodde en tant, kille, gubbe och alla ser så jävla sura ut!!?

Babyhummingbird; förstår att du inte vill killen ska på svensexa!!skulle känna likadant. Jag byter t o m kanal när det är so u think u can dance, för alla är ju så ärtiga o snygga.. Hahaa. Svartsjuk jag?? Nää hihi

• olgaisback
    fransyskan skrev 2012-07-13 14:09:24 följande:
    Detta stämmer säkert på vissa män/kvinnor och deras förhållanden... men tycker det är viktigt att komma ihåg att det inte gäller alla män. Dom kommer, tack och lov, i precis lika många olika modeller som oss kvinnor!
    Nä klart inte alla. Har varit med om det ett antal gånger men det är ofta yngre män! =) 
  • mijja12

Orrh hade världens bråk med mannen innan idag om hunden och jag blev väldigt ledsen och så drog han i väg och fiska så nu ligger man är i soffan med världens ångest och gråter efter vårt bråk..

Oh hatar att bråka.. :'(

• Ellenbmt

Åh babyhummingbird- Han är säkert hur helig och trogen som hellst, men usch jag förstår dig! Min sambo hade inte fått gå... Jag hade vägrat. Men om han nu hade gått ändå hade jag försökt se det som "lite kul för honom nu när jag är så tråkig" och att man "har en" tillgodo sen lixom... Men nej jag är då känslig så jag hade gråtit bara....

• olgaisback
    mijja12 skrev 2012-07-13 15:00:05 följande:
    Orrh hade världens bråk med mannen innan idag om hunden och jag blev väldigt ledsen och så drog han i väg och fiska så nu ligger man är i soffan med världens ångest och gråter efter vårt bråk..

Oh hatar att bråka.. :'(
    usch då :( nä fy. och nu är man extra känslig också. Kunde han inte stannat och reda ut det? Så hände min man och mig också för ett tag sen. Bråkade o så åkte han iväg.... Då ligger man o gråter o tänker o de blir värre. varför inte stanna o reda ut det. om man nu kan. 

får trösta med att förhållande behöver lite bråk (ventilation) ibland!  
  • olgaisback
    fransyskan skrev 2012-07-13 14:09:24 följande:
    Detta stämmer säkert på vissa män/kvinnor och deras förhållanden... men tycker det är viktigt att komma ihåg att det inte gäller alla män. Dom kommer, tack och lov, i precis lika många olika modeller som oss kvinnor!
    Såg nyss att vi har BF samma dag =) kul kul =)