• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy

Oj, glömde skriva, att även om man är färdig så har vi inga alternativ än, så det kanske inte alls blir en Dexter eller Molly som vi tänkt...och då har vi ett problem

• Strossel

Vad härligt :) Då blir hon stora tjejen imorrn. Usch jag tycker tiden flyger iväg, 1 år har snart gått sen vi fick vår 1a... helt sjukt!

Vi hade bestämt oss för ett flicknamn men velade mellan två pojknamn så det var skönt att det blev en flicka haha..
      .

• AnnaSv

Åh en Vilgot har jag här hemma Redan när jag höll i gravtestet första graviditeten var jag tvärsäker på en pojke. Sen jag fick honom har jag haft svårt att se mig själv som en flickmamma men har hela tiden nu sen jag plussade känt på mig att det är en flicka.. Gubben tror pojke nu men han trodde ju flicka sist.. Hoppas vi får svar i augusti

• FruFoxy

anna:
    Då är det säkert en flicka denna gång

Nu ska jag hoppa i säng, blir en tidig morgon imorgon *ryser av tanken*. God natt allesammans. Sov gott! 

• Strossel
    AnnaSv skrev 2011-12-18 22:44:02 följande:
    Åh en Vilgot har jag här hemma Redan när jag höll i gravtestet första graviditeten var jag tvärsäker på en pojke. Sen jag fick honom har jag haft svårt att se mig själv som en flickmamma men har hela tiden nu sen jag plussade känt på mig att det är en flicka.. Gubben tror pojke nu men han trodde ju flicka sist.. Hoppas vi får svar i augusti

Konstigt att ens sambo alltid ska vara tvärtemot haha.. min sambo var bombsäker på pojke sist! Vilgot är ett riktigt sött namn, jag känner dock bara buspojkar med det namnet haha
  • Augustimamman
    FruFoxy skrev 2011-12-18 22:37:01 följande:
    Oj, glömde skriva, att även om man är färdig så har vi inga alternativ än, så det kanske inte alls blir en Dexter eller Molly som vi tänkt...och då har vi ett problem
    Dexter, är det efter tv-serien om seriemördaren hehe? 

Min pojkvän älskar den serien och föreslog också Dexter men jag är mer inne på svenska "gubbnamn" :) 
  • Strossel
    FruFoxy skrev 2011-12-18 22:37:01 följande:

Söööta namn :) Haha äsch då... Det ordnar sig ;)
  • Strossel
    Augustimamman skrev 2011-12-18 22:54:23 följande:
    Dexter, är det efter tv-serien om seriemördaren hehe? 

Min pojkvän älskar den serien och föreslog också Dexter men jag är mer inne på svenska "gubbnamn" :) 

Haha javisst är det, min sambo har en kompis vars pojke heter Dexter och det är lite hemskt att det finns en tv-serie om seriemördare med det namnet. Men han är sen liten Dexter ändå, pojken inte seriemördaren!

Jag gillar också gubbnamn, men man ska hitta rätt med :)
  • oxle bo

hej tjejer
    oj vad ni skriver. hur ska jag kunna läsa ikapp allt :P
    välkommen alla nya.
    är det någon mer än jag som är jätte svullen. det syns att jag är gravid, går inte o dölja längre. v9

mitt illamående är typ borta, men sjukt sugen på apelsin o hungrig på kvällarna..

Svar på tråden Augustibebis 2012