• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman

Har en skitdag idag.

Grejen är att jag inte känt mig speciellt gravid sedan jag plussade. Det verkar ju va en sån där känsla som andra gravida känner men man inte riktigt kan sätta fingret på vad det är som gör det. Men jag känner mej inte gravid. Har typ inga symptom alls. Har känt lite molande värk ibland och senaste dagarna har bröstvårtorna ömmat lite, men inte mycket och inte alls hela brösten som många skriver. Vårtgårdarna har inte mörknat, känner inget illamående alls.
    Jag har ett sug efter apelsiner men å andra sidan är jag ALLTID insnöad på nåt craving även som ogravid. Tröttare har jag varit senaste veckan men mina två sjukdomar gör mig också trött så det kan lika gärna vara det.

Är trött nu på att inte känna nåt. Oroar mig konstant för medicinerna jag tar och dessa två senaste nätterna vaknade jag med kraftiga mensliknande smärtor. I natt gjorde det så ont att jag var helt genomblöt av svett och när jag gick på toa kunde jag inte kissa, precis som om något blockade trots att jag var jättekissnödig. Har bara väntat på missfallet men än så länge inget blod. Skulle kunna vara tarmarna som spökar, tänker det just för att det kändes som något var i vägen för själva kissandet.

Känner mej så sjukt låg och opepp. Ska på hälsosamtal imorgon, ska böna och be om ett vul då. Måste få se ett hjärta. Känns ju inte som detta är på riktigt. 

• astro
    Augustimamman skrev 2011-12-19 11:46:27 följande:
    Har en skitdag idag.

Grejen är att jag inte känt mig speciellt gravid sedan jag plussade. Det verkar ju va en sån där känsla som andra gravida känner men man inte riktigt kan sätta fingret på vad det är som gör det. Men jag känner mej inte gravid. Har typ inga symptom alls. Har känt lite molande värk ibland och senaste dagarna har bröstvårtorna ömmat lite, men inte mycket och inte alls hela brösten som många skriver. Vårtgårdarna har inte mörknat, känner inget illamående alls.
    Jag har ett sug efter apelsiner men å andra sidan är jag ALLTID insnöad på nåt craving även som ogravid. Tröttare har jag varit senaste veckan men mina två sjukdomar gör mig också trött så det kan lika gärna vara det.

Är trött nu på att inte känna nåt. Oroar mig konstant för medicinerna jag tar och dessa två senaste nätterna vaknade jag med kraftiga mensliknande smärtor. I natt gjorde det så ont att jag var helt genomblöt av svett och när jag gick på toa kunde jag inte kissa, precis som om något blockade trots att jag var jättekissnödig. Har bara väntat på missfallet men än så länge inget blod. Skulle kunna vara tarmarna som spökar, tänker det just för att det kändes som något var i vägen för själva kissandet.

Känner mej så sjukt låg och opepp. Ska på hälsosamtal imorgon, ska böna och be om ett vul då. Måste få se ett hjärta. Känns ju inte som detta är på riktigt. 
    Tycker det låter som om du borde kolla upp urinblåsa och njurar snarare än att det är ett mf på gång. Min pappa fick "urinstämma" av morfin en gång, han beskrev det på ett sätt som låter mycket som det du beskrev här.

Hoppas du och din graviditet är ok. Kramar.
  • natlup

Jag har gått och blivit beroende av apelsinjuice. Det är det ända jag får ner mig nu för tillfället.  

Ni som gjort VUL gjorde ni det på BVC eller någon annanstans.. Jag ringde till Mamma mia och de vill vänta tills jag går in i vecka 9.. 

• any19877

Hej! Var på vul idag och jag kommer få tvillingar;) är bara i v 5+5 enligt honom så han var osäker om han hörde hjärtlig;)

• Augustimamman
    astro skrev 2011-12-19 12:01:15 följande:
    Tycker det låter som om du borde kolla upp urinblåsa och njurar snarare än att det är ett mf på gång. Min pappa fick "urinstämma" av morfin en gång, han beskrev det på ett sätt som låter mycket som det du beskrev här.

Hoppas du och din graviditet är ok. Kramar.
    Mmm kanske det fast jag gissar ändå på att det har med tarmarna att göra. Är ju så uppsvälld och när man ligger stilla blir det bara värre så tror det är därför det händer på natten. Får se hur det ter sig kommande nätter. Känns ju bara inte så bra att ha så himla ont där nere, man tror ju det värsta direkt. 

Känner mig lite bättre till mods nu. Min pojkvän muntrade upp mig lite.  
  • FruFoxy

Mamma060314 och any19877:
    Grattis gånger två till er! Underbart!

• FruFoxy

Det är så mycket som skrivs så det är en aning svårt att hänga med.

Har precis kommit hem från mina föräldrar, hjälp dem städat inför julen. Att stå med värsta illamåendet och dammsuga samtidigt som man ska vara som vanligt för att inte avslöja är inte lätt. Rusade hem och fixade några minitubs med tacosås och tacoost. Nu mår jag bättre!

Många som skulle på vul idag om jag inte såg fel, hoppas det går bra för alla er! Ska nog läsa lite mer noggrant i tråden nu.. 

• FruFoxy

bullen:
    Det är säkert ingen fara! Med tvåan och trean hade jag inga symtom, alls! Glömde till och med bort att jag var gravid till och från Även om det är svårt att koppla av så försökt göra det ändå. Det är väl skönt att du inte ligger och kräks? Det är väl skönt att du inte somnar på jobbtoan som nån här i tråden gjorde? Jag tror att det är ok med den lille därinne!

natlup:
    Det är läkare som gör vul och efter v. 9 kan vanliga bm göra ul, så det är därför de vill att du väntar tills dess. 

• Augustimamman

Tack FruFoxy! Tror jag behöver höra om fler som inte känner nåt. Vet ju att det är normalt men hjärnan spökar väl med mig.

Svar på tråden Augustibebis 2012