• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Håller tummarna katten. Ska bli spännande att läsa imorgon bitti vad som hänt i tråden under natten. Har även en kompis som är en vecka över tiden nu som jag bara väntar på ska få vilken dag som helst.

• Sommaren12
    Gadget skrev 2012-07-21 23:53:56 följande:
    Håller tummarna katten. Ska bli spännande att läsa imorgon bitti vad som hänt i tråden under natten. 
    Eller hur! :) Det är spännande med varje en som är på gång tycker jag. :) Men OJ va jag längtar tills det är jag! Vill ha bebis NU!
  • Ellenbmt

Avvakta inte för länge, bättre att proppsa på att komma in, åtta timmar är som min fl med dottern och det är ändå ganska snabbt, du har kanske redan klarat av fyra fem av de timmarna?!

• TeamLundis

Irruz: vad snäll du är! Tusen tack! Jag är just nu ett monster av känslor och hormoner och klarar stundvis inte av de enklaste av uppgifter, som att ens tänka på att besöka FK:s hemsida.

Min man sa nyss att han har en massa innestående semesterdagar som riskerar brinna inne om han inte tar ut dem. Så på något sätt kommer det att lösa sig. Måtte jag bara orka ta tag i att försöka sätta mig in i FK:s djungel.

Igen, TACK!

• Svipp

Å, om man kunde sova. Mannen kom hem full som ett ägg vid ett och jag kände bara obehag. Det är obehagligt med fulla människor, speciellt nu när jag är gravid. Vet inte varför det känns extra jobbigt nu men det gör det. Han har själv sagt att det är nära förlossning nu och han borde hålla sig nykter men jag (mitt dumma fån) uppmuntrade honom att åka på denna fest med tanke på att det kan bli länge innan nästa. Har inget emot att han tar en öl eller två till maten för då märks det inte på honom. Men nu ligger han här och snarkar och fiser och stinker sprit och det är verkligen inte lätt att somna då. Blä...nåja, jag får väl skylla mig själv till viss del, men jag hoppas han håller sig nykter resten av tiden som är kvar.

Ursäkta min klagan men jag tror det hjälpte. Nu ska jag nog kunna sova. Gonatt!

• FruKå

Svipp, blä skicka ut han till soffan

Själv är man i säng äntligen! Agerat chaffis åt högljudda hungriga brudar. Såg två stora älgar vid vägen, 4 rådjur o en hare, värsta zoot nu i gryningen

är pigg och har förvärkar o sd o sängen är föör mjuk. Hur ska det här gå :-/

• LindaPernilla

Har inte somnat ännu! Suck! Är trött men bebis krånglar i magen. Ibland trycker det på neråt i pulleriet så det värker och liksom strålar ner smärta i benen :O bebis är vild som tusan.