• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruKå

Grattis saftmedbulle!!! Jag har bytt nick; var bez imena igår :) Ifall ni undrar!

• Noli

Saftmedbulle - Stort grattis till tösen och hoppas att ni alla får komma hem välmående snart!

Kampis - Stegräknartävling är jag helt klart med på

Ojoj, dagarna går verkligen långsammare ju närmare man kommer! I början tyckte jag att tiden bara flög iväg, men nu med 6 dagar kvar känns varje timme som en evigheeeeeeeeeeeeet. Vet ju logiskt sett att det är väldigt kort tid, och dessutom till ett snitt så jag vet ju att det inte blir längre än så och borde inte klaga men... längtar så otroligt nu! 

• sowe81

Grattis saftmedbulle - väldans vad det föds bäbisar tidigt här hoppas allt gått bra o att ni snart får åka hem.

Vad bra den här tråden är, får så mkt info som man annars missar, dom den där sprutan. Måste läsa på mer om det, verkar ju onödigt om man får den bara "på rutin" utan anledning egentligen.
    Hallonbladste känns bättre. Sen har jag hört att man ska dricka typ fänkålste efter, sk vra bra för bäbisen, nån som har erfarenhet?

Någon som har erfarenhet av nån skalpellelektrod, på vår föräldrautbildning pratades det om den som om det var nåt de satte på alla bäbisar. Men jag tyckte det lät obehagligt, vill inte att de ska skruva fast nån krok i huvudet på min bäbis...

• jguz

Yepp stegräknartävling är ett måste!!
    I början när vi ammar får vi ju inte banta... Så långpromenader är ju bästa alternativet!

Åhhh nu längtar jag efter bebis ännu mer, så vi kan starta!! Hehe...!

• jguz

Min son hade en skalpelelektrod (eller hur det stavas).

Skruvas den fast i bebisens huvud? Det hade jag inte en aning om.. Vet bara att den åkte av flera gånger.

• Kampis

Skalpelektroden har som en liten krok som fästs i huden på huvudet och håller koll på hur bebis mår, mer tillförlitligt än ctg. Jag gillar det inte heller så väst men samtidigt hellre det än att det inte skulle märkas om det är bråttom för bebis att komma ut

• Tesdy

Grattis till dottern Saftochbulle.

Idag är en jobbig dag och jag måste fråga er andra kloka kvinnor här inne! Jag har haft ont i hela magen och även neråt fogarna. Rejäla SD till och från hela tiden. Jag har ju fått order om att höra av mig till FL ifall värkarna ändras eller vattnet går men frågan jag har gäller slemmisen. Kan förlossningen starta utan att den släpper??? Tänkte ta den som riktmärke.

• Kampis

ja då den kan släppa under förlossningen, eller så kan den ha släppt fast trillat ner i toan utan att du märkte det, eller spolats ner i duschen :)