• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Filmen innan du föder har jag lite svårt för, har tittat på den en gång. Men gillar boken och det är den jag brukar läsa inför mina FL.

• Nettan1982

När min dotter föddes så gick de iväg med henne direkt och la henne på kylbädd. Då sänker de kroppstemperaturen till ca 33-34grader. Detta görs, både på barn och vuxna, för att förhindra skador av syrebrist i hjärnan. Genom att kroppen blir nedkyld så ges hjärnan en chans att reparera sig. Det är inte behagligt och därför sövs man ner med morfin under tiden. Behandlingen brukar vara 72h sen börjar man sakta öka tempen igen och dra ner på morfinet. 

Det här innebar att det dröjde lite mer än 3dygn innan jag fick hålla min dotter i famnen mer än när hon direkt kom ut i några sekunder. Då var hon fortfarande kopplad till en massa maskiner och dropp. Det tog lång tid innan jag tog till mig att jag fått barn och att hon var min, den där lilla tjejen som låg bland alla maskiner. Ännu längre tid innan jag vågade släppa på skräcken inför att hon skulle vara skadad på något sätt efter förlossningen.
    Tills en dag då jag bestämde mig och verkligen kände att det spelar ingen roll. Hon kan ha vilka skador som helst. Hon är iaf min och jag älskar henne verkligen mest av allt i hela världen oavsett vad.

Inför kommande förlossning är jag nervös. Jag vill inte gå igenom en sån sak igen. Ovissheten om hur det ska gå, hur ens barn mår. Man skyddar sig med att stänga av lite för man vet inte hur man överlever att ens barn inte ska klara sig. Så anknytningen blir lite lidande (för mig iaf) tills den dag då jag vågade tor att allt skulle gå bra. Vilket det har gjort. Min dotter är en helt frisk 3 åring! :)

Din väninna har det nog inte lätt just nu Stövelkatten. Speciellt inte med "hotet" från sjukhuset om pengar. Det vill man absolut inte behöva tänka på i ett sånt läge... Jag hoppas att allt kommer att gå bra för dem alla!!!

• Karo77

God morgon!!! Jag ar saa glaaad over en natts riktig somn(HELA natten utan kisspaus) hann med lite karlek innan mannen akte till jobbet i hop pet pa att det satter i gang nat.... Men icke . 13 dagar kvar till Bebis och antligen har jag fixât rummet,vaskan och kladerna. Har i frankrike ar det sa varmt och jag borjar svalla som en svamp, det oroar mig eftersom pa 2 veckor hinner man ga upp en hel del...... Vill inte se ut som en vattenmelon

• mammsen

Jag har med haft en toppensömn inatt! Inte vaknat för att kissa eller av något annat. Stensov från jag gick och la mig igår efter jag skrev (Ja jag förstörde sambons filmslut med snarkningar fast jkag inte skulle) och vaknade utvilad på morgonen sammtidigt som sambon och lillen i magen, så vi låg bara och kände på magen tillsammans en stund innan jag gick och kissa och hans klocka ringde :) Jag trodde att det skulle vara skitväder idag men mitt strålande morgonhumör har nog smittat av sig! För här i västragötaland strålar solen mellan 2 fluffiga lagomstora moln :)

• trossan

Tack för ännu fler bra råd om resesängar, det verkar ju toppen!
    Någon speciell som är extra bra?

Skönt att det löste sig med dina lösenord lijon! Hoppas det är som du tror och ingen du känner. Hört så många trista historier om sura expojkvönner etc som brutit sig in på tjejers konton! :(

Härligt att ledigheten äntligen börjat, både för dig och flera andra!
    Jag har haft gemensam semester med sambon i tre veckor nu och ska sedan fortsätta vara ledig fram tills fl. Men jag fick öva halvtid redan innan då jag varit 50% sjukskriven ett tag, och jag har inte haft några problem alls att underhålla mig själv om dagarna! Sova middag är ju toppen tex! :)

Fransyskan, mysigt med en sån man! Roligt med lite ombytta roller. Hade nog inte väntat mig det från vare sig en britt el fransman! :)
    Kul också att ni blir en så internationell familj, svensk engelsk och fransk, vad sk ni prata med barnet?
    Träffade en familj igår med en svensk och en polska, som bodde i Tyskland, och de Pratade alla tre språken med barnet, fast han var ju bara fem mån än så länge förstås..

Jag som sovit så gott i flera nätter nu vaknade av halsbränna vid 4 och låg vaken till 6. Hade ingen glass till hands :)
    Skönt att flera av er sovit desto bättre!
    God morgon!!

• Sommaren12

Lijon: HAHA! Ja då var det samma film, garvar igen bara jag läser om det! Tycker det hade räckt att hon sagt att man kan låta lite lustigt. Punkt. Skrattade så jag höll på att kissa på mig! :D och så får din kille påminna dig om att inte rynka pannan. Seriöst, hur FAN ska man se ut när man föder barn?! Jag kunde inte titta med risk för fler skrattattacker så minns inte om själva andningsövningarna var givande.

• Kampis

skulle han säga till mig att jag inte fick rynka pannan skulle han nog får en smäll :O

• Bellatrixx

Stövelkatten - fy vad jobbigt de måste ha det i landet långt borta. Låter inte alls roligt och pengar har ju en tendens att göra en både stressad och ur form, får hoppas det löser sig på något vis och att hela familjen kan få må bra!

• Bellatrixx

Vad skönt för er som fått en hel natts sömn också, men jag tycker det är lite så det är nu emot slutet 3 dagars spring om nätterna och dålig sömn och den 4e dagen ligger man som en klubbad säl i sängen och man vaknar inte av alls mycket.. Haha! påfrestande men samtidigt skönt att man får sova ikapp någon gång.

Igår sa bm att jag var öppen och att hon kunde få in ett lillfinger vilket motsvarade ca 1/2cm och då sa hon "ja, du kommer nog inte föda barn de närmsta dagarna". Jag trodde det skulle gå fort då hihi! Och det var 2cm kvar på tappen. Vad det nu innebär.. Men den som väntar på något gott