• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • AE82
    Tina426 skrev 2011-12-19 09:10:05 följande:
    Lilla 82 :
    Vet hur det känns :( fick en blödning nu på morgonen, samma dag som jag ska på inskrivningen hos min bm...
    Så ja det e bara å knata iväg dit å säga att det kanske inte blir ngn bebis :(
    Antar att hon bokar in mig så jag får göra ett vul idag.

Så vi får hålla tummarna och hoppas att det går bra för oss båda, så vi kan njuta av våran jul!
    Hör av dig sen om hur det gått idag! Tänker på dig!
  • babylove89

Yees, augustibebis it is! 23 augusti har jag räknat ut än så länge... =)

• AnnaSv

Nu har vi gjort vul.. Känner mig dock inte lugnare.. Vi fick se ett litet hjärta som tickade men han sa att jag var i vecka 6+1 eller +0 vilket innebär att jag då fick mitt första positiva test 1-2 dagar efter ÄL och det tror jag inte på så nu är jag snarare oroligare än jag var innan läkaren var nonchalant i sitt sätt och verkade inte ta sitt jobb på allvar, skyllde också på dåliga apparater att det kanske inte stämde exakt.. Ajja jag vet inte... Hjärtat slog iaf

• iframtiden

Usch, har haft några symptomfria dagar efter veckor av extrem trötthet, hunger och lite illamående. Är i v9. Har ni haft symptom som försvunnit då?

sen är jag jättetörstig (på vatten), någon mer?

• strongenough

Hej alla!
    Jag va på VUL precis. Jag fick ett chockerande besked! Det är TVILLINGAR! Jag är så chockad att jag inte vet var jag ska bli av. Dem sa att det är därför jag mår så fruktansvärt dåligt. Dem såg ingen skiljevägg så ska dit om 2v igen. Hoppas verkligen där är en så dem inte trasslar in sig i varann!

• Ari Gold

Jag blödde av och till under hela första delen av graviditeten med min yngste son. Dock inga stora blödningar.

När jag fick missfall kändes det helt annorlunda, blödningarna tilltog ganska snabbt och jag fick ont osv. + tappade mina graviditetssymptom. Det kändes helt annorlunda.

• Gadget

AnnaSv:
    Ni har fått se ett hjärta slå, då lever bebisen. Jag tycker jag har läst om det där många gånger just när man gör tidiga UL att läkarna får till olika hur långt gången man är. Och jag gissar att det bara skiljer på någon mm så försök att inte oroa er. Den lever! Jag säger grattis.
    Trist med en sån läkare dock. Borde inte alls jobba inom vården....

LillaA82:
    Jag fick mitt MF någon gång i v 5-6. Nu var mina blödningar förvisso utdragna, men jag fick heller aldrig någon klump direkt. Men det var en REJÄL mensblödning, men med normala "mensklumpar" om man säger så. Och jag fick också kallsvettningar och rejält ont just när småblödningarna övergick till det rejäla. Sedan blödde jag som vanlig mens några dagar efteråt.
    Blöder du hela tiden eller kommer det droppar? Jag hoppas, hoppas att allt står bra till.

Martina486:
    Håller tummarna för dig också. Hoppas din BM kan ge lugnande besked. 

• babyhummingbird

Mitt VUL gick bara bra! Hjärtat tickade på för fullt och allt såg normalt ut! Puhhh! :)

• strongenough
    Blomsterfröna skrev 2011-12-19 11:16:47 följande:
    Mamma060314- Åååå vilken chock:) men kul.. Har ni de i släkten??

LundinEk- va kul grattis:)
    Jag fick precis veta att Farmors far var tvilling! Jag hade dock aldrig hört det innan. Ville så gärna se ett hjärta slå så visar dem två som slår Skrattande
Svar på tråden Augustibebis 2012