• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mijja12

EmelieK86: jo det är ju lite läskigt när han aldrig innan höjt tonen till mig låg och böla efter han dragit iväg med bilen, men nu är han hemma igen och han typ är som vanligt typ som aldrig bråket varit det kan få mig så förbannad det med?! Vad ska jag göra vara normal tillbaka eller dra upp det som hänt?!

• anneh

LiJon: nu har jag inte barn sen innan, men jag beställde plastad frotte på allt för föräldrars webshop.. Finns även på tex ikea..

• Albasmamma

Maaya: Jag är också lite nojig för havandeskapsförgiftning. Fick väldig huvudvärk i måndags som håller i sig än (dock inte lika kraftigt), var till BM i onsdags och då hade jag spår av äggvita i urinen och högre blodtryck än vanligt så jag ska tillbaks på onsdag igen för att följa upp det. Håller tummarna att vi klarar oss från HF.

Svipp: Ha en riktigt skoj kväll. Jag ska ut imorgon kväll (om jag orkar). Blir att gå ut och träffa lite folk i öltälten nu under marknaden. Som tur är har jag nära hem om jag blir för trött.

• Maaya

Albasmamma: Hur långt gången är du? Min BM fråga mig också om huvudvärk o sa att om jag får det under helgen o den inte går över med Alvedon så måste jag ringa förlossningen på engång, så var vaksam o hör av dig till din BM eller förlossningen om du känner dig sämre! Jag har inte haft nån huvudvärk o mitt blodtryck såg bra ut men där imot så har jag mått illa från o till oså känner jag att jag lagt på mig mycket vätska sista veckan :( min BM sa att jag inte ska oroa mig men det är så svårt att låta bli att tänka det värsta ju. Sa hon hur mycket äggvita du hade i urinet ? Jag hade 1+. Ja vi får verkligen hålla tummarna att vi inte blir sjuka o håller oss borta ifrån HF!

• novaunique

Här är en till som hade äggvita i urinet idag. Därtill massiv huvudvärk. Dock normalt blodtryck. Min BM bara viftade bort det. Tänk så olika det är från BM till BM!!

• sally12

Massor med huvudvärk här med och illamående.

Bm igår, ingen äggvita och normalt tryck.

• Maaya

Novaunique: ja vad konstigt att hon inte tog det på allvar? Fick du ingen ny tid för att kolla upp så du inte blir sämre? Jag var där idag o min BM boka in mig direkt på måndag för att därefter göra en bedömning hur vi ska gå tillväga. O huvudvärk förstod jag det som var en av det vanligaste symtomen. Hoppas vi slipper HF!

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-07-13 16:43:16 följande:
    Lilla katten- hur mkt får du stå ut med. Känns som mon smärta är oöverkomlig men din låter faktiskt värre! Skönt att komma ut iallafall.

Appropå svartsjuka har jag med blivit hemsk. Fast jag visar det inte heller, men jag går å lägger mig tidigare än honom varje kväll, sen ligger jag och lyssnar ifall han skulle "ta saken i egna händer" istället för att komma till mig, råkade komma på honom förra veckan å sedan dess känt mig så ful å fet, som att han inte vill ha mig längre, men jag antar att han måste få göra sig av med lusten någonstans, bättre själv hemma än med nån annan... Men jobbigt att jag är sotis på hans höger lixom...

BLÄ, det hade knäckt mig! Alltså, om han gör det eller inte struntar jag i, men just nu mår jag bättre av att tänka att han är helt tillfreds med att få oralsex av barbamamma.

Jag är rätt less på smärtan, kan inte minnas att det var så tungt förra gången, åtminstone inte förrän alldeles sista veckan.
  • Albasmamma

Maaya: Nja, min vikarierande BM är rätt konstig tycker jag. Vet inte hur mycket äggivta jag hade. Jag är i v. 37+0 idag. Hade gått upp ett kg på en vecka och mitt blodtryck var 130/80 (kanske inte jättehögt men om man jämför med vad jag har haft tidigare och har normalt så är det högt.)

• Maaya

Albsmamma: vad skönt att din bebis också är fullgången! Du är ju beräknad bara två dagar innan mig så våra bebisar kanske kommer samtidigt ;)! Självklart ska man inte oroa sig i onödan men jag tycker endå du ska ha extra koll på huvudvärken o kolla så du inte svullnar i ansiktet och om du skulle bli sämre så ring o rådfråga med förlossningen då. Du har ju flera symtom på HF så var vaksam o vila mycket!