• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mijja12

Olgaisback: nej han bara drog jag har varken ringt/smsat honom. Vi har dock inte bråkat på hela graviditeten så kanske behövdes men tycker det är över en sån liten sak att det inte behövde bli så här stor sak. Plus nu har jag skit ont i magen.

• LiJon

Babyhummingbird; Förstår dig också helt och hållet! Även om det är helt lugnt och man litar på varandra så är det klart det inte är kul. Speciellt nu när man är rätt otymplig och inte känner sig sexigast i stan själv direkt.
    Jag vet inte om det hör till graviditeten, jag har inte alls varit svartsjuk när det gäller min karl innan, men nu sista månden har jag blivit helt... galen, haha. Jag visar det inte för honom så jag tror inte han märkt det själv, men om vi t ex. åker bil och åker förbi en snygg brud så måste jag snegla på honom för att se om han spanade in henne, haha. Helt psyko! Det skulle jag inte haft en tanke på tidigare. Man är väl mer sårbar nu kanske, med tanke på att man är den som bär barnet, alla hormoner och kroppsliga förändringar... Längtar efter att få känna mig fit for fight igen! Försök och slappna av iaf, nu står det inte på förrän dom små är här och man så småningom får tillbaks sin vanliga kropp :)

• Tesdy

Vilken jobbig sitts Babyhumminbird. Jag är trots allt inte det minsta svartsjuk av mig varken gravid eller heller nu, men det är väl kanske för att min man står för den biten och jag vill inte vara sån. Men jag kan ändå förstå att du tycker det är jobbigt.

Mijja: låter inge kul att bråka. Skickar styrke kramar till dig.

Nu är det bara en halvtimme kvar att jobba på och sen är det äntligen lite ledigt som gäller. Vilket skall bli jätte skönt för nu den senaste timmen har min mensvärk ändrat karaktär och gör grymt ont... Inte förlossnings ont än men förhoppningsvis lite förberedande ont Kommer inte jätte tätt heller utan rejält glest, men den sista som kom nyss var faktiskt riktigt jobbig.
    Hade inte varit fel om bebisen kom nu så jag kunde få tillbaka mina normala fötter och händer, men samtidigt vill jag ju ha någon dag på mig att varva ner innan det är dags.

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • mijja12

Tesdy: tack så mycket bara känner mig helt nere nu.

Skönt att du snart får lite ledighet :)

• olgaisback
    mijja12 skrev 2012-07-13 15:18:53 följande:
    Olgaisback: nej han bara drog jag har varken ringt/smsat honom. Vi har dock inte bråkat på hela graviditeten så kanske behövdes men tycker det är över en sån liten sak att det inte behövde bli så här stor sak. Plus nu har jag skit ont i magen.
    usch! Men han är kanske som min man! Behöver en lung stund för sig själv för att sen kunna förlåta. antagligen. nästan bättre det kommer nu än när bebis fötts. 
  • olgaisback

Ohh jaa! Jag längtar också tills man är fit for fajt igen=) Saknar mina löparrundor. och min "fina figur"! Men allt detta har varit värt det... Börjar tänka mer och mer på FL!!! Längtar!!!!

• 7eHimlen
    Tesdy skrev 2012-07-13 15:31:32 följande:

Vilken jobbig sitts Babyhumminbird. Jag är trots allt inte det minsta svartsjuk av mig varken gravid eller heller nu, men det är väl kanske för att min man står för den biten och jag vill inte vara sån. Men jag kan ändå förstå att du tycker det är jobbigt.

Mijja: låter inge kul att bråka. Skickar styrke kramar till dig.

Nu är det bara en halvtimme kvar att jobba på och sen är det äntligen lite ledigt som gäller. Vilket skall bli jätte skönt för nu den senaste timmen har min mensvärk ändrat karaktär och gör grymt ont... Inte förlossnings ont än men förhoppningsvis lite förberedande ont Kommer inte jätte tätt heller utan rejält glest, men den sista som kom nyss var faktiskt riktigt jobbig.
    Hade inte varit fel om bebisen kom nu så jag kunde få tillbaka mina normala fötter och händer, men samtidigt vill jag ju ha någon dag på mig att varva ner innan det är dags.

Så där kommer det säkert bli för mig med, jobbar en vecka till, så nästa fredag lär väl värkarna sätta igång, trots att BF inte är förrän 25 augusti! :P Hoppas du hinner med lite vila iaf! 
  • Stövelkatten

Äntligen ska vi ta oss ut idag, jag krävde ett besök på akademibokhandeln och tänkte sen köpa en overall att ha eftersom det inte verkar bli någon sommar. BLÄ...

Fortfarande massiv mensvärk som sliter och drar i ljumskarna, men ingen direkt smärta i magen.

• Ellenbmt

Lilla katten- hur mkt får du stå ut med. Känns som mon smärta är oöverkomlig men din låter faktiskt värre! Skönt att komma ut iallafall.

Appropå svartsjuka har jag med blivit hemsk. Fast jag visar det inte heller, men jag går å lägger mig tidigare än honom varje kväll, sen ligger jag och lyssnar ifall han skulle "ta saken i egna händer" istället för att komma till mig, råkade komma på honom förra veckan å sedan dess känt mig så ful å fet, som att han inte vill ha mig längre, men jag antar att han måste få göra sig av med lusten någonstans, bättre själv hemma än med nån annan... Men jobbigt att jag är sotis på hans höger lixom...

• Svipp

Å jag är så glad! Ska ut och äta med några kompisar och göra stan osäker...haha, kanske inte ändå. Men jag provade mina snyggjeans och kunde ha dem!! Helt öppna med ett bälte som insynsskydd men ändå! Sitter här med en alkoholfri xider och känner mig nästan ogravid. Långt ifrån er som verkar ska föda barn snart. Men jag är å andra sidan bara i vecka 34. Frågan är om jag ska våga ha lite klackar ikväll...wiii...