• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Saftmedbulle

Hej alla!
    Hängde här förut... vet inte om ni kommer ihåg mig... Det blev ingen augustibebis för mig (jag blev ju framflyttad sen till 3 september... men hängde kvar här i augustråden ändå...), men däremot en junibebis.

Hamnade på sjukhus och har där i en dryg månad och det blev tvunget att göra ett akut kejsarsnitt i v. 30, för att kunna behandla mig.

Det blev en flicka (för tre veckor sen...) och nu ligger hela familjen på neonatal,så att jag kan ge mat åt tjejen (vi har inget namn än) och bli behandlad.

Många hälsningar Saftmedbulle        

• Gadget

Saftmedbulle: Visst kommer jag ihåg dig, eller ditt nick i alla fall. Var tvungen att tjuvläsa lite för jag blandar ihop alla som skriver.

Grattis till lilla flickan!

Men vad har du råkat ut för om man får fråga? Du hade ju både brytit foten och hade fått graviddiabetes, hade sjukhusvistelsen med det att göra eller ytterligare något oturligt? Jag blir återigen så varse om att jag haft en sån lätt graviditet. Hoppas det förblir så tiden ut nu.

Hoppas du mår bra under omständigheterna och att er lilla bebis utvecklas som hon ska trots att hon fick komma till världen lite tidigare än önskat. 

• eightythree

Grattis saftmedbulle! Hoppas allt går bra med er!

• fru Elle

Saftmedbulle, grattis till dottern hoppas att ni mår bra trots omständigheterna. Kommer ihåg att du hade både graviddiabetes och hade brutit foten.

• eightythree

Apropå spruta efter så minns jag inte vid första, men vet att jag fick en spruta för tre år sedan med son två. Vaga minnen men känns bekant om att det var för att livmodern skulle dra ihop sig. Fick i låret...

• fru Elle

Är också tveksam till den sprutan man får i samband med förlossningen. Har inte förlorat mycket blod vid mina förlossningar. Sen har jag haft problem att få igång mjölkproduktionen och tänker att jag skulle vilja testa utan för att se om kroppen kan producera mer själv.

• mammsen
    Bellatrix - Inget avanserat bak har det blivit, utan mest mjuka kakor,, typ sockerkaka med lite hallon i, en ljus chokladkaka med mörk choklad i, banankaka osv.. Men sk aslänga ihop lite gamla hederliga kanelbullar någon dag :) Men jag vet inte om det är någon ide, jag måste baka mer än jag äter om det ska hinna finnas något kvar lixom :/

Saftmedbulle - Klart jag kommer ihåg dig! Ojoj här har det med gått undan! Grattis till flickan och hoppas att ni alla trots omständigheterna mår bra :) Hur går det för henne hon måste ju vara ca "33 graviditetsveckor" nu då va och då brukar väll läget snabbt bli stabilare. Roligt att du hörde av dig och uppdaterade och jag tycker att du ska stå med i vår tråd över födda bebisar! Det är ett gäng redan :)

Eightythree - Ja, kan tänka mig det det har tydligen vart rutin sedan,, om det var 80-talet har jag för mig! och många som inte vet om det! och ännu fler som inte vet vad det är de får, tråkigt tycker jag :( Om det är så bra borde ju inte vården vara rädda att lämna information om det lixom :( Har du funderat någoot över hur du vill ha det denna gången?
  • babyhummingbird

Här har två dagar ägnats åt bland annat storkok

• fransyskan
    Saftmedbulle skrev 2012-07-20 14:39:50 följande:
    Hej alla! Hängde här förut... vet inte om ni kommer ihåg mig... Det blev ingen augustibebis för mig (jag blev ju framflyttad sen till 3 september... men hängde kvar här i augustråden ändå...), men däremot en junibebis. Hamnade på sjukhus och har där i en dryg månad och det blev tvunget att göra ett akut kejsarsnitt i v. 30, för att kunna behandla mig. Det blev en flicka (för tre veckor sen...) och nu ligger hela familjen på neonatal,så att jag kan ge mat åt tjejen (vi har inget namn än) och bli behandlad.

Många hälsningar Saftmedbulle       
    Klart vi minns dig! Grattis till dottern! Hoppas ni bägge mår så bra det går med tanke på omständigheterna!
    trossan skrev 2012-07-20 10:27:01 följande:
    Fransyskan, mysigt med en sån man! Roligt med lite ombytta roller. Hade nog inte väntat mig det från vare sig en britt el fransman! :) Kul också att ni blir en så internationell familj, svensk engelsk och fransk, vad sk ni prata med barnet?
    Vi ska prata svenska och engelska. Franskan får bli ett tredje-hands språk.

Han är jättefin; känner mig väldigt lyckligt lottad. Han är (för mig alltså; folk har ju olika smak ) precis rätt blandning av gentleman och jämställdhetshjälte. Hoppas innerligt att sonen tar efter honom i detta! (Sedan kan han få ta efter mig när det kommer till ekonomi-tänk och framförhållning...)

Jag blir så avundsjuk på er när ni pratar om förlossningsbrev... det finns här med, men är inte vanligt och jag har fått uppfattningen att vårdpersonalen här inte riktigt uppskattar att man kommer med egna tankar. Och i och med att jag vill sånt som ses som "alternativt" och "udda" -- vill pröva utan epidural, vill amma direkt, vill ha kvar barnet hos mig på natten, etc-- känns det som om det kommer bli lite av en kamp...

Jag är verkligen betydligt mer oroad över detta än förlossningen; vilket kanske är tur i oturen?