• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • babyhummingbird

Mitt förlossningsbrev:

- Jag vill veta vad som händer under förlossningen och vill hellre ha för mycket information än för lite. Jag vill vara involverade i alla beslut som gäller förlossningen. Jag är inte rädd för smärta, nålar eller sjukhus utan ser nyfiket fram emot förlossningen och den utmaning som väntar!

- Jag vill vara så aktiv som möjligt under den aktiva fasen. Vill försöka vara upprätt, använda mig av pilatesboll och gärna bli påmind om att försöka att gå runt och röra på mig. Jag är öppen för att föda i olika ställningar och tar gärna råd från barnmorskan om detta.

- Jag är orolig för att spricka mycket och vill att barnmorskan coachar/guidar mig i när och hur jag ska krysta för bästa effekt men för att minimera risken för att spricka under själva utdrivningsskedet. Jag vill ha perinealskydd.

- Jag är öppen för all typ av smärtlindring men vill försöka föda utan epidural. Vill däremot veta när det är "sista chansen" och då ta ställning till om jag skulle vilja ha det. Vill i första hand försöka använda mig utav lustgas, bad och dusch.

- Ge gärna pappan information som jag inte lyckas ta till mig.

- Vi vill ha sen avnavling.

- Skulle det bli tal om kejsarsnitt vill jag ha information om detta så snart som möjligt.

- När bebisen är ute vill jag så vill komma igång med amningen så fort som möjligt och ser gärna att vi tre får tid tillsammans i ett eget rum.

Framförallt hoppas jag på en spännande upplevelse och hoppas att ni på bästa sätt hjälper oss att få våran lilla flicka till världen!

• mijja12

Ush städat idag i ca 28 grader värme hjälpte inte med fullöppen balkong hatar att bo i lägenhet under sommaren. Men imorgon flyr jag hemmet några dag och flyttar hem hos mamma och pappa då mannen jobbar mycket övertid denna veckan ut. Ska bli skönt att komma hem till mitt barndoms hus och kunna gå in och ut. Så efter bm besöket imorgon sticker jag.
    Kramar på er

• Fyran2012
    cupcakekiller skrev 2012-07-24 22:32:45 följande:
    Åh nattcravings, slevar i mig pommes med bea medans jag har chokladbollar som väntar på mig i kylen...
    Mums med chokladbollar!!
    Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • Ellenbmt

Värmeslag!! Suttit med kylklampar under handflatorna och fötterna i vattenhink och duschat kallt två ggr. Sambon huttrar under en filt för jag ville ha altandörren öppen.

Jag vill så gärna att allt obehag tyder på fl inom typ tre dagar, men jag får säkert gå över tiden istället.... Det ilar i muffen och i ljumskarna och i ryggslutet och får sd av bilen, av promenad i snigelfart och av all form av lek med dottern... Svullen i fötter å händer och slem på toapapper sågott som varje besök. Orka stå ut med det i typ fyra veckor till?! Väääääääägrar

• trossan

Babyhummingbird- mycket bra och tydligt skrivet tycker jag!
    Låter mycket som det jag vill ha sagt.

Ber de om brevet när man kommer in? Jag kan tänka mig att jag skulle fega ur lite på att ge det till personalen utan att de efterfrågar det. Skulle kännas som att " här kommer jag och ställer massa krav" :/

För övrigt såg jag nyss ett program på Kunskapskanalen om indiska kvinnor som ammar moderslösa gasellungar...

Nu ska jag försöka sova.
    Men det är varmt och kvavt!! :(

• Albasmamma

Känner av värkar nu, men än så länge ca 10 minuter emellan och inte allt för starka. Men gissar att vi får åka in i natt. :) Ni kloka, när bör man ge sig av? Är det när de är regelbundna och ca 5-6 minuter mellan? *lite nervös och förvirrad just nu*

• Roos26

Ang förlossningsbrev så tycker jag det är super bra. Skrev de förra graviditeten och kände att de hjälpte mig då jag var helt okontaktbar pgr utav smärtan å ändå visste de hur jag ville ha de å vad jag var rädd för å osäker på och hjälpte å stötta mig med de. Man kan sätta egna ord och tankar som inte BM vinklar eller tar med. Behöver ju inte vara någon slags lista på bedövningar man vill eller inte ha ...sv utan man kan skriva vad man är osäker/ rädd för. Vilka förväntningar man har. Något speciellt du vill att de hjälper dig med som andning, varma fuktiga handukar när de tex håller emot för att förhindra att man spricker. Man kan skriva upp frågor msn har ...sv Jag tänkte skriva mitt om någon vecka :D

• babyhummingbird

Jag har med mig en journal i pappersformat.. Så ger alla pappers tillsammans.. Alternativt ber sambon lämna över alla papper. Är också väldigt mesig när det kommer till sånt och ogillar att be om saker och "ställa krav".. sambon har dock INGA problem med sånt så därför kan han gärna få överlämna alla papper :D

Haft värkar nu från och till senaste tre timmarna.. som senaste kvällarna.. men idag gör det lite ondare.. Kaaaaaaanske kan det närma sig?