• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Fyran2012

Grattis till bebisar & körkortGlad

Var hos barnmorskan idag, vecka 35

Sf: 33
    Järn:
    124
    Socker: 4,9
    Vikt:
    70 (sammanlagt 13kg)
    Hjärtljud: 150-160
    Blodtryck:
    120/65

Dessutom var hon fixerad & ligger så fint med huvudet neråtHjärta

Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • Sommaren12

Tack Babyhummingbird för att du delade med dej av ditt förlossningsbrev. Har snott några rader därifrån som jag tyckte du uttryckte bättre än mig. Har skrivit om mitt brev nu.

Vi fick ett fyll-i-papper från sjukhuset via bm med frågor som gjorde att jag kände mig helt låst. fem frågor med fyra rader att skriva på. Skiter i ifall de blir tjuriga nu för att jag skrivit ett eget, det är ju MIG den där papperslappen ska hjälpa och inte dom.

• A R

Sally, grattis till körkortet! Vad härligt att ha det innan bebisen kommer : )

Naimis, skönt för er att vara hemma och tur att det finns nappar. Båda mina killar har varit otroligt snuttiga och nappen har varit till stor hjälp. Har redan införskaffat några till lilla pyret om det blir en snutits till.

• Tesdy

Åhh grattis Sally vad härligt att fixa körkortet nu innan bebisen kommer. )

• FruKå

Grattis sally!!

Sommaren, sånt papper fick vi med men igår kväll skrev jag ett eget, också tack vare hummingbirds.
    Sen skrev jag en till min man, vad ska man kalla det då.. Äh ett papper med saker punktvis... T ex under inga omständigheter titta ner i kötthålet, inte ta kort, inte klappa mig på huvet mm... Haha.. Skitlarvigt men jag känner annars att jag kommer skälla ut han så brevet var bättre. Skrev med små bokstäver på slutet; lovar att inte lämna dig min fru även fast du brölar som en ko, fiser som en gammal elefant eller skiter barnmorskan i ansiktet... Undertacknas.. Namn osv..

• babyhummingbird

Glad att ni tyckte fl-brevet var till hjälp :D Nu väntar jag ivrigt på att få använda det! Sammandragningar hela dagen med cirka 10-15min mellanrum.. Seeeegt.. Frågan är om man skulle åka in "för tidigt" om de kan tänka sig att man får stanna och de kan hjälpa en på traven lite.. eller om man blir hemskickad direkt..?? Var brukar de göra?? Har en bit till BB då vi valt i en annan kommun.. Så vill inte åka i onödan.. men är trött efter jobbiga förvärkar var kväll sedan i lördags :/

• astro
    babyhummingbird skrev 2012-07-26 22:36:25 följande:
    Glad att ni tyckte fl-brevet var till hjälp :D Nu väntar jag ivrigt på att få använda det! Sammandragningar hela dagen med cirka 10-15min mellanrum.. Seeeegt.. Frågan är om man skulle åka in "för tidigt" om de kan tänka sig att man får stanna och de kan hjälpa en på traven lite.. eller om man blir hemskickad direkt..?? Var brukar de göra?? Har en bit till BB då vi valt i en annan kommun.. Så vill inte åka i onödan.. men är trött efter jobbiga förvärkar var kväll sedan i lördags :/
    Det är tyvärr väldigt olika på olika sjukhus och så beror det nog också på hur upptagna de råkar vara.
  • carran no1

Va till bm idag och min ordinarie hade semester så det blev en annan och hittills har jag vart ganska nöjd med min vanliga bm, men hon jag hade i dag va MYCKET bättre... Kändes som om hon verkligen tog sig tid att lyssna! Vi sammanfattade graviditeten och skrev förlossnings brev, och det som skrevs ner va mest att jag vill ha en så naturlig förlossning som möjligt utan dropp med värksrimulerande och utan Eda, och att jag är livrädd för snitt! Men däremot att jag vill ha lustgas och sen avnavling :)

Allt såg bra ut med bebis oxå och sf mitt låg på 33 (v35+0 enligt bm) (36+0 enligt mej)

Hjärtljud på 144 och bm fick sig en redig spark när hon klämde å kände ;) och vågen visar 10 + sen start!

Och bebis är nu hela fixerad och ligger tydligen låååångt ner! Så jag hoppas verkligen att jag inte behöver gå över! Snarare att den kommer tidigare :)

Har haft sjuk mensvärk nu i 2 dagar i rad och kraftiga förvärkar på nätterna, medans mycket sammandragningar på dagarna och. Svettas som en gris... E ganska så jätte klar med att vara gravid nu kan jag lova!

Och just nu ligger jag och är för första gången riktigt onyttig och äter 2 glassar på rad i sängen, ha ha det är tur karln inte är hemma å ser ;)