• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Går alltså å lägger mig av trötthet, sen besatt av tanken, å kan inte somna, lägger mig inte tidigt för att snoka... :)

• godisbit
    Svipp skrev 2012-07-13 17:06:51 följande:
    Å jag är så glad! Ska ut och äta med några kompisar och göra stan osäker...haha, kanske inte ändå. Men jag provade mina snyggjeans och kunde ha dem!! Helt öppna med ett bälte som insynsskydd men ändå! Sitter här med en alkoholfri xider och känner mig nästan ogravid. Långt ifrån er som verkar ska föda barn snart. Men jag är å andra sidan bara i vecka 34. Frågan är om jag ska våga ha lite klackar ikväll...wiii...  
    Härligt Svipp!!! Ta klackarna så du har ngt att slå i taket och om det behövs får du väl ha reservskor i ngn väska eller helt enkelt unna dig en taxi hem!  Wiiii!
  • Sommaren12

Trist med svensexor och bråk med pojkvänner. :/ Jag tål inte bråk nu. Å jag känner mig så oattraktiv så jag förstår din sits hummingbird.

Idag har jag tjafsat med en otroligt otrevlig morsa i toalettkön. Jag var före henne när skötrum/toaletten blev ledig och jag såg inte alls henne för hon kom precis och ställde sig i kön när jag skulle gå in. Helt onödigt börjar hon mucka med mig och tycker att jag ska låta henne med barnvagn gå före. Jag blev helt chockad för hon körde direkt värsta typiga attityden medan jag bad om ursäkt och förklarade att jag inte sett henne. Värsta scenen blev det. Efter ett tag blev jag så sur. För bara för att det är ett skötrum så betyder det inte automatiskt att hon har företräde och ser hon inte att jag är höggravid och kanske kan dra sig till minnes hur jävla pissnödig man kan va? Om inte annat så behöver man väl inte börja skrika och himla med ögonen som en annan galning. Självklart kunde hon få gå före, jag såg henne inte ju! Grrrr! Jag är en snäll människa och kände mig så himla påkörd och folk som glodde... Ja herregud.

• Gadget

Jag förstår dig Sommaren12. När man vet att man är en snäll person känns det så extra orättvist när man blir behandlad sådär.

Idag har vi ett riktigt härligt ösregn. Jag är ganska glad över den rätt dåliga sommaren vi har här då jag innan oroat mig för 30 grader och tropiska nätter. Det har vi tack och lov inte haft så mycket av. Men nu i regnet saknar jag svenskt lösgodis. Hade gärna krupit upp i soffan med en påse nu. Fast jag hejar på dig Svipp som ska ut och göra stan. Även om jag inte har förlossningskänningar är jag en riktig tröttmössa för tillfället.

Vi kom iväg och köpte lite mer kläder idag så nu tror jag vi har allt så vi klarar oss första tiden. Imorgon ska vi köpa blöjor - det känns verkligen stort.

• bez imena

ellenbmt; å ja känner igen det där!

• fransyskan
    Gadget skrev 2012-07-13 18:05:45 följande:
    Men nu i regnet saknar jag svenskt lösgodis. Hade gärna krupit upp i soffan med en påse nu.
    Salt-lakrits... och skumsvampar... och ferrari-bilar.... och... och... Gråter

Sa till maken att jag var godis-sugen häromdagen och han kom hem med en låda Jeff de Bruges choklad. Inte alls samma sak men han har aldrig riktigt fattat det här med godis...
  • Maaya

Oj här har ni skrivit mycket, jag får ta o läsa ifatt allt snart men först måste jag skriva av mig lite :( Idag hade vi tid hos vår BM som är helt underbar så jag ser alltid fram imot våra besök o idag var det lite speciellt för det var bår sista tid ned henne innan hon går på semester. Vi mätte mage, blodtryck o kolla hjärtljudet, ja allt vi brukar kolla o allt såg bra ut förutom att jag hade lite äggvita i urinet!!? Så nu måste jag på besök igen hos en ny på måndag för att därefter se om jag har havandeskapsgörgiftning o måste till sjukhuset :( jag har gått fulla 37 veckor på söndag så bebis är välkommen men jag är livrädd för igångsättning eller att jag ska behöva ligga inlagd sista tiden :( känner mig ledsen o liten! Håller alla tår o tummar att det ska se bra ut på måndag. Hoppas ni alla mår bra!

• LiJon

Ellenbmt; Haha vad jag känner igen mig. "Avundsjuk på högern". Fast vi lägger oss oftast samtidigt så jag tänker mest så när jag sticker hemifrån nu när han har semester. Haha stackarn, klart han får om han vill. Men jag har känt mig så bitter för att han knappt försöker få till det längre även om jag egentligen inte klandrar honom, megamage som rör sig och tuttar som läcker... så jag tror inte jag utstrålar någon vidare sexappeal just nu heller ;) Hoppas verkligen den här svartsjukan försvinner fort som tusan sen.

Har ju kört stortvätt av bebiskläder, sängkläder och filtar. Tvättade också de här frottétvättlapparna från IKEA vi köpt, och köpte fler liknande idag på Rusta. Men jag tänker att det kanske är överkurs, om man bara ska ha de som kräkhanddukar på axeln typ, måste de verkligen tvättas då? 
    Sen plastade frottélakan, jag hittar inte det nånstans. Är det nåt som rekommenderas av er som redan har barn?  

• Ellenbmt

Ja så fort jag får gå till gymmet igen å känna mig snygg så får jag nog bättre självförtroende igen... Just nu är allt bara blä!

Nu ilar det å trycker på, lite lös i magen å småskvätter kiss. Kan inte bebisen bara kila ut nu?!

Köpte en snuttefilt från kids concept pumpkin idag. Ugglor :)

• EmelieK86

Att bråka när man är gravid är ingen höjdare och det kan ju ibland börja med ingenting som fortfarande är ingenting när man bråkat klart :( jag har varit helt hemsk och jätte aggressiv denna gång! Helt hemsk! Speciellt när man har en man som aldrig har höjt rösten eller blir arg tillbaka :(

Har en annan fråga mindre trevlig kanske men är det någon som har fått rikligare flytningar nu sista tiden? Börjar fundera på om det är slemproppen som går pö om pö eller vad det är? Blir inte klok!