• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • AnnaSv
    Strossel skrev 2011-12-18 22:48:05 följande:
    Konstigt att ens sambo alltid ska vara tvärtemot haha.. min sambo var bombsäker på pojke sist! Vilgot är ett riktigt sött namn, jag känner dock bara buspojkar med det namnet haha
    Haha då har du inte träffat min Vilgot.. Han är lugnet själv och hittar aldrig på hyss Pålitligare 3-åring får man nog leta efter.. Och det här kommer jag garanterat få ångra att jag skrev
  • Strossel
    AnnaSv skrev 2011-12-18 23:09:22 följande:
    Haha då har du inte träffat min Vilgot.. Han är lugnet själv och hittar aldrig på hyss Pålitligare 3-åring får man nog leta efter.. Och det här kommer jag garanterat få ångra att jag skrev

Hahaha! 

• AnnaSv

Nehej, godnatt mer er! Stor dag imorgon! Skänk mig en tanke framåt 9.30-tiden Då ligger jag i den underbara stolen med benen i vädret!

• 05091112

Också jhungrig, iofs v 4+0 men nu kokar kycklinggryta på spisen. Man får väl passa på nu innan illamåendet sätter igång

• O Hanna O

kräk, ush blä!

Vad tänkte jag på...hade helt förträngt detta!

Känns som jag inte haft något liv de sista tre veckorna...mår så infernaliskt illa och inget hjälper.

vet ju att det är värt det men just nu är det tungt!

inskrivning imorgon! antar att inget kommer hända eftersom jag bor i dalarna och här har de inte uppfunnit vul än!

bara vänta till i slutet av februari!

hoppas ni andra mår bra och era pyren växer!

• astro
    FruFoxy skrev 2011-12-18 22:37:01 följande:
    Oj, glömde skriva, att även om man är färdig så har vi inga alternativ än, så det kanske inte alls blir en Dexter eller Molly som vi tänkt...och då har vi ett problem
    Mina fyra stora barn har typiskt nordiska namn, men i "kull två" satsade vi på Antiken istället.

Min lille gosse som snart fyller tre heter Dexter
    Hans lillasyster heter Jezebel.

Den här gången har vi bollat massor med olika namn fram och tillbaka. Just nu lutar det åt Nero eller Pandora. Större delen av familjen tror att det blir en flicka. 
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-18 11:36:01 följande:
    I vitaminfrågan förresten ... tänk på att vissa grejer tar man upp bättre/sämre beroende på vad man kombinerar ihop.

T ex c-vitamin + järn, kalcium + magnesium är kombinationer som ger extra bra upptag.

Däremot är a+d illa eftersom a blockar d (ändå får vi AD-droppar vilket är knasigt).

Man ska också undvika te+kalcium, te+järn.

Bra järnkälla är istället vitt bröd + en apelsin. 
    Tack för bra info!

Men hette det inte AD-droppar förr, och är numera bara D-droppar?... Står det på sonens flaska iaf.
  • Novalina
    Blomsterfröna skrev 2011-12-18 11:39:18 följande:
    05091112- grattis:)

Jag kommer ha Samma fp när detta barn kommer då jag får innan vår dotter e 2,5 år...

Fk e luriga, men jag har aldrig haft problem med dom
    Samma här... Min son kommer att va 1 år och 10 mån vid bf.

Ska dock rings Fk och ansöka om ny fp-period nu ivår, en jag pratade sa att mina dagar räcker till 1/5 om jag tar ut så lite som jag gör nu. Jag hoppas verkligen det stämmer.
  • Novalina
    Kosmos katten skrev 2011-12-18 11:48:55 följande:

Jag berättade också igår. Frågade om mina föräldrar kunde sitta barnvakt nästa år. De fattade ingenting. Mamma frågade tre gånger barnvakt?? De trodde vi hade skaffat hund eller kanin Glad

Angående föräldrapenning så kommer vi dela rätt av redan från början. Känns viktigt för oss båda att vara hemma från början? Hur tänker ni andra göra?

Eftersom vi förlorar så mkt pengar om sambon skulle va hemma, så är det jag som tar ut alla fp-dagar jag kan.
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-18 12:47:09 följande:
    Mitt bvc ligger visst efter för de föreslår fortfarande AD. Gjorde i våras, i alla fall.
    Konstigt. Föreslog? På min BVC delar de ut D-droppsflaskor gratis då man behöver nya.
Svar på tråden Augustibebis 2012