• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman

Mamma060314: jasså inte förrän då, va skönt! Nä har inga anlag för diabetes, tänkte om det e nåt alla gör.

• Helenaa

Hej allihopa!
    om "bara" 8,5 timmar går jag av min 30 timmar långa jobbhelg.....gud så j*vla skönt!
    Jobbet i sig är inte så ansträngande...men låånga dagar...och jag som är nog trött.
    Jag har fått enorma bröst. Dom känns välfyllda och är inte riktigt lika ömma nu. Sambon tycker väldigt mycke om dom ;)

Tycker så otroligt synd om er som fått missfall....känner mig inte så orolig längre då jag fått se bäbis må bra i magen nu. Och har ju aldrig haft de förut heller.

Gått 7+4 idag så det knallar framåt :)   

• villnu

Usch. Känner att jag inte alls har koll på det där med föräldraledigheten och hur det funkar. Har sparat ihop lite extra semester så jag hoppas kunna vara ledig en del i sommar innan det blir dags. Ska ta tag i att lära mig det där snart. Någon dag. När jag orkar. Äh... Sambon får göra det :)

• AnnaSv
    Augustimamman skrev 2011-12-18 13:08:30 följande:
    Vad heter det nu, sockerbelastning? :) Hur som, gör alla det eller är det bara de som har anlag för diabetes? Skulle helst slippa, klarar inte av söta saker nu.
    Glukosbelastning, förra graviditeten så låg mitt BMI precis på gränsen så jag slapp göra det. Har man BMI över 30 så får man göra det, iaf så var det så här i stan för 4 år sedan.Så det lär jag åka på att göra denna gång om dom har systemet kvar då jag redan gått upp 4 kg. Och nu trillat över gränsen.
  • strongenough
    AnnaSv skrev 2011-12-18 14:54:10 följande:
    Glukosbelastning, förra graviditeten så låg mitt BMI precis på gränsen så jag slapp göra det. Har man BMI över 30 så får man göra det, iaf så var det så här i stan för 4 år sedan.Så det lär jag åka på att göra denna gång om dom har systemet kvar då jag redan gått upp 4 kg. Och nu trillat över gränsen.
    Här bryr dem sig inte alls om BMI, de har jag aldrig hört talas om! Alla gör det här.
  • FruFoxy

Arba:
    Jag har försökt googla på det men får inte upp nån bra länk till en sida där de visar hur de ligger. Men om du googlar på bilder så kan du se skillanden på pannbjudning och ansiktsbjudning. 

Sen är det tråkigt nog graviditetssnuva jag har då det enbart är svullna slemhinnor och inget snor eller så. Dessutom har jag varit såhär sen jag plussade 3+4 (nu i 6+2) och ingen förbättring eller försämring alls. Och haft denna täppa med alla tre tidigare barn så jag känner igen symtomen. Men då har de alltid kommit mot slutet.
    Så det är bara bita ihop och hoppas det går över av sig själv snart och inte håller i sig till slutet. Vill ogärna ta nässpray då det är beroendeframkallat. Undrar om det finns nån som inte gör en beroende...?  

• FruFoxy

Kalas nr 2 är avklarat. Är riktigt trött nu och glad att det är över! Det har varit riktigt kämpigt att få ihop allt. Men imorse kom jag på att från och med den 25:e dec så har jag sovmorgon varje morgon ända fram till 9 januari...snacka om LYX!!! 

• Novalina
    Ari Gold skrev 2011-12-18 05:01:57 följande:
    Jag var med om exakt detsamma förra månaden men nu är jag gravid igen. Hoppas du också snart är på banan igen! Det är bara att bryta ihop (för det behöver man verkligen tillåta sig att göra) och gå vidare...
    Tror man har lättare att bli gravid om man nyss haft mf, grattis till grav. Ari!
  • Stövelkatten

Vi kommer dela föräldraledigheten, jag ska försöka amma så jag har första 6 månaderna, sen delar vi veckorna i några månader, sen har sambon 6 månader själv. Eller nåt sånt. :)  Men att båda har lika mycket tid med barnen känns självklart, trots att en av oss tjänar mer. Den har ju dessutom större FP, så glappet blir knappt kännbart.

FruFoxy skrev 2011-12-18 15:05:40 följande:
    Arba:
    Jag har försökt googla på det men får inte upp nån bra länk till en sida där de visar hur de ligger. Men om du googlar på bilder så kan du se skillanden på pannbjudning och ansiktsbjudning. 

Sen är det tråkigt nog graviditetssnuva jag har då det enbart är svullna slemhinnor och inget snor eller så. Dessutom har jag varit såhär sen jag plussade 3+4 (nu i 6+2) och ingen förbättring eller försämring alls. Och haft denna täppa med alla tre tidigare barn så jag känner igen symtomen. Men då har de alltid kommit mot slutet.
    Så det är bara bita ihop och hoppas det går över av sig själv snart och inte håller i sig till slutet. Vill ogärna ta nässpray då det är beroendeframkallat. Undrar om det finns nån som inte gör en beroende...?  
    Prova Olbas olja! Det brukar jag sniffa på, är avsvällande och klarar upp. Jag kan inte använda nässpray, så jag kör alltid på den. :)
  • Novalina
    AnnaSv skrev 2011-12-18 07:14:40 följande:
    Imorgon är det dags för inskrivning och vul. Vi ska även ha bestämt oss om det här med kub. Åhh jag velar!!
    Spännande, jag håller tummarna!!

Hur resonerar och tänker ni ang. kubb-test?...
Svar på tråden Augustibebis 2012