• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • jguz

Jag försökte känna på tappen idag... Men jag nådde den inte ens :-/ den brukar vara så jag kan känna den (hade spiral förut och kände regelbundet efter trådarna).

Men nu når jag inte ens tappen, vad betyder det då? Super-duper-omogen-tapp???

• godisbit

Trossan - tyvärr är det så att om ngt händer mamman och ingen annan förälder/vårdnadshavare finns officiellt så omhändertas barnet under utredning. Varken sambo, mormor eller farmor eller annan släkt har vårdnad om barnet i en sån situation. Vet inte hur flexibla soc är om det verkligen händer ngt, men det är ju helt klart att föredra att faderskap och vårdnad är klart från början. De flesta ogifta blivande föräldrar är väl förhoppningsvis överens om vem som är pappa så då är det ju enklare så. Dessutom slipper man åka till soc med en nyfödd för att skriva på papper, när allt är förberett är det bara att ringa handläggaren och meddela födelsevikt och personnummer.

Prova att ringa igen!

• fru Elle

Stövelkatten och Maaya; Låter som det kan vara på gång för er, lycka till! Hoppas det inte stannar av nu Stövelkatten.

Tror vi får några nya trådbebisar nu i helgen och jag håller tummarna för er som inte orkar vara gravida längre.

idag har det varit sol här och har fått sola lite, helt underbart. Sen nu ikväll var jag och mannen och åt på en restaurang vid havet och sen körde jag in till Varberg. Kent spelade nere vid havet och vi satte oss och tittade ut över havet och fästningen. Var ju vaken sen 04 i morse så det blev ingen lång kväll ute. Men barnen fick lite övning att hos mormor och morfar själva utan att vi var med, mormor ska ju vara barnvakt när vi åker till förlossningen.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • mijja12

Skulle vara duktig och raka mina ben och ja kissen men fick kalla på mannen efter ca 30 min försök att raka rätt där nere han kom in och skrattade då han tyckte jag hade rakat helt konstigt men ingen hjälp så efter ca 1 timmes rakning blev jag rätt nöjd nu har man stenhård mage och helt slut i ryggen nu får bebis komma..

• jguz

Oj... Katten, ring in och fråga?
    Hur långa var dina andra förlossningar?

• lillakotten

Stövelkatten: de säger 5-6 min mellan värkarna för omföderskor så ring in och kolla med dem! Lycka till!

• Stövelkatten
    jguz skrev 2012-07-21 23:29:51 följande:
    Oj... Katten, ring in och fråga?

Hur långa var dina andra förlossningar?

Förra gången skrevs vi in vid sextiden, och då var jag öppen 2cm, sonen

föddes 8 timmar senare.

Ringde nu, ska avvakta lite och bada.
  • astro
    Stövelkatten skrev 2012-07-21 23:43:31 följande:
    Förra gången skrevs vi in vid sextiden, och då var jag öppen 2cm, sonen
    föddes 8 timmar senare.

Ringde nu, ska avvakta lite och bada.