• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

Jag vet en sak jag ska prova sen Skrattande MÅSTE ju se om det stämmer hehe www.familjeliv.se/Forum-2-7/m59717060.html tydligen ska detta visa vilket kön man väntar, det har dock inte stämt på alla ser jag men jag måste ju prova hahahha... Man kan tydligen göra det tidigast i vecka 11 så jag har lagt den ibland favoriter....

Vi har ju två pojkar nu och ja det hade ju varit kul med en tös, men en kille är precis lika välkommet...  

• Naimisen

Nu tjejer har vi passerat 2000 inlägg!!!

Har verkligen haft några jobbiga dagar.

Längtar tills jag får känna mig som en människa igen.

För några dagar sedan var de ju den där svenska hjältar galan, såg bara en liten del men den delen där dom delade ut pris till årets eldsjälar, och de två tjejerna som startat ungcancer vann.

Snacka om att ja grina som en unge. Varje gång jag ser den info-filmen "det är okej att känna" så sprutar tårarna.

Dags att ta sig i kragen, lägga på ett leende och va social på jobbet.

Lycka till alla som har vul och inskrivning idag!

• AE82
    7879 skrev 2011-12-19 06:17:20 följande:
    LillaA82: För mig började det med färskt blod på pappret sedan blev det inget mera men dagen efter kom det mera blod och sedan började det störtblöda. Småblödningar liknande mensen kan man ha vad jag förstått utan att det är missfall då slemhinnorna och livmodertappen är känsliga. Hoppas det går över och inte är missfall.
    Pratade med Specialitstsköterskan nu på kliniken där jag går. Hon sa att jag inte skulle kasta in handduken än. Det kunde vara bra allt ännu, men att det också kunde vara tecken på missfall, det vet vi som sagt inte. Avvakta och ta test en vecka efter avslutad blödning och tiden för tappmätning och ul står kvar hos dom den 13 januari. Fy fasen vilken jul... Att inte veta om man är med baren eller inte. Tappade just all motivation.... :(
  • Tina426

Lilla 82 :
    Vet hur det känns :( fick en blödning nu på morgonen, samma dag som jag ska på inskrivningen hos min bm...
    Så ja det e bara å knata iväg dit å säga att det kanske inte blir ngn bebis :(
    Antar att hon bokar in mig så jag får göra ett vul idag.

Så vi får hålla tummarna och hoppas att det går bra för oss båda, så vi kan njuta av våran jul!

• villnu

Håller tummarna för er! Kom ihåg att det inte alls behöver betyda missfall. Peppkramar!

• 05091112

Håller med, det måste inte betyda missfall!

Jag blödde lite vid sex innan jag plussade med min dotter, trodde alltid det var mensen.

Fy vad trött jag är nu. Bråkade med mannen inatt och sov halva natten på soffan.  

• Tina426

Jag har haft ett missfall i v.11 för flera årsen.
    När jag väntade min första son, så fick jag en kraftig blödning och jätte jätte ont. Kom ut en jätte tjock blodklump, man tänkte nu e det kört, men det va det inte, fick en son 7 månader senare. Blodklumpen var en bit från moderkakan som jag tappade då i v.8.

Så det kan bli hur som helst, det jobbiga e att man kan inte påverka det överhuvudtaget.

• babyhummingbird

10,20 har jag VUL nu... Så spännande!! Inte för att man ser fram emot att ligga i den där otroligt bekväma stolen.. Men för att förhoppningsvis få se ett litet hjärta slå! Är så uppspelt och stissig nu.. Hade behövt en whisky, haha ;)

• villnu

LundinEK: ååååååå vad spännande! Själv ska jag dit den 29e.... längtar så jag dör!

• AE82
    Tina426 skrev 2011-12-19 09:33:24 följande:
    Jag har haft ett missfall i v.11 för flera årsen.
    När jag väntade min första son, så fick jag en kraftig blödning och jätte jätte ont. Kom ut en jätte tjock blodklump, man tänkte nu e det kört, men det va det inte, fick en son 7 månader senare. Blodklumpen var en bit från moderkakan som jag tappade då i v.8.

Så det kan bli hur som helst, det jobbiga e att man kan inte påverka det överhuvudtaget.
    Huvva, va jobbigt det måste varit. Det är ju som du säger, man kan ju inte påverka alls. Det som sker, det sker. Min blödning nu är som början på en vanlig mensblödning och jag är i vecka 6 (5+2). Denna ovisshet. Hela julen kommer gå innan man vet om man har nån chans på nån augustibebis. Livet är hårt mot dom hårda... Men även dom hårda kan bli väldigt, väldigt slut ibland dom också. Jag hoppas verkligen att jag kommer få ett glatt besked i Januari. Men som det känns just nu så är inte den chansen stor. Har ingen värk och det har ännu inte kommit ut nån "klump" vad jag märkt. Håller tummar och tår!
Svar på tråden Augustibebis 2012