• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • astro
    Ellenbmt skrev 2012-07-28 05:44:31 följande:
    Värkarna avtog kl 3 i natt. Så jävla värdelöst känns allt nu. Hem å gå igång skiten igen.... Öppen fyra fortfarande, men allt tryck mot mellangården är som bortblåst. Känner mig så jävla lurad.... Bajs åxå
    Beklagar. Men du ska se att bebisen dimper in snart. Håll ut! Nalle
  • Ellenbmt

Ja fy så trisst, att dessutom veta att det kan ta nästan fyra veckor till om det vill sig helt jävligt!

• Tesdy

Nej så trist Ellen, men som Astro säger du skall se att inom kort har du din bebis hos dig!

Jag hade en son inatt som inte kunde somna, var uppe med honom och hämtade hans gosedjur sista gången vid kvart i två!!! Sen har min höft bråkat med mig i natt så jag är helt slut. vaknade nu vid strax innan sju och kände att jag lika bra kunde sätta mig här i soffan. Gick på toa och fick se mig i spegeln... Oj oj oj vad svullen jag är. Hela ansiktet är som en ballong, fingrarna kan jag knappt böja och fötterna är stora klumpar... Tur att det snart är över så man kan bli lite mer normal igen.

• NiniMe

GOMORRON tjejer..
    Jag har glömt o säga GRATTIS till tjockisbullen Hääärligt att lilla livet äntligen kommit {#emotions_dlg.flower}

Mammsen: Ja preciiiis hon jag menar hahaha... Hon håller på nu och ska försöka få ut sin bebis innan mig så nu har det blivit en tävling för henne, känns piss, men nu skiter jag i vilket... Ska bli skönt när detta är över... Jag funderar nästan på att göra det, åka in och säga till dom HJÄLP MIG NUUUU.. Men äh jag får vänta, hon kommer när hon är redo
    Enligt mensen så är jag beräknad till den 31/7 så jag kommer nog få en stor donna

Ellenbmt: Fy vad tråkigt, men du är nära nu, jag tror inte du får vänta länge till på ditt lilla Hjärta

Ang EDA osv, så tänker jag precis som Astro, ingen prestige eller så när det gäller att inte ta det, vilket ofta misstolkas hos dom som väljer att ta eda... Att inte vilja ha eda är min personliga åsikt, och min känsla...

Idag får lillan inte komma iallafall, min bästa vän fyller år och min brorsdotter, så lilla Smilla du får hålla dig därinne
    Mensvärk och dagliga sd håller i sig fortfarande...
    Åkte iväg igår på en båttripp med ungarna, över till helsingör och tralla runt, vilket gav resultat i extremt svullna fötter som gjorde så jävla ont...
    Groparna är där jag har tryckt, helt sinnes

• Ellenbmt

Jävlar. Vilken fot ninime! Stackars dig det måste göra så ont!! Jag gnäller för en tiondel av det där!

Tänk om man bara kunde få ett jäkla datum. En tid. Det vill jag ha. 38+1 idag. Dottern komm+4 enl äl är jag 39+2... Kan ju inte va långt kvar oavsett. Tänkte gå på marknad idag! Tror ni det kan ge nåt?

• astro

Märker när jag sneglar på mina egna inlägg att jag inte riktigt lyckas skriva vad jag menar. Vi har ju alla olika behov, som sagt var. För mig är kontroll - över mig, över informationen, över läget - viktigare än något annat. Antagligen därför jag inte är nöjd med vården som den ser ut. Jag har en del trist bagage som bl a gett mig vårdskräck, något jag alltid talar om när jag är tvungen att söka sjukvård, men jag upplever inte riktigt att det blir taget på allvar ... alls, faktiskt.

Ofta möts mitt "Jag blir alltså grymt stressad av alla typer av prover och undersökningar" av ett "jaha ja men det här gör ju inte ont ska du se". Jag bryr mig ju inte om att det gör ont utan det är själva mätandet och testandet som får upp min puls i 170, men det är tydligen skvatt omöjligt att förstå.

Lustigt nog uppfattade jag akutsnittet som helt annorlunda. För första gången i mitt liv kändes som om vården fanns där för mig och inte tvärtom. Op-teamet var hänsynsfulla, roliga, uppmärksamma och lät mig styra så mycket som möjligt, det var "vill du ha en filt?" inte "jamen då lägger vi en filt här", och hela tiden talade de om vad de gjorde och varför. Jag hoppas att det planerade snittet blir lika bra. Det var ljuvligt att bli omhändertagen och bemött med respekt. 

• Sommaren12

Astro: jag känner att jag förstår dig till fullo och tror de andra gör det med. Tror inte någon tror att du tycker du är bättre än nån annan för att du valt bort eda. Folk här verkar helt enkelt bara ha olika erfarenheter, något jag är tacksam för då man får två sidor av denna smärtlindring. Som ninime skrev så verkar eda va lite kopplat till prestige men det får man personligen försöka släppa och inse att smärta är olika för alla och det finns inget rätt eller fel. För mig är det också en känsla. Jag vill helt enkelt inte ha eda så som det känns nu. Jag ser inte det positiva med den bara det negativa. Men jag är inte heller nån övermänniska och när det väl är dags kanske jag skriker efter det. Och då kommer jag inte skämmas över min ånger.

Igår och idag har det varit mycket sd och mensvärk. Magen verkar också sjunka konstant. Men jag grunnar inte i om det är nära. Det kan väl hålla på i veckor I guess... :/

Synd ellenbmt! :( men fyra veckor till tror jag inte det tar! Du ska se att bebisen är i din famn inom några dagar.8

• FruKå

Ellen: va tråkigt, bli " lurad" sådär, hoppas d kommer igång snart igen!

Ninime: oj vaa? Vilken fot :0 hoppas d snart e dags för dig med.

Jag har fått nå jäkla allergisymptom... Kliar i svalg, öron och ögon. Nässpray hjälper inte och jag nyser hela tiden! Wtf?? Bara det inte är missekatten

• eightythree

Ninime: oj och aj vilka fötter!!! Tänk vad underbart när det försvinner sen!!!

Har kalas för vår treåring nu idag. Han är överlycklig för sin nya trehjuliga sparkcykel och pruttkudden. De andra sakerna spelade ingen större roll

Själv är jag i skick att rensa magen fortfarande. Mer vätska och tycker att tom näsan är svullen nu, haha! Mycket "floppade" nere mellan benen så till och från är jag nervös att vattnet ska gå . ( så har det börjat med de andra barnen). Men inte idag helst :-S

• NiniMe

Ja mina fötter är BIGFOOT nu alltså hahaha, spänner som tusan gör det...
    Mina sd har andrat lite karraktär nu och kommer med 7-10 min mellanrum... Innan har det varit hård kula regelbundet men nu är det mensvärk och hård kula samtidigt... Jag HOPPAS det är ett tecken på att det är nääääääära nu, men jag vågar inte hoppas för mycket...  Dom gör inte ont än...  Har även lite frosskänsla i kroppen...